• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Ustvarjalnost v komuniciranju

Ustvarjalnost v komuniciranju. Odlomki iz knjige doc.dr. Andreja Pompeta – iNovativno komuniciranje - 3.

Ustvarjalnost
Čas branja: 6 min      

Miti o ustvarjalnosti

Splošni miti o ustvarjalnosti so ves čas in vsepovsod prisotni in so žal nekaj, v kar marsikdo verjame. Ti miti so:

  • na navdih je treba počakati, da pride sam od sebe, 
  • ustvarjalnost je prirojena tako kot talent,
  • misliti moraš z desno polovico možganov,
  • naključno pade z neba v tvoje naročje, če imaš srečo,
  • če si ustvarjalen, si malo nor,
  • ustvarjalnost je nekaj neresnega – kje so dokazi.

 

To niso samo miti, so tudi izgovori. Izgovori, s katerimi se ljudje izogibajo takšni obliki dela, ker se bojijo zavrnitve, kritike in neuspeha. Po svoje je razumljivo, po svoje pa strahopetno. Za ustvarjalnost sta torej potrebna pogum in trdo delo. Ustvarjalnost ima svojo ceno.

 

Ustvarjalnost in inovativnost – posamezno ali skupaj

 

Eden temeljnih dejavnikov, ki motivira ljudi pri njihovi karieri in osebnih prizadevanjih, je potreba po prepoznavnosti, samoaktualizaciji in družbeni afirmaciji – pustiti pečat na svetu z osebnimi dosežki. Psihoanalitik Otto Rank namiguje, da želja ljudi po ustvarjanju izvira iz njihove potrebe po tem, da se vsaj simbolično počutijo nesmrtne in pustijo svoj neizbrisni pečat prihodnjim generacijam v obliki umetniških ali drugih ustvarjalnih del. Prizadevanje za edinstvenostjo je lahko osnovna motivacija mnogih, da sledijo poti ustvarjalnosti (Walton, 2016).

Po drugi strani pa smo ljudje množica nasprotij in obstaja še eno gonilo: naša potreba po povezanosti z drugimi. Kot je predlagal psiholog Abraham Maslow, moramo vsi pripadati skupinam, se počutiti, biti opaženi in imeti stvari skupne z drugimi. Ko smo usmerjeni v skupine in uživamo v varnosti in občutku druženja, ki ga zagotavlja članstvo v skupini, je naša podobnost z drugimi pomembna. In ko se prepustimo svoji potrebi po individualnosti in uživamo v občutku edinstvenosti, je ključnega pomena naša drugačnost od drugih. V časih travme ali potencialnega stresa se nagibamo k temu, da smo z drugimi, se tesno identificiramo s »svojimi« skupinami. Vendar se zdi, da se ustvarjalnost v teh okoliščinah zmanjšuje (Walton, 2016). Ko torej vodimo ekipo ali delamo v skupini, kaj lahko storimo, da spodbudimo kreativno razmišljanje?

 

Učinkovitost skupinskega dela

 

Pri sestavljanju ekip je dinamika »skupina vs. individualnosti« odvisna od tega, ali ima ekipa kolektivistično usmeritev, kjer naj bi prevladovalo dobro skupine, ali individualistično usmeritev, ko se pričakuje, da si bodo posamezniki prizadevali delovati v svojo korist. V zadnji polovici 20. stoletja so se podjetja, ki so želela spodbuditi kreativno razmišljanje, zanašala na viharjenje možganov (brainstorming) in navdihovanje skupin (team building) kot pomembno orodje v svojem delovnem okolju (Osborn, 1953). Toda v obeh situacijah je pomembna skupina, kar je morda razlog, da viharjenje možganov ne izpolni svojih pričakovanj, ki jo je podal Alex Osborn v knjigi Applied Imagination iz leta 1953, ko je pri popularizaciji tehnike viharjenja možganov napovedal, da se bo podvojilo število idej, če se bo izzivom pristopilo v skupini. Velikokrat pa se je izkazalo, da se njegova pričakovanja niso izpolnila, vsaj kadar so imeli posamezniki dovolj časa za razmišljanje. Nekatere raziskave so celo pokazale, da viharjenje možganov zmanjša število idej, ki jih skupina ustvari v primerjavi s številom idej, ki jih lahko ti isti posamezniki ustvarijo sami.

 

Nadgradnja viharjenja možganov

 

Kaj lahko storite, če se ne morete zanašati na »klasično zasnovano« viharjenje možganov in timsko delo, da bi ustvarili bolj kreativne ideje? Ena od odličnih in preizkušenih možnosti je, da imajo pred skupinskim delom posamezniki dovolj časa za individualno razmišljanje. To pomeni, da si člani skupine vzamejo čas, da sami ustvarijo ideje in rešitve (ne v sodelovanju z drugimi člani skupine). Posamezniki nato delijo svoje ideje v skupini in razpravljajo o njih. Ob tem se pogosto porajajo nove ideje, ki temeljijo na prvotnih prispevkih. Dandanes je takšna sposobnost kombiniranja individualnega in skupinskega dela ključnega pomena za omogočanje kreativne misli.

 

Kreativnost = gibalo uspešnega komuniciranja

 

Komunikacija je izmenjava informacij, misli, idej, mnenj, izrazov, čustev, navodil med enim in drugim ali interakcija med enim in mnogimi. Svet se vrti okoli komunikacije. Zahteva po učinkovitih komunikacijskih spretnostih je nujna, potreba po pošiljanju relevantnih sporočil na ustrezen način je najpomembnejša (Tripathy, 2018). Za komunikatorje je dandanes največji izziv, kako pritegniti pozornost in se prebiti skozi apatijo trga, ki jo povzroča preobremenitev. Treba je znati izstopiti iz povprečja, biti kreativen in oplemenititi sporočilo z ustvarjanjem izkušenj. Uporaba digitalnih kanalov to omogoča v izobilju, vendar se je treba zavedati, da je virtualna izkušnja le korak do resnične izkušnje.

 

Kaj dela trženje ustvarjalno? Ali to pomeni več domišljije ali morda inovativnost? Je kreativni tržnik bolj umetnik ali podjetnik? V preteklosti je bil izraz »marketinška kreativnost« povezan z besedami in slikami, ki so sestavljale in bogatile oglaševalske akcije. A trženje je sčasoma postalo bolj zapleteno in odvisno od mnogih dejavnikov. Tržniki morajo dandanes po eni strani obvladati analiziranje podatkov, znati razviti uporabniško izkušnjo in razumeti oblikovanje izdelkov ter na drugi biti sposobni poiskati skupne osebnostne poteze med kupcem, znamko in medijem ter vsemu temu izbrati najprimernejša komunikacijska orodja. Gre torej za redefinirani način razmišljanja o kreativnosti v trženju. Ali to pomeni, da so tudi rešitve nagovorov bolj kompleksne, da se spreminja komunikacijski jezik, da je ciljno naslavljanje postalo odvisno tudi od medija ter da je fleksibilnost prilagajanja sporočil postala vsakdanja nuja in zaveza?

 

Ustvarjalnost je hkrati življenjska sila komunikacij in njena iskra. Briljantne ustvarjalne ideje niso nikoli bile bolj zaželene in potrebne kot dandanes, ko oglaševalci žele, da trg v poplavi najrazličnejših sporočil opazi prav njihova sporočila in jih obravnava kot relevantna. – Trudi Harris, MSLGROUP

 

Povprečno je človek dnevno izpostavljen več tisoč medijskim sporočilom, ki bodisi pritegnejo našo pozornost bodisi preprosto ne. Nekatera podjetja menijo, da je edini način, da se prebijejo skozi to množico vlaganje, več denarja v komuniciranje. Vendar pametni tržniki vedo, da je prav ustvarjalnost tista, kjer se lahko doseže večja izpostavljenost z manj porabljenimi sredstvi za tržno komuniciranje. Ustvarjalnost v trženju vključuje ustvarjanje in izvedbo edinstvenih idej, ki dajo sporočilom izvirno noto. Na primer, trgovina z zavornimi oblogami lahko preprosto ponudi zavorne obloge za prodajo. Če pa uporabi le kanček ustvarjalnosti, lahko ista trgovina na izviren način prikaže posledice neustreznih zavornih ploščic. Ustvarjalnost preprosto omogoča, da si je sporočilo mogoče oblikovati tako, da si ga je mogoče lažje zapomniti, kar privede tudi do večje prepoznavnosti in želene percepcije znamke (Laporte, 2018).

