Tuomo Visanko je Finec in ni ravno kdorkoli. Ni startupovec, ni klasični podjetnik, je pa vrhunski manager zasebnega lesarskega sektorja. Bil je direktor, podpredsednik konzorcija, direktor nabave, šef proizvodnje, odgovoren je bil za 1.000.000 ha lastnih gozdov in še bi lahko naštevali. Odgovoren je bil za proizvodnjo 2,3 mil. m3 lesne surovine letno (kar je skoraj celotni slovenski posek), vodil proizvodnjo vezanih plošč (1 mil. m3 letno), tudi v velikem mednarodnem podjetju, kot je UPM z 20.000 zaposlenimi.
V zadnjem času pa implementira svoje znanje in izkušnje ter postavlja projekte celo izven Evrope v okviru svojega podjetja Wisago.
Umirjen gospod z bogatimi mednarodnimi izkušnjami je sredi novembra obiskal Slovenijo in ekskluzivno za Novi Podjetnik komentiral svoje vtise.
G. Visanko, po desetletjih ste ponovno v Sloveniji, tokrat poslovno. Kakšni so vaši vtisi?
»Zelo zanimivo je bilo priti v Slovenijo, teh nekaj dni, da sem hodil okoli in gledal vaše gozdove in se podučil o stanju vaše gozdno-lesne industrije. Menim, da imate s svojimi gozdovi zares veliko priložnost. Zame je bilo naravnost presenetljivo, ko sem videl vaše čudovite gozdove in kvaliteto lesa, ki tam raste, še posebno smreke, ki lahko daje odličen žagan les in naprej vrhunske končne izdelke. Predstavljeno mi je bilo tudi, kakšne napore vlaga slovenska vlada v promocijo lesne verige. Spoznal sem tudi zanimive in zelo dobre projekte in ljudi, ki resnično želijo izvesti pomembne projekte. Skratka, videl sem veliko pozitivnega.«
Menite, da imata gozdarstvo in lesnopredelovalna industrija v Sloveniji priložnost?
»Prav gotovo imate možnost in priložnost, da promovirate zelo kvaliteten slovenski les in pritegnete tuje investitorje ter uporabite ta les, odprete nova delovna mesta in kar sodi zraven. Ne gre le za promocijo vaše države, ampak tudi vaših podjetij z lastno, slovensko blagovno znamko, in za pravila, kako se obnašajo. Promocija sama ni dovolj, da si ustvarite znamko, ki predstavlja visoko kvaliteto. Potrebno jo je zaslužiti. Ni dovolj, da poveste vsem, da ste dobri in imate odlične surovine. Potrebovali boste več let, da to dosežete.«
Koliko let?
»Najmanj tri do pet let je potrebnih za podjetje, da si pridobi ugled in javno podobo, če gre vse v redu.«
Bi lahko slovenski les dosegel svetovna tržišča?
»Kar sem do sedaj videl …, je kvaliteta lesa odlična, tako da si lahko pridobite svetovne kupce. Poleg smreke sem videl tudi listavce zelo dobre kvalitete, iz katerih je možno delati specializirane izdelke in polizdelke, pa tudi končne izdelke, na primer pohištvo in druge. Tudi za trajnostno gospodarjenje z gozdovi se mi zdi, da je zelo dobro; te dni sem spoznal nekaj lastnikov gozdov, ki so me vsi navdušili.«
Obstaja tudi možnost za nordijske investicije v Sloveniji?
»Zagotovo. Imate nekaj pomembnih prednosti: imate odlično geografsko lego, skoraj sredi Evrope, imate pristanišče in lahko dosežete svetovni trg, saj je za kvalitetne produkte povpraševanje v Aziji, na Japonskem, tudi v ZDA.«