Kot obljubljeno v prejšnjih sestavkih, (preberite še: prvi del | drugi del) sem za vse, ki bi radi pričeli izvajati vsebinski marketing, pa ne vedo, kako, pripravil osem enostavnih korakov, s katerimi lahko začnete z vsebinskim marketingom.
1. Postavite si cilje
Vsako stvar praviloma opravimo bolje, kadar si najprej zastavimo cilj. Če ne vemo, kaj sploh želimo doseči, je vse, kar naredimo, dobro. Ali slabo. Kakor zapiha veter. Ali kakor nam je sreča dana.
Zato si tudi pri vsebinskem marketingu najprej postavimo cilje. Določite konkretne in merljive cilje, ki jih lahko dosežete v nekem časovnem obdobju.
Primer: V šestih mesecih želimo povečati število obiskovalcev spletne strani za 30%.
2. Ugotovite, kdo so vaši kupci
Preden se lotite pisati in ustvarjati vsebine, se vprašajte za koga jih sploh ustvarjate. Če vsebin ne ustvarjate za kupce, boste sicer pritegnili določeno občinstvo, ki pa mu ne boste mogli ničesar prodati.
Hitro se zgodi, da pišemo in pišemo, obiska na spletni strani je vedno več, kupca pa nobenega. Očitno ustvarjamo vsebino, ki je uporabna za ljudi. Hkrati pa ni primerna za naše kupce in je zato popolnoma neuporabna za naš vsebinski marketing.
Zato je pomembno, da najprej ugotovite, kdo so vaši kupci.
Koliko so stari, kje živijo, kakšne težave imajo, kaj jih zanima, kaj iščejo na Googlu, kako nakupujejo, kako jim lahko pomagate?
Bolj kot poznamo naše kupce, boljše vsebine lahko za njih ustvarimo. Kvalitetne vsebine pa pritegnejo še več kupcev na spletno stran.
3. Ustvarite uredniški koledar vsebin
Uredniški koledar nam poenostavi postopek ustvarjanja vsebin in nam omogoči strateški pregled nad celotno izvedbo vsebinskega marketinga.
V koledar zapišite vse vsebine, ki jih boste ustvarjali v določenem časovnem obdobju. Določite datum objave vsebine, naslov, do kdaj je potrebno pripraviti vsebine in kdo jih bo pripravil.
Brez uredniškega koledarja boste najverjetneje objavljali neredno in v različnih intervalih. Vašim kupcem bo veliko bolj všeč, če vsebine berejo na primer vsak torek ali ob sobotah zjutraj.
Prav tako pa lahko brez uredniškega koledarja hitreje izgubite fokus in se odmaknete od začrtane marketinške strategije. To v praksi pomeni, da kreirate vsebine, ki vaših kupcev ne zanimajo ali pa niso za njih primerne.
4. Vzpostavite naročanje na e-mail seznam
Za e-mail marketing še vedno velja, da ima najvišjo donosnost naložbe od vseh oblik marketinga.
Če želite pričeti z e-mail marketingom, pa najprej potrebujete kvaliteten seznam elektronskih naslovov. Omogočite vašim potencialnim kupcem, da se naročijo na prejemanje vaše elektronske pošte.
Naročnikom iz seznam elektronske pošte pošiljajte podobne vsebine, zaradi katerih so se naročili na prejemanje vaše e-pošte. Za boljšo učinkovitost vašega e-mail marketinga uporabite segmentacijo in personalizacijo vaših naročnikov in poslane e-pošte. Nekatere aktivnosti lahko tudi avtomatizirate in tako drastično izboljšate vašo produktivnost in učinkovitost e-mail marketinga.
Nikar pa ne kupujte raznih baz elektronskih poštnih naslovov. Niti ne veste, ali so naslovi sploh resnični, s pošiljanjem na naslove neznancev lahko kršite zakonodajo, vaši e-maili se znajdejo v mapah z vsiljeno pošto in vaše podjetje ter blagovna znamka izgublja na ugledu. Na koncu pa je tudi prodajna uspešnost takšnih seznamov porazna.
5. Pričnite ustvarjati kvalitetne vsebine
Pišite, govorite, snemajte, fotografirajte in ustvarjajte najrazličnejše vsebine, ki bodo vaše potencialne kupce zanimale, jim koristile, jim pomagale in jih morda tudi zabavale.
Večina podjetij prične ustvarjati vsebine tako, da pričnejo pisati blog. Članke na blogu je razmeroma enostavno objaviti, lahko jih delimo na družbenih omrežjih in odlično vplivajo na optimizacijo vaše spletne strani za iskalnike. V blog zapise lahko poleg besedil vključimo tudi slikovno gradivo in video gradivo ter tako še obogatimo vrednost in zanimivost bloga za naše kupce.
Pisanje vsebin je za marsikoga izredno zahtevno. Vendar se pisanja besedil, sloga, tona, pravopisa in vsega ostalega naučimo ter sproti razvijamo. In več kot pišemo, bolje nam gre.
Zato naj vas ne skrbi preveč, če kje pozabite kakšno vejico, ali pa če je celotno besedilo dolgo le nekaj stavkov. Glavno je, da vašim kupcem s tem besedilom pomagate.
Ne uporabljajte učenih besed, ki jih skoraj nihče ne razume. Pišite tako, da so besedila enostavno berljiva in razumljiva.
Posebno pozornost posvetite naslovom vaših člankov. Večina ljudi ne bo prebrala blog zapisa, če jim naslov ne bo všeč.
Seveda pa se ne omejite le na pisanje besedil. Posnamete lahko fotografije, videe ali pa zvočne zapise v obliki podcasta. Če vaši kupci nikoli ne berejo, je bolje, da posnamete en video kot pa, če napišete tisoč ali več blog zapisov. Ustvarjajte tiste tipe vsebin, ki jih želijo vaši kupci spremljati.
6. Ustvarite brezplačno e-knjigo
Napišite e-knjigo, e-vodič ali ustvarite kakšno drugo vsebino, ki ima izredno veliko vrednost za vaše kupce. In to vsebino dajte potencialnim kupcem brezplačno.
Brezplačna e-knjiga je torej kot magnet, ki pritegne vaše potencialne kupce. V zameno za brezplačno knjigo, pa vam ponudijo ali dajo naslove svoje elektronske pošte.
Od kupcev lahko zahtevate, da izpolnijo še več osebnih podatkov, vendar raje ne pretiravajte. Večinoma velja, da več kot je polj za izpolniti, manj ljudi izpolni obrazec do konca. Pod drugi strani pa lahko z večjim številom podatkov bolje segmentirate vaše naročnike in jim tako pošiljate bolj relevantno e-pošto. Število polj lahko dodajate ter odvzemate in tako s testiranji natančno ugotovite, kaj najbolje deluje pri vašem podjetju.
Izvajanje e-mail marketinga takšnemu seznamu potencialnih kupcev je izredno učinkovita. S tem, ko si nekdo prenese vašo e-knjigo, vam da jasno vedeti, da ga to področje zelo zanima. In obstaja velika verjetnost, da bo v nekem obdobju kupil storitev ali izdelek, ki je povezan s tem, kar pišete v e-knjigi.
E-knjiga, ki jo ustvarite, ne bo aktualna le en mesec. To velja za vse vsebine, ki jih ustvarite, ne le za e-knjigo. Vsebine imajo lahko zelo dolgo življenjsko dobo in so z nekaj osvežitvami lahko vedno aktualne. Če ima nekdo danes problem, bo mogoče imel nekdo drug čez 5 let še vedno isti problem. In vaša vsebina mu bo pomagala, da reši ta problem.
7. Delite in promovirajte vsebine
Ko ustvarite vsebine, morajo doseči čim večji krog vaših potencialnih kupcev. Če nihče ne bo videl vaših vsebin, je šel ves vaš trud popolnoma v nič.
Vsebine lahko delite in promovirate brezplačno prek družbenih omrežij, z e-pošto, prek RSS protokola, s komentiranjem blogov in forumov, s povezovanjem z vplivneži ter z optimizacijo vsebin za iskalnike kot je Google.
Doseg lahko povečate tudi s plačljivo promocijo vaše vsebine. Če se vaša spletna stran uvršča nizko na iskalnikih, lahko plačate za oglase, ki se pojavijo na prvi strani Googla ali drugega iskalnika. Na družbenih omrežjih lahko zakupite različne formate oglasov, ki jih lahko povečini zelo dobro segmentirate glede na različne dejavnike.
Nekateri kanali za deljenje vsebin so lahko za vaše podjetje bolj učinkoviti kot drugi. Preizkušajte in testirajte različne metode in načine deljenja vaše vsebine ter ugotovite, kaj najbolje deluje za vaše podjetje.
Brez kvalitetnih vsebin ne morete izvajati vsebinskega marketinga. Vendar pa bo lahko vaša vsebina učinkovita največ toliko, kot je učinkovita promocija in distribucija vaših vsebin.
8. Analizirajte učinkovitost in pripravite izboljšave
Živimo v dobi informacij. Izmerite lahko skoraj vse kar si zamislite. Poznate lahko podatke o vaših obiskovalcih, katere podstrani so pogledajo na vaši spletni strani, koliko časa se zadržijo na njej, če si prenesejo brezplačno e-knjigo, koliko jih izpolni kontaktni obrazec in tako naprej.
Ves čas merite statistične podatke, ki so za vas pomembni in jih v rednih intervalih tudi analizirajte. Ugotovite, katere cilje, ki ste si jih zastavili na začetku, ste dosegli in katere ne. Preverite, katere vsebine so zelo priljubljene in skušajte ustvariti več podobnih vsebin. Skušajte ugotoviti razloge za nedoseganje zastavljenih ciljev ter pripravite izboljšave.
Ne bojte se preizkušati različnih stvari in testirati različne dizajne, naslove, besedila, slike in vse ostalo, kar imate na spletni strani. Ob tem pa spremljajte statistične podatke, ki vam bodo jasno in nedvoumno pokazali, kaj deluje in kaj ne.
S tem tudi zmanjšate frustracije, ki se pojavijo, ko ustvarite nekaj vsebin, ki pa nimajo velikega učinka. Prve vsebine ustvarite na podlagi vaših domnev, kaj naj bi želeli vaši kupci. Zdaj vam podatki jasno kažejo, katere vsebine so brane in katere ne. Namesto, da domnevate in se zanašate na intuicijo, raje uporabite statistične podatke.
Preberite še: vsebinski marketing | prvi del | drugi del |
Domen Hrabar