• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Uporabniška izkušnja in lojalnost

Uporabniška izkušnja in lojalnost

Čas branja: 4 min      

Dolgoročno lojalnost kupca  si prizadeva  pridobiti sleherni ponudnik. Več kot le prvi nakup – cilj je ustvariti dolgoročnejšo lojalnost kupca. Zaradi lojalnosti se kupci odločajo za ponavljajoče se nakupe istega blaga ali iste  znamke ali od istega ponudnika. To pomeni manj vlaganj v promocijo in marketing  ter boljši izplen.

 

Uporabniška izkušnja, ki vpliva na pripadnost znamki in morda celo zasvojenost z njo, je zagotovo poznavanje ozadja znamke: kako se blago naredi ali nastane, kakšna je vizija snovalcev, kje se izdeluje itd.  Če brand zbuja zaupanje za prvo nakupno odločitev, pa je uporabniška izkušnja, torej poznavanje produkta, tisto, kar ustvarja dolgoročno  lojalnost. 

 

Uporabniška izkušnja in lojalnost sta soodvisni. Primeri so številni, veliko več jih je, kot se jih  zavedamo. Spomnimo se, kakšen osip prodaje je pred leti doletel nekaj najbolj znanih blagovnih znamk, ko so v javnost pricurljali podatki o grobem, skoraj suženjskem izkoriščanju otroškega dela za izdelavo športnih copat, majic in podobnega, kar nosimo, ponosni na logo znamke na njih.

 

Skorajda religiozen odnos,  ki ga je z uporabniki razvil Steve Jobs pri Applu, je skrajnost. Ni dvoma v odlične produkte, brandirane pod znamko Apple; gre pa tudi za pričakovano histerijo kupcev pred samim napovedanim dogodkom predstavitve novega produkta. Kupci so vajeni dolge ure čakati v vrstah, da bi bili med prvimi, ki bi imeli »privilegij« kupiti nov iphone. Drži, izdelki so vrhunski, nekateri trdijo, da so najboljši, … toda resnično precenjeni. Res dobiš največ za svoj denar, a hkrati bogato, večkratno preplačaš proizvodne stroške takega izdelka. Apple je podjetje z največjim donosom na svetu, čeprav je ta usluga človeštvu predvsem profitno naravnana. 

 

 

Na javnih predstavitvah slehernega novega produkta se je Steve Jobs vedno držal pravila treh točk. Razpredal je o tem, kako je izdelek nastal na željo potrošnikov (celo kakega od družinskih članov) in koliko naporov in vlaganj je bilo potrebnih, da je nastal povsem nov produkt – nazadnje pa je občinstvo in javnost nekako opomnil, da bo načrtovana proizvodnja težko pokrila povpraševanje. Mojstrsko, mar ne?

 

Javne predstavitve novih produktov, ki so se bistveno razlikovale od konkurenčnih, so bile le del strategije zasvajanja kupcev. Trgovine Apple, na primer, so zasnovane kot svetišča, kot cerkve, z visokim stropom in visokimi okni, kot nekakšna pomanjšana katedrala. In kupec, ki vstopi, dobi nezavedno sporočilo, da je Apple več kot le blagovna znamka na dobrem produktu, da je nekaj višjega, večnega, od višje sile poslanega in zato zaupanja vrednega. 

 

Pred leti sem po naključju obiskal veliko pivovarno v Københavnu, Carlsberg. Firbce so nas zbrali v obvladljive  skupine za ogled. Pivovarna je neznansko razsežna, v takih razdaljah, da so nas od enega do drugega proizvodnega sklopa vozili z avtobusom. Drugo spoznanje pa je bilo, da morda ne drži tisto splošno prepričanje, češ, da je kvaliteta piva odvisna predvsem od kvalitete vode. København leži na sicer velikem otoku, pa vendarle – peščenem otoku, kjer je tekoče sladke vode silno malo. Zdi se, da so dognali tehnologijo odvzemanja in dodajanja sestavin pitni vodi, saj naj bi enako kvaliteto varili tudi v svetovnih podružnicah. Takrat se je Carlsberg oglaševal s sloganom: »Najbrž najboljše pivo na svetu«. Prepričljivo, niti nasprotovati se ne da, konkurenca jih očitno ne more tožiti (zaradi »najbrž«), saj je potrebno ovreči to trditev z dokazi. Zaključili smo z 20-minutno brezplačno degustacijo. Na hitro, brez popivanja. Carlsberg se mi  je globoko vtisnil v dušo, in kadar mi je do piva in je na voljo carlsberg, potem je odločitev  enostavna.

 

Hišni sejem in dan odprtih vrat za potrošnike oziroma za končne kupce organizirajo številni ponudniki. Dnevi odprtih vrat so koristni ne le za trgovce – tudi politične strukture in celo športne organizacije se jih poslužujejo.

 

Darko Horvat, Golf klub Arboretum, nam je tako povedal, da imajo dan odprtih vrat enkrat ali dvakrat letno.  Na dogodek vabijo vse igralce tudi iz širše regije, ti pa lahko povabijo svoje prijatelje, sorodnike, poslovne partnerje, da spoznajo lepote igrišča golf Arboretum.

»Ciljno javnost obveščamo preko direktne pošte igralcem v naši bazi,« pravi Darko Horvat. »Dogodek promoviramo tudi na družbenih omrežjih in zanj se hitro razve. Z udeležbo smo zelo zadovoljni. Ocenjujemo, da smo z dogodki dvignili zanimanje za igro na našem igrišču Arboretum vsaj za 10 %.«

 

Lojalnost  se s poznavanjem produkta in uporabniško izkušnjo ustvarja navsezadnje tudi v okviru družine.  Prijatelj živi v  50 let stari hiši, ki ima kar precej površin obdelanih s  hotaveljskim marmorjem (notranji prehodi, terasa, balkon). Ob gradnji  je bil ta marmor med redkimi dostopen, čeprav še zdaleč ne poceni. Prijatelj je bil pogosto kritiziran od lastnih otrok, češ da je ta marmor zastarel, in naj ga  zamenja s keramiko, ki je bolj sodobna. Prijatelj se je neuspešno branil, da je kamen skoraj neuničljiv in da so ga mojstri fenomenalno lepo položili, medtem ko mojstrsko položene ploščice pri sosedih vsako leto popuščajo in odpadajo. Nekega dne so med družinskim izletom zavili v Hotavlje,  v kamnolom, kjer režejo marmor iz velikih skladov. Družino je postopek impresioniral, ko so videli, kako težko je pravzaprav narediti plemenite marmorne plošče. Potiho so postali malce ponosni na hotaveljski marmor v hiši in menjave niso več omenjali. 

Lojalnost kupcev je torej nedvomno vezana na uporabniško izkušnjo, poglobljeno s poznavanjem (ozadja) produkta, pa naj bo ozadje dobrodelna aktivnost proizvajalca, ali morda vključenost v »fair-trade« sheme, kjer dobijo pridelovalci pošteno plačilo za svoj trud, pa do »odprtih vrat«, kjer kupce seznanijo  ne le  s produktom: kupec spozna tudi ljudi, ki ta produkt ustvarjajo. 

 

Vito Komac

 

Feb 11, 2021Vito Komac
Razširite vsebino:
11 februarja, 2021 Veliko o vsemizkušnje, kupec, produkt, uporabniki
Vito Komac

LinkedIn: Vito Komac

Poslovna e-mobilnostna internetna konferenca Slovenija – NemčijaPosočje – 9. najboljša destinacija Evrope 2021!
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
Potrebe-strank-in-b2b-portal
Potrebe strank in b2b-portal
kreativne-spletne-delavnice
Kreativne spletne delavnice
Večopravilnost: naredimo podjetje dolgoročno uspešno | mag. Primož Vrenk
Motivi-odlocanja
Motivi odločanja in besede, ki motivirajo
GDPR prinaša tudi koristi
dopust
Odmera dopusta – do 31.3.!
delo z mediji in kriza
Kriza in delo z mediji
 Zanimivo 
Ortenia – skriti zaklad
Vavčerji za digitalizacijo malih in srednje velikih podjetij
SmartED
SmartED – edinstven digitalni marketinški asistent
Znanje VS inovacije | Dr. Ludovit Garzik, Avstrija
Odklenite skrivnosti uspešnih prodajalcev | Ljiljana Pavković
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT