• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Učinkovita elektronska pošta

Učinkovita elektronska pošta

elektronska-pošta
Čas branja: 4 min      

Elektronska pošta je in ostaja pomemben komunikacijski kanal do kupcev, naročnikov ali uporabnikov.

Pomembnost uporabe elektronske pošte je močno odvisna od posla, v katerem smo. V nekaterih dejavnostih je v pretežni meri odvisen zgolj od elektronske pošte oziroma e-mailov, v drugih pa manj. Težko pa bi našli posel, ki sploh ni odvisen od e-mailov.

Pisanje dobrih, prodornih in na koncu v uspešnem poslu rezultirajočih e-mailov ni enostavno niti ni vsakdo sposoben to funkcijo dobro opravljati. Če elektronska pošta ne pritegne pozornosti, sporočilo ne pride do ciljne publike in ta se ne odloča za naš produkt.

Pravzaprav je zelo frustrirajoče, da je dobrobit našega podjetja odvisna od take drobne stvari, kot je elektronska pošta.

Številni podjetniki in managerji izgubijo voljo do pošiljanja elektronskih sporočil, ker z njimi ne dosežemo dovolj dobrih rezultatov, hkrati pa ne najdejo načina za izboljšanje svojih sporočil in povečanje števila odpiranj te pošte.

Moramo ugotoviti, zakaj naša elektronska sporočila ne dosežejo toliko naslovnikov, kot bi želeli. Morda pri tem ne gre za konkretno vsebino vaše elektronske pošte, ampak za nekaj drugega.

Morda so previsoka vaša pričakovanja?

Seveda nihče ne pričakuje, da bodo vsi naslovniki odprli vaš e-mail, pa četudi bo v naslovu pisalo: Vaš stric vam je zapustil milijon!

Statistični podatki – na počez – pravijo, da naslovniki odprejo le dva in pol odstotka take, nepričakovane oziroma skoraj vsiljene pošte. Seveda so razlike, če gre za ustaljen način komunikacije z določenimi naslovniki ali dovolj pomembno B2B komunikacijo. 

Izboljšanje učinkovitosti

V nadaljevanju bomo obravnavali oziroma opozorili na nekatere najbolj učinkovite načine in pristope za izboljšanje učinkovitosti elektronske pošte. 

Adrema – ažurnost naslovov

Stanje naše liste prejemnikov je potrebno sproti novelirati, ne samo zavrnjeno pošto, tudi tiste, ki sicer prejmejo naša elektronska poštna sporočila. Ljudje so nagnjeni k menjavam (službe, operaterja, itd.) in menjajo tudi tiste elektronske naslove, ki jih imamo v naši bazi.

Tako številna sporočila končajo med vsiljeno pošto ali sploh ne pridejo do naslovnika. Včasih se pokažejo taki problemi pri sestavljanju baz, če na primer našim terenskim predstavnikom ali prodajnikom naročimo, da pripravi vsak svoj del baze, na primer manjših trgovskih podjetij.

Skoraj zagotovo bodo v posameznikovih pod bazah številni info@maili. Pri manjših podjetjih bo to kljub vsemu pravi mail ki ga odpira odločevalec, pri večjih pa bo spregledan, neodprt, brisan, v vsiljeni pošti.

Zato je potrebno baze z upoštevanjem drugih parametrov čistiti in take maile zamenjati z osebnimi, imenskimi. Res, včasih to ni enostavno in se je potrebno malce potruditi, če ne skočijo kar sam iz imenikov ali spletnih strani.

Zmanjšanje obsega

Pogosto je pošta ne odprta, ker jo pošiljatelji zlorabljajo s prepogostim  pošiljanjem in vsebino, ki nima dodane vrednosti ali se preveč ponavlja. 

Tudi pošiljanje na preveč naslovov je lahko škodljivo, saj lahko operater zavrne celotne pošiljke. To velja tudi za ne vzdrževanje baze naslovov, ko se s preverjanjem zavrnitev v podjetju nihče ne ukvarja in vedno znova pošiljamo na neobstoječe ali neprave naslove..

Tudi takrat lahko pride do blokade, pošiljatelj pa se čudi, kako ni nikakršnega odziva od poslane elektronske pošte. Bombardiranje naslovnikov z vsiljeno pošto lahko pripelje tudi do popolnega zavračanja vaše e-pošte s strani konkretnega naslovnika.

Zmanjšanje, okleščenje seznama naslovnikov zmanjša tudi stroške in poveča prodorno moč sporočil. 

Relevantnost sporočila

Verjetno imamo nekaj zanimivega in koristnega povedati v svojem sporočilu, pa naše elektronske pošte vseeno ne odpirajo v obsegu, kot bi bilo pričakovati glede na razmere v panogi.

Kaj delamo narobe?

Način podajanja vsebine ni enak v elektronski pošti, sms sporočilu ali objavi na družbenih omrežjih.

Pisanje vsebine je nadvse pomembno. Še več – najbolj pomemben je naslov, potem pa prva vrstica, morda druga, in če naslovnik do tam ne zagrabi za vabo, je ta riba za nas izgubljena.

Po ribiško povedano, vaba mora biti privlačna, zanimiva, nenavadna, pa celo dišeča.

Kako jo naredimo v tem smislu? Nekaj napotil je spodaj:

  • Uporabite frapantne, na prvi pogled neverjetne podatke, številke in rezultate (na primer: Vsak drugi človek ima nevarne zajedalce!)
  • Plasirajte presenetljive informacije (npr.: Šakali na Kongresnem trgu)
  • Obravnavajte pogoste frustracije ljudi (npr.: Odpravite morilski stres!)
  • Soočite mnenja (npr.: Doktor mi ni pomagal, zdravilec pa)
  • Po udarnem naslovu in prvih dveh vrsticah napišite celotno zanimivo zgodbo.

 

Toda imejte v mislih tudi to, da ljudi ne smete zavajati, jim lagati in podobno, sicer ne bodo nikoli več odpirali vaših e-mailov.

Ob pravem času

Številni strokovnjaki predlagajo nekoliko različne optimalne čase za pošiljanje elektronske pošte. Generalno gledano, je bil najbolj priporočan torek zjutraj.

Glede na vaše specifično področje delovanja pa to ni nujno. Če je e-mail naslovljen na managerja, ki sedi v nekem kolegiju, ti pa imajo običajno sestanke ob ponedeljkih, bo ta dan vaš e-mail, žalibog, spregledan.

Edino vi sami, ki poznate vaše stranke in njihove urnike, lahko najbolje določite optimalni čas pošiljanja. Ugotovitve nekaterih raziskav v generalnih napotilih kažejo, da je najboljši čas za pošiljanje elektronske pošte okoli 10h v ponedeljek in četrtek. 

Bodite kreativni, ni nujno, da se tega držite!

 

Vito Komac, urednik

 

Dec 12, 2022Vito Komac
Razširite vsebino:
12 decembra, 2022 Komuniciranjee-mail, elektronska pošta
Vito Komac

LinkedIn: Vito Komac

Vstajam ob petihBožičnica 2022
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
Najpogostejše napake novih podjetnikov 2/3 | Inštitut Mediapro
Hipnoterapija kot pomoč v poslu
Arbitraže posebne vrste | Katarina Kresal
Osvajalec ženskih src – Fiat 124
javni-razpis
Javni razpis za sofinanciranje javnih kulturnih programov
Mediacija – kaj morajo vedeti podjetniki? | Aleš Zalar
Kamping & glamping naprodaj
 Zanimivo 
Inovacijski pravilnik
Inovacijski pravilnik
Kreativnost – skrivna sestavina dobrega marketinga
Niko Klanšek in prvo Crowdfunding srečanje
USPEŠNEJŠA PRODAJA | Nekaj kratkih nasvetov
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetja
Hitro rastoča podjetja
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT