Od 31. 03. 2028 pa do l. 2028 oziroma porabe sredstev je odprt vavčer za pomoč podjetjem pri internacionalizaciji intelektualne lastnine. Za to je namenjenih dva milijona evrov.
Podjetjem, ki nameravajo poslovati v tujini s svojo ali svojimi blagovnimi znamkami, je smotrno preveriti, kako je z registracijo njihove znamke:
- ali so blagovne znamke podjetja, s katerimi misli nastopiti na tujih trgih, že kako zaščitene v Sloveniji in/ali EU;
- ali podjetje namerava na trge, kjer še nima zaščitenih znamk;
- ali na teh trgih obstajajo znamke enakega imena v drugih razredih ali zelo podobnega imena v istih razredih, kot je znamka podjetja.
Kaj bi bilo priporočljivo storiti?
- Smotrno je prevetriti klasifikacijo znamke, v katerih razredih je zaščitena. Pogosto se zgodi, da podjetje zaščiti blagovno znamko v nekaj razredih, kasneje pa razvija svojo ponudbo in poseže s produkti v nove razrede, pozabi pa na razširitev zaščite.
- Vsekakor je smotrno zaščititi svojo znamko na novih trgih. Če ima podjetje namen skleniti distribucijski ali izvozni dogovor z ustreznim tujim podjetjem, naj se ne zanaša le na mnenje tujega podjetja, da bo za to poskrbelo samo in da ni bojazni in podobnih nebuloz. (Primer: Želeli smo uvažati neke tehnološko dovršene produkte, dobavitelj je trdil, da so znamke tudi pri nas zaščitene, izkazalo se je, da niso bile, zato smo jih zaščitili z vednostjo dobavitelja. Ker pa je šlo za sloveče znamke, so nam zaščito odvzeli. Še nekaj podobnih bi lahko naštel). Glede na načrtovani obseg prodaje je potrebno tudi oceniti potrebnost zaščite znamke, saj so lahko ti stroški ponekod zelo visoki (zaščita domačih ponudnikov) in morda celo odstopiti od namere nastopa na tem trgu.
- Močna podjetja z znamkami, ki preveč spominjajo na našo in so celo v enakih razredih, bodo energično ukrepala in nam preprečila registracijo ali nas sodno pregnala z novega trga zaradi brandjackinga. Verjetno bo potrebno registrirati novo, dovolj različno znamko od domnevno konkurenčnih.
Zdaj pa Spirit ponuja sredstva za zaščito znamk, modelov in patentov na tujih trgih, menda z namenom prispevati k rasti in ugledu podjetja, krepitvi konkurenčnosti in krepitvi tržnega položaja.
Vavčer je namenjen malim in srednjim podjetjem.
Na razpisu lahko kandidirajo večkrat letno.
Upravičeni stroški
Podjetja bodo lahko s pomočjo vavčerja sofinancirala upravičene stroške, ki so:
- stroški priprave dokumentacije za prijavo in/ali vzdrževanje in/ali širjenje patenta, modela znamke v tujino;
- stroški prijave in/ali postopka registracije in/ali podelitve in/ali vzdrževanja za patent, model, znamko;
- stroški prevoda prijave.
DDV ni upravičen strošek.
Upoštevajo se stroški od 1. 1. 2024 do 31. 12. 2028.
Podjetje mora pridobiti zunanje izvajalce po tržni ceni. Izvajalci so:
- patentni zastopniki in zastopniki za modele in znamke, vpisani v register zastopnikov, ki ga vodi Urad Republike Slovenije za intelektualno lastnino;
- tuji patentni zastopniki, ki lahko delujejo pred posameznimi uradi;
- prevajalci vloge, za katero se bodo uveljavili upravičeni stroški po tem javnem pozivu;
- MSP lahko za ta javni poziv pridobi sredstva večkrat letno.
Višina financiranja
- 60–odstotno sofinanciranje upravičenih stroškov.
- Najnižja subvencija: 500,00 EUR.
- Najvišja subvencija: 5.000,00 EUR.
- Upoštevati je potrebno shemo »de minimis«.
Pripravil: Vito Komac
Vir podatkov: Spirit