 

Amazon, ena največjih znamk na svetu, je s pomočjo kreativnosti v nedavnem oglasu za oglaševanje v okviru Super Bowl promovirala svoj glasovni izdelek Alexa z rešitvijo »Alexa je izgubila svoj glas«. Na njeno mesto začne zaradi tega Amazon zaposlovati slavne osebnosti, ki nadomeščajo Alexin glas. Namesto preproste demonstracije glasovnega izdelka Alexa je Amazon demonstriral svoj izdelek s pomočjo glasov zvezdnikov, kar je naredilo oglas bolj nepozaben. Tržno sporočilo in nagovor sta tako imela mnogo večjo prepoznavnost in zapomljivost, kot bi jo imela sicer. Vložen denar v trženje v eno najdražjih oglasnih mest na svetu je bil upravičen.

 

Ustvarjalnost je velika priložnost in na neki način močno skrivno orožje, ki podjetju omogoča, da konkurenco preseže z izstopajočo idejo in ne z več vloženimi sredstvi, kar je pogost primer pri podjetjih, ki ne prisegajo na moč kreativnosti v tržnih sporočilih, ampak raje zaupajo veliki frekvenci sporočil in s tem ustvarjajo pritisk na ciljano občinstvo. 

 

Čarobna mešanica

 

Kreativnost je preplet znanega in zamišljenega, obstoječega in neobstoječega, resničnega in fantazijskega in njen trik je v tem, da kreativec v fazi kreiranja povzame preizkušene pristope in jih premeša na nove in drugačne načine. Tudi objavljanje kreativnih rešitev in sporočil je stvar kreativnosti. Pojavljanje takrat in tam (v resničnem ali digitalnem svetu), ko ciljno javnost prijetno presenetimo in s tem navdušimo, je tudi stvar domiselnosti. Priložnost je v novi, kreativno-ustrezni obliki, ki omogoča odlično izkušnjo (s pomočjo najrazličnejših načinov pripovedovanja zgodb, z gibljivo sliko, viralno, s kreativno uporabo tehnologije, z vključevanjem in sodelovanjem …). »Priprava ustrezne kreativne mešanice« pa ni enostavna in zahteva obilico dela in pogum. Smiselno je razmišljati v drugačnem duhu, se postaviti v popolnoma drugačna okolja in vloge ali celo razmišljati skozi drugačno osebnost. Če se naslovnik z ustrezno animacijo vključi, bo postal del kreativčeve zgodbe. Tako bo pomagal ustvarjati skupnost, ki bo vesela komunikacije z oglaševalcem in kasneje zaradi komunikacije s svojimi spletnimi in resničnimi prijatelji. Ena od večjih ugank kreativnega tržnega komunikatorja pa vse bolj postaja dejstvo, da mora s svojo stvaritvijo pritegniti pozornost naslovnika in ga prepričati v največ osmih sekundah.

 

Knjigo lahko naročite na: https://gea-college.si/narocilo-monografije-inovativno-trzno-komuniciranje/

 

Poglejte si še že objavljene odlomke:

https://podjetnik.aktualno.si/kreativec-inovator-v-trznem-komuniciranju/ 

https://podjetnik.aktualno.si/kako-iz-obicajnega-smrtnika-postati-kreativec/ 

 

Sep 16, 2021Podjetnik.net
Razširite vsebino:
16 septembra, 2021 Komuniciranjeustvarjalnost
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Covid-19 in rešitve za dobro počutje pri deluMednarodni teden delovne sreče 2021
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
vodja
Vodja in vrline vodje 4/4
Dr. ALEKSANDER ŠINIGOJ – Brezplačna 4-dnevna delavnica Coaching Diploma
prodajni-nasveti
Izr. prof. dr. Andrej Kovačič: prodajni nasveti
PROJEKTNO VODENJE | Zakaj so pomembni standardi in kakšni so? | Tomaž Pavlica
Si težko zapomnite imena? Predlagamo vam tehniko, ki vam bo proces olajšala.
Kako vaša denarna prepričanja vodijo vaše življenje? | Tina Grilc
javno nastopanje
Javno nastopanje – ključne osnove za dober nastop | Luka Markus Štajer
 Zanimivo 
Nevro–prodaja je prodaja z orodji NLP | Gaber Marolt
Blaž Kos – Vitko podjetništvo za osebni uspeh
Podpora poslovanju z Microsoft Excel
nasveti
Nasveti prof. dr. Kovačiča
‘Odklop’ je pravica. Odklopite se, preden pregorite.
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT