• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Turistični boni – mnenja uglednih ponudnikov

Turistični boni – mnenja uglednih ponudnikov

turistični-boni-
Čas branja: 5 min      

V anketi smo povprašali nekaj ponudnikov prenočišč in turističnih doživetij po njihovem mnenju glede turističnih bonov.

Med sobodajalci so krožile nekatere zgodbice, kako se to ne splača, kakšni da so koristnikov bonov, celo izračun sem bral, ki trdi (če sem si prav zapomnil) da bo od »darovanih« okroglih 230 milijonov (ki jih bo moralo ljudstvo nekako vrniti Državi), le okoli 80 mil. našlo pot na račune ponudnikov turističnih storitev. 

Kot izkušenemu raziskovalcu mi je seveda jasno, da na podlagi odgovorov petih ponudnikov ugotovitev ne smemo posplošiti na celotno populacijo ponudnikov. Pogojno bi lahko na tak pristop gledali kot navidezno razpršeno fokus grupo, ki pa pogreša notranjo dinamiko. Dokaj homogena struktura sodelujočih – predstavniki zelo uglednih malih, družinskih in butičnih, razpršenih hotelov z dopolnilno ponudbo zagotavlja precejšnjo reprezentativnost mnenj.

Ta so vredna zaznave in tudi premisleka kreatorjev politike in ukrepov v turizmu.. Vsi so v času pandemijskih omejitev in ukrepov vsaj zadovoljivo  poslovali. Vsakega posebej bomo v naslednjih tednih na portalu Podjetnik.net predstavili v člankih. 

 

Sodelujočim smo postavili trditve in nanje so odgovarjali s stopnjo strinjanja in sicer: 

1- sploh se ne strinjam   2- ne strinjam se  3- niti niti   4- strinjam se   5 – povsem se strinjam

 

Osnovna matrika je spodaj.

 

TRDITVE Nebesa Ruska dača Bazni tabpr Goričke iže Istrske hiške Skupaj povprečje
Turistični boni so veliko pomagali turistično-gostinskemu sektorju. 5 4 4 5 5 4,6
Turistični boni so zelo zajezili odliv dopustnikov v bližnjo tujino. 2 2 4 4 4 3,2
S sprejemanjem gostov s turističnimi boni so si najbolj pomagali mali ponudniki. 1 2 1 4 2 2
Turistični boni so navadili ljudi na dopustovanje v domači državi. 3 3 3 3 2 2,8
Turistični boni se uporabljajo zlasti za dvo do tridnevno bivanje. 5 4 3 4 3 3,8
Imetniki turističnih bonov redko podaljšajo bivanje kot samoplačniki. 4 3 1 2 4 2,8
Turistični boni so potuha za sobodajalce. 1 2 2 1 2 1,6
Turistični boni so razvrednotili ponudbo in storitve resnejših subjektov. 1 2 2 2 3 2
Imetniki turističnih bonov se pogosto vedejo zelo neprimerno. 2 3 1 1 2 1,8
Želeli bi si manj gostov – imetnikov turističnih bonov. 1 2 1 1 3 1,6
Država bi morala nujno izdati nove bone (za nočitve + zajtrk) v l. 2022 4 2 2 5 4 3,4
Država bi morala najti nov instrument za pomoč tistim ponudnikom, ki pridobivajo predvsem tuje goste. 5 2 2 3 3 3

 

Posamezne trditve so grupirali po vsebini, da bi lažje, tudi kontrolno, primerjali trditve.  Vsi se v veliki meri strinjajo, da so boni reševali turistični sektor. 

 

 

Nebesa:

  • Večina Slovencev je zaradi bonov dodobra »prerešetala« slovensko turistično ponudbo po spletu in tako spoznala veliko zanimiv destinacij in namestitev, ki so zdaj na njihovi »wish listi«.
  • Z boni so največ iztržili najboljši in najbolj pridni turistični ponudniki.
  • Poteza vlade je bila izjemna, saj turistični ponudnik ni dobil pomoči v obliki denarja, pač pa si moral ta denar oddelati. In če si to naredil dobro, se ti bo obrestovalo še dolgo v prihodnosti!

 

 

turistični boni

 

Respondenti se strinjajo, da je uvedba turističnih bonov 2020 kot pomoč turističnemu gospodarstvu pomenila le-temu pomenila zelo veliko. Anketirani se ne strinjajo z govoricami, da so boni najbolj pomagali preživeti malim ponudnikom. So pa velike razlike med njimi glede učinkovitosti bonov, da bi ti zadržali koristnike v Sloveniji. Na to kaže tudi odgovor oz. izkušnja posameznih respondentov, da malokdaj po porabi bona gostje podaljšajo bivanje doma. Respondenti menijo, da je bil siceršnji počitniški odliv na morje pravzaprav neokrnjen. Nekoliko boljše mnenje imajo o tem, da so boni prispevali k sprejemanju dopusta oziroma kratkih počitnic v domovini.

