Dejstvo je, da prednosti uglednega delodajalca v tem času uživajo le nekatera podjetja, ki so ugotovila, da je zaposlovanje veliko več kot objava oglasov in velikih naslovov:
»Zaposlujemo!«
Kaj vse spada pod pojem ugled delodajalca?
Ko govorim o ugledu delodajalca, imam v mislih neotipljiv pojem. Pravzaprav gre za zadevo, ki jo težko prikažemo v številkah. Vsak kakovosten izdelek ali storitev ima svojo blagovno znamko. To si lahko razlagamo kot, odnos med kupci in podjetjem oz. produktom.
Če strnem pomen pojma employer brand v eno poved, bi se ta glasila nekako tako.
Zmes mnenj vaših potencialnih kandidatov o vašem podjetju in potencialnem delovnem mestu.
Zakaj graditi blagovno znamko delodajalca?
Pogosto pravim, da sta zaposlovanje in prodaja isti osebi, le drugačno oblečeni.
Vsi vemo, kako pomemben del prodaje je blagovna znamka. V letu 2016 naj bi podjetja na svetovni ravni razvoju blagovne znamke namenila približno 595 milijard evrov, medtem, ko je za blagovno znamko delodajalca šlo »le« 97 milijard. (Vir: Business Insider)
Podjetja, ki so ugledni delodajalci, imajo lahko do 30% krajši zaposlitveni proces. Poleg tega imajo veliko boljše pogajalsko izhodišče na zaposlitvenem razgovoru.
Na drugi strani pa veliko lažje zadržijo dobre talente, ne da bi za to morali ponujati astronomske plače.
Če ste prepričani, da boste lahko privabili kandidate le z objavo simpatičnega oglasa in ponudbo dobrega plačila, vam lahko povem, da imate prav. Vendar le na kratek rok. Na daljši rok pa, če ne želite, da vas čas povozi, je sedaj skrajni čas, da se lotite spremembe.
Kako graditi dober ugled delodajalca?
Z zaposlovanjem se ukvarjam že več kot 4 leta. Delal sem na projektih od iskanja, selekcije in tudi na razvoju ugleda delodajalcev v najrazličnejših dejavnostih.
Ne glede na to, v kateri dejavnosti posluje vaše podjetje, lahko naredite strategijo razvoja svoje blagovne znamke delodajalca. Res je, da je strategija odvisna od dejavnosti, a vseeno obstajajo splošni koraki, ki veljajo za vsakega delodajalca.
- Načrtujte potrebe po zaposlovanju
Če veste, da boste naslednje leto povečali obseg dela, naredite tudi načrt zaposlovanja. Opredelite koliko ljudi boste zaposlili in katere profile potrebujete. S procesom zaposlovanja začnite takoj, ne čakajte na naslednje leto. - Definirajte svoje ciljne skupine
Določite podrobnosti ciljne skupine oz. ustreznih kandidatov - Kaj natančno ponujate?
Vprašajte svoje zaposlene, kaj jih je prepričalo, da so prišli delati v vaše podjetje. Napišite na list papirja, kaj je tisto s čim boste prepričali kandidate, da pridejo delati h vam. - Določite sporočilo vašim kandidatom
Sporočilo naj bo jasno, kratko in jedrnato; v ospredje postavite prednosti dela v vašem podjetju. - Nastavite zajemanje stroškov in spremljajte napredek
Verjetno vsi poznate izraz customer acquisition cost, ki predstavlja koliko nas stane, da pridobimo kupca oz. naročnika. Tudi v zaposlovanju imamo podoben kazalnik in sicer cost per hire,ki nam pove koliko nas stane, da zaposlimo kandidata. Po nekem obdobju lahko ugotovite, za koliko se je zmanjšal cost per hire za koliko so se zmanjšali stroški zaposlovanja.
Edmond Široka