Koristna pomoč in instant učinkovitost ali Virtualna iluzija in beg od človečnosti
Robot ali domači pes, umetna drevesa ali gozd?
Ali se vam ob zgornjem vprašanju porodijo kakšna čustva? Vas kaj takoj (z)moti?
Ceneno ali cenjeno, čustveno ali brez duše?
Čustva, čutenje, čudenje – vse to je dano samo človeku.
In le človeške vrline in vrednote lahko vodijo k odgovornemu,strokovno-kritičnemu,kreativnemu,ustvarjalnemu,etičnemu,empatičnemu, humornemu, hudomušnemu, iskrenemu, iskrivemu sporočanju, ki ima podpis relevantnosti.
Ali je vse to mogoče naročiti z eno potezo prek avtomata, ki sliši na ime umetna inteligenca (UI)?
Umetelna umetna inteligenca – hitro, povprečno, na »prvo žogo«
Ali zna umetna inteligenca razmišljati izven okvirjev in ustvarjati unikatna besedila?
Nedvomno UI omogoča izjemno hitro ustvarjanje besedil, saj lahko hitreje kot človek preuči ogromne količine informacij in ustvari veliko vsebine, tudi v različnih jezikih.
So pa z UI ustvarjena besedila pogosto nenatančna in ne relevantna, zato prav kličejo po tem, da jih človek natančno analizira in odstrani vse «halucinacije«.
Nepopolno razumevanje konteksta, neupoštevanje oziroma ne prepoznavanje čustvenih odtenkov v besedilu, pomanjkljiva ali napačna izbira sloga oziroma tona pisanja, napake pri izbiri besed ali fraz (sprememba pomena), nepopolno razumevanje ali napačna uporaba specifičnih strokovnih izrazov, pomanjkanje inovativnosti in kreativnosti, nezmožnost intuitivnega prilagajanja spremembam, pomanjkljivost v prepoznavanju in vključevanju humorja …
Instant kultura, vse takoj in samo da je, običajno prikimava in posplošuje, da je vse dovolj dobro.
Pa je res? Ali je mogoče to samo hitra in kratkoročna zmaga, ki lahko vodi v dolgoročen poraz?
Ali je res dovolj dobro samo na hitro priti do velike količine besedi brez čustvene in socialne inteligence, ki so ustvarjena generično iz serijske posplošene proizvodnje in zato z večjo možnostjo, da ostanejo neopazna oziroma nevidna in s tem neučinkovita?
Vsak uporabnik bi se moral vprašati, kaj sporoča vsebina in predvsem, kaj vsebina govori o sporočevalcu?
Kakšne vrednote ga vodijo in kako ceni svoje prejemnike sporočila.
Človek človeku – nepogrešljiv osebni pristop, razumevanje, kaj je človeku pomembno in vredno izpostaviti, pristnost, srčnost, kreativnost, razumevanje konteksta, odgovornost
Človeški možgani in njegova brezmejna moč kreativnosti omogočata ustvarjanje edinstvenih in čustvenih besedil, ki so praktično neprimerljiva z besedili ustvarjenimi s pomočjo UI.
Človek v besedila vnese osebni pristop. Vključi osebne izkušnje, mnenja, stališča, primerjave, humor, vrednote, etična načela, ki so lastna vsakemu piscu.
Z empatijo človek bolje razume, kako drugi dojemajo in sprejemajo informacije.
Z lahkoto se vživi v bralca in zna na najbolj primeren način izpostavi ključne informacije in jih odgovorno umestiti v širši okvir. Človeku ni tuje prepoznavanje subtilnosti jezika in kulturnih nians, kar zagotovo vodi k boljšemu razumevanju in s tem učinkovitosti besedila.
Le človek je sposoben predhodno skrbno definirati ciljno skupino (kdo sploh so in kakšno težavo rešujejo) in na tej podlagi ustvariti jedrnata besedila z uporabo prepričljivih besed, izpostavitvijo edinstvene primerjalne prednosti (USP) in jasnih pozivov k ukrepanju (CTA) kako jim lahko vsebina (storitev ali izdelek) izboljša življenje.
In nenazadnje, a ne najmanj pomembno, zna preveriti strokovne informacije pri različnih virih 😊 ali pa popolnoma zaupa v ustvarjalno subjektivnost, ki naredi sporočilo edinstveno.
Juha iz vrečke ali domača s sestavinami iz tržnice ali vrta?
Oboje pride kdaj prav, boste verjetno rekli.
Enako je z UI ali tekstopiscem.
Če želite nekaj na hitro in samo, da Vas za silo nasiti, je vsekakor primerna začimba UI. Če pa želite zdravo, čvrsto in dolgoročno vzdržno besedilo, ki se bo bralcev čustveno dotaknilo, v njem pa bodo prepoznali vašo pristno in srčno namero pomagati pri njihovi izbiri, potem se boste odločili za tekstopisca iz mesa in krvi.
Človeka z dušo, ki se bo najverjetneje z Vami najprej pogovoril, začutil Vas, Vaše poslanstvo, po možnosti vaš izdelek tudi preizkusil in se potrudil, da vašemu bralcu, gledalcu, poslušalcu prenese informacije na način, ki je ljudem najbližji.
Ob tem ne bo pozabil na nobeno, še tako drobno podrobnost, ki običajno naredijo občutno razliko.
Ob tem je zelo pomembno poudariti, da se človek tekstopisec za razliko od UI zavestno ne (s)pozabi pri strokovnosti, saj preveri vsa dejstva ter informacije in tako zna primerjati s primerljivim in izluščiti prednosti.
Navsezadnje, ko zaključujemo teden, mesec, koledarsko leto, si večinoma priznamo, da smo v poslu z ljudmi. Z ljudmi, ki nas spoštujejo, ki vedo kaj o nas, ki nam in našim izdelkom ali storitvam zaupajo.
Si res želimo avtomatski vmesnik?
Naj bodo vaše besede takšne, ki bodo odmevale, ki bodo prepričljive, predvsem pa, ki bodo iskreno in iskrivo ustvarjale bližino in na ta način pripomogle h grajenju dolgoročnega zaupanja in pristnih odnosov.
Pa srečno in z vsemi čuti pristno (po človeško) doživeto leto! Ščepec soli, pardon umetne inteligence, pa Vam tudi lahko pride kdaj prav😊
Nataša Okorn, marketinška svetovalka in tekstopiska, BN Kreativ
https://www.linkedin.com/in/natasaokorn