 

Ruska dača:

Mislim, da so boni pomagali razmeroma majhnemu segmentu turističnega gospodarstva, večini ponudnikov pa ne.

 

turistični boni

 

Glede pričakovanj države v smislu reševanja pandemično prizadetega turistično-gostinskega sektorja pa so mnenja nekoliko razlikujejo. Oba respondenta – ponudnika z močno dodatno dejavnostjo ne vidita hude potrebe po nadaljnji pomoči države, samo en pa je mnenja, da je potrebno bone nadomestiti s kakšnim drugim instrumentom. Večina podpira nadaljevanje »bonskih« ukrepov. 

 

Istrske hiške:

Turistični boni so bili izjemno dober kratkoročni ukrep, ki je primarno prispeval k ohranitvi močno prizadete turistične panoge v času korona krize. Sekundarno pa bo lahko imel negativne posledice, saj nekateri ponudniki so zaradi tega ukrepa lahko sklepali, da je denar v turizmu »lahek« in so zaradi ekonomije obsega še povečevali svoje kapacitete namesto, da bi vlagali v razvoj produktov in dvig kakovosti. Čez čas oziroma šele v letu 2023 ali kasneje bomo lahko imeli jasnejšo sliko kaj se sedaj dogaja in kakšne dolgoročne vplive bo imel tak ukrep na panogo. 

 

Tisti respondenti, ki so imeli nekoliko slabše izkušnje s koristniki bonov, kar se tiče njihovega obnašanja in spoštovanja reda, tudi niso navdušeni nad prevladujočim številom le teh. K sreči pa se ni pa pokazalo, kar smo pogosto slišali v pogovorih s sobodajalci, da so »bonarji pogosti neobvladljivi, razgrajajo in dolgo v noč veseljačijo«. 

 

Pod črto – turistični boni 2020 so po mnenju naših anketirancev, zelo uglednih manjših ponudnikov v turizmu, izdatno pomagali tudi manjšim akterjem k preživetju v času pandemije. Izkušnje z boni so bila dobre in želijo si podaljšanje teh ali uvedbo novih ukrepov v podporo turističnemu gospodarstvu. 

 

Na koncu pa mnenje dr. Jurija Žureja, predsednika Nadzornega odbora Turistične zveze Slovenije

https://turisticna-zveza.si/predstavitev-organov-turisticne-zveze-slovenije/nadzorni-odbor

 

Dr. Jurij Žurej

Dr. Jurij Žurej

Turistični boni so v velikem obsegu pomagali turistični panogi in lokalnim okoljem, kjer so se boni koristili. Domači turisti so namreč poleg koriščenja bonov dodobra izkoristili tudi lokalne ponudbe različnih storitev in blaga, kar pomeni da so imeli boni dosti širši vpliv kot zgolj pri ponudnikih, kjer so se boni pokoristili. Boni so zagotovili tudi temeljito redefiniranje Slovenije pri domačem gostu kot destinacije, ki je lepa, zabavna in vredna obiska. Za navedeno se je treba iskreno zahvaliti vladi, ki je sprejela ta ukrep, saj bi sicer dobršen del turizma verjetno le stežka preživel. Moramo pa v turizmu po obdobju bonov narediti resno samorefleksijo in se vprašati, ali smo za bone ponudili primerno storitev, ali pa imamo možnost za izboljšave in ali smo se v obdobju bonov skupaj kaj naučili in ali bolje cenimo domačega turista.

 

Poglejte si dva prejšnja prispevka na Podjetnik.net iz l. 2017 in 2018
https://podjetnik.aktualno.si/hotelirstvo-posel-ki-se-dolgo-gradi/
https://podjetnik.aktualno.si/gost-ima-vedno-prav-anthony-melchiorri/
Jan 30, 2022Podjetnik.net
Razširite vsebino:
30 januarja, 2022 Covid-19Turistični boni
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Javni razpis za slovenski jezikNaložbena priložnost desetletja? Webinar v živo, 1. februarja 2022 ob 20. uri.
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
Zakon-o-varstvu-potrošnikov
Zakon o varstvu potrošnikov – spremembe
Prodajno-zaposlovanje
Izboljšanje zaposlovanja prodajnikov
WearCrap modna revija | Ula Furlan & Jure Miklošič
Ugrabitev blagovne znamke
Ubijate moralo?
Digitalni-bon-’22
Digitalni bon ’22
Podjetniške-obveznice
Podjetniške obveznice
 Zanimivo 
Konkretno o vrednotenju informacije v vodenju | Ljiljana Pavković
Irena Grofelnik – Pravilnik o delovnem času
Ali vreme in luna vplivata na posel?
družbena-omrežja
5 korakov do prodaje s pomočjo družbenih omrežij
Študij: izbrati zasebno šolo ali javno?
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si