• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Ustvarjati sam ali v skupini

Ustvarjati sam ali v skupini

delo-v-skupini
Čas branja: 5 min      

Sami lahko naredimo malo, skupaj lahko naredimo ogromno. (»Alone we can do so little, together we can do so much« ) – Helen Keller

Pomen skupin se v poslovnem svetu zaradi spremenjenih in vse kompleksnejših zahtev nenehno povečuje. Skupine s svojo raznolikostjo in vključevanjem vseh na spremenjene izzive odgovarjajo veliko uspešnejše in hitrejše kot posamezniki. S tem pomembno vplivajo na izboljšanje rezultatov ter na medsebojne odnose. Skupinsko delo pa ne vodi samo k boljšim rezultatom temveč nas uči globljega učenja, veščin v odnosih in čustvene inteligence.

V delovnih okoljih je še vedno veliko tistih, ki raje ustvarjajo sami. Posebej to velja za izrazito ciljno usmerjene posameznike, ki se popolnoma osredotočijo na izpolnitev svojh nalog in najbolj cenijo, če jih pri tem nihče ne moti. Taki posamezniki so, v času razmaha dela na daljavo in različnih hibridnih oblik dela zaradi zdravstvene krize, še povečali svojo učinkovitost in lastno zadovoljstvo nad spoznanjem, da obvladajo svoje delo, v njem uživajo in se zavedajo svoje vrednosti. 

In kakšen bi bil prispevek takih posameznikov, če bi delovali v skupini? Nekatere raziskave kažejo, da se kreativnost posameznikov v skupinah s pozitivno skupinsko dinamiko in odkrito, učinkovito komunikacijo, v kateri si posamezniki medsebojno zaupajo in se počutijo soodgovorne za uresničitev skupnih ciljev, skorajda podvoji v primerjavi s posamezniki, ki ustvarjajo samostojno. Zakaj?

 

Kaj posameznikom prinaša delo v skupinah? 

Mnogo ideje se razvijejo bolje in hitreje, če jih delimo z drugimi, kot če jih zadržimo. (»Many ideas grow better when transplanted into another mind than the one where they sprang up.«) -Oliver Vendel Holmes)

  • Soočenje z različnimi pogledi

Na problem pogledamo iz različnih zornih kotov, naučimo se poslušati, da lahko bolje utemeljujemo svoje stališče. Dovolimo, da ideje drugih vplivajo na naše razmišljanje. Sprejemamo dejstvo, da smo v skupini vsi sodelavci in učitelji. Delo v skupini izboljša učinkovitost učenja s tem, ko poslušamo druge  in njihove poglede primerjamo in povezujemo z lastnim razmišljanjem. Samo v sodelovanju z drugimi lahko spremenimo svoj pogled, oziroma ga izostrimo. Delo v skupini je odličen način za razvoj sposobnosti kritičnega in jasnejšega razmišljanja, za izostritev uma.

  • Bogatenje besednega zaklada. 

Ko si v interakciji z drugimi se učiš, kako o isti temi govoriti razumljivo in kako pritegniti pozornost. Učimo se novih besed, besednih zvez in fraz, ki učinkovito naslavljajo določene izzive in počasi izločamo besede in fraze, ki premalo ali nič novega ne povedo oziroma ne predstavijo jasno našega mnenja. 

  • Naučimo se učiti

Tudi največji eksperti lahko v skupini pridobimo kaj novega. Ko svoje znanje prenašamo na druge, smo prisiljeni izpopolnjevati in nadgrajevati, kar že znamo. Čeprav mislimo, da vemo že vse, bomo morali svoje znanje vsaj preurediti tako, da ga bomo lahko prenašali na druge. Postopno in razumljivo, da ga bodo imeli čas usvojiti. S tem bomo izostrili lastno razumevanje problema in sami postali še večji eksperti. 

  • Vodenje različnih osebnosti

Razlike med posamezniki niso samo v osebnostnih značilnostih ampak tudi v načinu učenja. Te razlike je treba znati izkoristiti za razvoj veščine vodenja ljudi, ki je pomembna tako v profesionalnem kot zasebnem življenju. 

  • Prepoznavanje in koriščenje talentov in znanj drugih

Raznolikost veščin je ogromna prednost skupin. Interakcija s člani skupine, ki so močnejši na določenih področjih nam daje možnost za lastno izboljšanje. Vsi naj bi svoja znanja prenašali na druge. Če delo skupine razumemo kot priložnost za opazovanje in učenje od drugih, bomo izšli z več novimi in okrepljenimi obstoječimi veščinami, kot če bi delali sami. Ali kot pravi Ken Blanchard: Nihče od nas ni tako pameten, kot smo vsi skupaj (»none of us is as smart as all of us«).

  • Krepitev pogajalskih veščin in veščin v odnosih

Pogajanja in kompromisi so sestavni del življenja. Sprejemamo jih tudi pri delu v skupinah, kadar je to potrebno zaradi doseganja skupnih ciljev. Ko postaviš skupino na prvo mesto, se naučiš oziroma zaveš pomena skupnosti, soodvisnosti in tolerance. Morda končni produkt skupine ni vedno tak kot smo si ga kot posameznik predstavljali. Posebej, če smo perfekcionisti, je včasih  težko priznati, da je končna rešitev najboljša možna. Vendar je potrebno vsem članom skupine omogočiti, da so njihove ideje del končnega izdelka. Gre za pozitivno soodvisnost. Vsak mora videti delček sebe v končnem rezultatu skupinskega dela. Motivacija in zavzetost tistih, katerih ideje ne bodo vključene, se bosta opazno zmanjšali, kar na dolgi rok škoduje skupini. Zaradi veščin v odnosih smo na koncu dneva  vsi boljši poslušalci, sodelavci in vodje.

  • Kako posameznike navdušiti ali pridobiti za delovanje v skupinah?

Ključno vlogo pri tem imajo vodje, ki so običajno tudi pobudniki oblikovanja formalnih skupin v organizacijah (delovne skupine, projektne skupine, odbori ipd.) z ustvarjanjem in vzdrževanjem pozitivne skupinske dinamike, pravočasnim zaznavanjem signalov in ravnanj, ki bi to dinamiko lahko poslabšala in ustreznim ukrepanjem. Dejavniki, ki lahko poslabšajo skupinsko dinamiko so:

  • nejasni cilji, nejasna smer za njihovo doseganje in osredotočanje na napačne prioritete
  • pretirano uklanjenje avtoriteti, ko se posamezniki vedno strinjajo z vodjo in ne povedo svojega mnenja
  • posamezniki, ki s svojim ravnanjem prekinjajo tok informacij v skupini
  • skupinsko razmišljanje, pri katerem ima prednost dogovor in ne najboljša rešitev
  • posamezniki, ki jih zanima predvsem druženje, konkretno delo pa prepuščajo drugim in jih s svojim pristopom pri tem celo motijo
  • nespremenjemanje drugačnega mnenja oziroma preveč kritično ocenjevanje mnenja drugih, ki ga zaradi tega raje zadržijo zase.

 

In kako vzdržujemo in izboljšujemo skupinsko dinamiko?

  • s poznavanjem faz v razvoju skupine, ki omogoča pravočasno zaznavanje težav
  • s sprotnim reševanjem težav s takojšnimi in konstruktivnimi  povratnimi informacijami
  • z določitvijo vlog in odgovornosti posameznikov, kar vodi k večji osredotočenosti pri doseganju ciljev
  • z odpravljanjem različnih ovir in omejitev, medsebojnim poznavanjem, vodenjem z zgledom, delitvijo osebnih informacij s strani vodij (npr. kaj sem se jaz naučil iz izkušenj)
  • z jasno, odprto komunikacijo, da se izognemo vsakršni dvoumnosti
  • s pozornim spremljanjem vseh signalov, ki bi lahko kazali na poslabšanje dinamike v skupini; to so lahko tudi (pre)pogoste enotne odločitve, ker so lahko znak skupinskega razmišljanja, ustrahovanja ali prevelike lahkotnosti pri sprejemanju odločitev

 

Poleg tega je potrebno posameznike na delovanje v skupini ustrezno pripraviti, jih usposobiti, zlasti s krepitvijo osebnostnih lastnosti, kot so odprtost, zaupanje in samokritičnost, nudenje in sprejemanje podpore in pomoči, spoštovanje, osebna odgovornost in podajanje in sprejemanje konstruktivnih povratnih informacij

 

Včasih se zdi enostavnejše, če delamo kar sami. Smo učinkoviti, na projektu delamo, ko želimo in kontroliramo celoten proces. Vendar obstajajo zelo dobri razlogi, zaradi katerih  je boljše delati v skupini. Skupinsko delo namreč pomaga pri poglabljanju lastnega znanja in razumevanja izzivov. Odličen primer učinkovitosti dela v skupinah in morda celo pomoč tistim, ki so do dela v skupinah zadržani, sta skupinsko mentorstvo in skupinski coaching. Oba krepita povezovanje, sodelovanje, medsebojno zaupanje, sprejemanje raznolikosti, aktivno poslušanje, postavljanje vprašanj, sprejemanje in dajanje povratnih informacij. Krepita pomen strukture, usklajevanja pričakovanj, postavljanja ciljev in njihove uresničitve ter omogočata učenje drug od drugega, ne samo od mentorjev oziroma coachev. 

 

Tatjana Kolenc,

mentorica in ambasadorka mentorstva

Viri:

  1. Improving Group DynamicsHelping Your Team Work More Effectively. Pridobljeno s https://www.mindtools.com/pages/article/improving-group-dynamics.htm 
  2. Teamwork Skills: Being an Effective Group Member. Pridobljeno s  https://uwaterloo.ca/centre-for-teaching-excellence/teaching-resources/teaching-tips/tips-students/being-part-team/teamwork-skills-being-effective-group-member 
  3. 6 Benefits of Group work. Pridobljeno s https://www.skillsyouneed.com/rhubarb/group-work-benefits.html

 

 

Poglejte si še druge prispevke Tatjane Kolenc:

https://podjetnik.aktualno.si/skrivnost-srcnega-mentorstva/ 

https://podjetnik.aktualno.si/mentorstvo-in-razvoj-posameznika/ 

https://podjetnik.aktualno.si/mentorski-programi-kot-del-strategije-1-2/ 

https://podjetnik.aktualno.si/mentorski-programi-kdaj-in-kako-jih-uvesti-2-2/ 

 

Avg 6, 2021Tatjana Kolenc
Razširite vsebino:
6 avgusta, 2021 Izobraževanjedelo, skupinsko delo
Tatjana Kolenc

Tatjana Kolenc, mentorica, ambasadorka mentorstva, avtorica, kolumnistka in ambasadorka AEIOU voditeljstva prihodnosti. Je zlata članica in ambasadorka vključevanja Združenja Manager Slovenije, aktivna članica Združenja poslovnih finančnikov Slovenije in Društva poslovnih žensk FAM in tudi soavtorica dveh knjig s področja mentorstva.
Njeno poslanstvo je širjenje pomena povezovanja, sodelovanja, medsebojnega zaupanja in vseživljenjskega učenja. Mentorstvo vidi kot edinstveno obliko medsebojnega prenosa znanja in izkušenj ter izgradnje medosebnih odnosov. Želi ga približati vsem generacijam in jih spodbuditi, da izkoristijo prednosti te izjemne oblike učenja, podpore in medgeneracijskega sodelovanja ter vsakomur privošči vsaj eno mentorsko izkušnjo.

Motivacijski izrekiJavni razpisi – kmetijstvo, avgust '21
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
sreca
Sreča in dobro počutje na zemljevidu sveta
Kreativnost prodajnikov
Vpliv razprodaje na blagovno znamko
Samostojni podjetnik in prost pretok denarja – prednost ali slabost? | Tatjana Brumat
Josiana Arippol o mikrokreditih in GSO
vavčer za digitalni marketing
Vavčer za digitalni marketing ponovno odprt!
Inovacijski pravilnik
Inovacijski pravilnik
 Zanimivo 
Tudi samozaposleni kulturniki potrebujejo ukrepe | Inga Remeta
Kratek pitch in primer izvedbe
Vito Komac – Nastanek krize in njeno gašenje
iNovativno tržno komuniciranje
iNovativno tržno komuniciranje
hipnoza
Hipnoza, lepljive oči in vlečenje samoglasnikov
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT