• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Tehnika draženja in tipi vprašanj

Tehnika draženja in tipi vprašanj. Prodajni nasveti prof. dr. Andreja Kovačiča.

vprasanja
Čas branja: 3 min      

Odprta in zaprta vprašanja

V prodajnem pogovoru lahko postavljamo odprta in zaprta vprašanja. 

 

Ko želimo kratek odgovor, postavimo zaprto vprašanje, v nasprotnem primeru odprto, čeprav je dolžina odgovora odvisna od sogovornika, tematike in same situacije. 

 

Zaprta in zlasti preprosta vprašanja uporabljamo, ko želimo na hitro vključiti sogovornika v pogovor. Tako bomo – na primer –  sogovorniku po telefonu (zlasti v prodaji), da bi vzpostavili dober stik, postavili vsaj nekaj kratkih vprašanj oz. minimalno, kolikor jih je potrebno, da se

vključi v pogovor, še posebno, če bodo odgovori praviloma pritrdilni in vprašanemu ne bo potrebno veliko premišljati.

 

S tem ga bomo spodbudili, da nas posluša in se z nami tudi sestane. Za življenje pa so ključne emocije, zato so zelo pomembna odprta vprašanja – zlasti tista, pri katerih se sogovornik

emocionalno razburi.

 

Zaprti tip vprašanj se začne pogosto z: Ali si/bi lahko/si moral/ali boš… (odgovor je navadno da, ne ali ne vem. Še najbolj primerna so retorična vprašanja, na katera sogovornik zlahka pozna odgovor in ga navadno niti ne pove naglas, temveč samo pri sebi ponovi besedo DA.

 

V prodajnem pogovoru (na primer po telefonu) postavimo nekaj preprostih vprašanj v kombinaciji z retoričnimi, na katera sogovornik zlahka odgovori z da ali preprostim podatkom. S tem se izognemo prekinitvi in dvigujemo pozornost.

 

Bistvo vsakega prodajnega pogovora pa je, da sogovornik čim več govori in tako imamo možnost vplivanja preko nezavedne komunikacije. Pri tem so nam v veliko pomoč odprta vprašanja, ki so navadno podana z vprašalnicami kaj, kje, kdaj, kako, kako, kdo, zakaj. 

Odprta vprašanja lahko podamo tudi z dvigovanjem intonacije proti koncu stavka ali z metaforami. Glavni cilj je, da sogovornik govori čim več.

 

Če sogovornik več govori, je navadno v globljem transu. Posledično to pomeni za nas več časa (za opazovanje, razmišljanje), za njega pa manjšo kritično pozornost na naše sugestije. S tem je naš vpliv veliko večji in usmerjen v želeni cilj.

 

Tehnika draženja z lastnostmi sogovornika

Pri tej tehniki dražimo z lastnostmi osebe, ki niso vidne na prvi pogled in si jih navadno izmislimo. To so lahko:

  • vizualne lastnosti (na primer v spoznavanju in osvajanju) – „Sigurno nimaš piercinga v popku.“
  • karakterne lastnosti – „Vem, da igraš na instrument.“
  • doživetvene lastnosti – „Imam občutek, da si že bila na Havajih.“

 

Izogibamo se lastnostim, pri katerih bi bil lahko nekdo užaljen in tistih, na katere nima vpliva. 

 

Lastnost lahko izpostavimo tudi z uporabo nikalnic (česa oseba nima). Ne glede na to, kakšen je odgovor sogovornika (ima ali nima), je naš odgovor vedno pozitiven.

 

Primeri:

A: „Saj ti nimaš dobrega avtomobila?“

B: „Ne, nimam.“

A: „Super, ker te ne bi mogel peljati na izlet, če bi ga imela.“

 

Če avtomobil ima, zopet prilagodimo odgovor:

A: „A ga res imaš? Vedno sem si želel videti luštno punco v dobrem avtomobilu.“

 

Ljudje potrebujemo več kot le zunanjo lepoto in ker je notranja odvisna le od nas samih, si le tako lahko resnično dokažemo, kako čudoviti smo.

 

prof. dr. Andrej Kovačič

www.pro-act.net

www.andrejkovacic.com/slo

info@andrejkovacic.com

 

Poglejte si tudi druge prispevke avtorja: 

Preberite si še druge misli prof. dr. Kovačiča:

https://podjetnik.aktualno.si/komunikacijski-nasveti/ 

https://podjetnik.aktualno.si/komunikacijske-skrivnosti/ 

https://podjetnik.aktualno.si/izr-prof-dr-andrej-kovacic-prodajni-nasveti/ 

https://podjetnik.aktualno.si/action-model-doc-dr-andrej-kovacic/

https://podjetnik.aktualno.si/prodajni-nasveti-premor-zgodbe-povezovanje/ 

https://podjetnik.aktualno.si/prodajni-nasveti/ 

https://podjetnik.aktualno.si/trije-nasveti-za-komuniciranje-v-prodaji/

https://podjetnik.aktualno.si/hipnoza-lepljive-oci-in-vlecenje-samoglasnikov/ 

https://podjetnik.aktualno.si/sidranje-in-emocije/ 

 

Nov 26, 2021Andrej Kovačič
Razširite vsebino:
26 novembra, 2021 Prodajaprodaja
Andrej Kovačič

Doc. dr. Andrej Kovačič ima univerzitetno diplomo iz ekonomije, magistraturo (MBS) in doktorat iz sociologije.

Delal je mednarodno kot vodja prodaje, direktor ali CEO za tri mednarodna podjetja (RE Invest, Salesianer Miettex in AXA Insurance) v Nemčiji, Sloveniji in Angliji. V okviru lastnega podjetja za raziskave in svetovanje CEOS d.o.o. je analiziral več kot 150 raziskav, preko svetovanja in coachinga podpiral več kot 30 slovenskih in mednarodnih podjetij in individualno v več kot 100 osebnih coachingih/terapijah. Leta 2013 je sprejel mesto na Fakulteti za medije.

Je avtor večih akademskih in neakademskih člankov in sedaj kot trener letno naredi več kot 300 ur treningov na treh fakultetah in višji šoli. Vključen je v več neprofitnih dejavnostih znotraj ŠENT-a in drugih neprofitnih društev. Finančno podpira akademsko revijo IIASS. Je aktiven coach in terapevt in podpira večje število klientov, da dosežejo svoj potencial (če potrebujete pomoč se lahko s tem obrazcem prijavite kot posameznik za neplačljivo storitev).

Zadnji dve desetletji dr. Andrej Kovačič deluje kot svetovalec mednarodnim podjetjem in mnogim voditeljem in pri tem konstantno izboljšuje osebne sposobnosti, da bi pomagal zaposlenim in posameznikom ustvariti boljše odnose, boljše rezultate in večji prispevek k boljšemu jutri. Na svoji poti se je učil od najboljših in tehnike dodatno izpolnjeval ter s tem postavil temelje PRO-Aktivnih Komunikacijskih tehnik (PRO-ACT).

BrainstormingRazpisi – daljinsko ogrevanje in fotovoltaika
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (153)
 Zanimivo 
Digitalni-bon-’22
Digitalni bon ’22
Tenerife: posel na Kanarskih otokih
stranka
Stranka je na prvem mestu!
ženske
Kje ženske zaslužijo več kot moški
Podpora poslovanju z Microsoft Excel
Ekonomsko vključevanje
Ekonomsko vključevanje zaposlenih
komunikacija
Komunikacijske skrivnosti
 Zanimivo 
BONTON | ‘vrača se romantika’ – KULTURA VEDENJA | BOJANA KOŠNIK
Stvari, ki jih nikoli ne smemo reči prodajalcu rabljenih avtomobilov
23. SILA BAZAAR | nedelja, 4. december 2016 – Hotel Union
predodlocanje
Zakaj potrebujete predodločanje?
agencijsko-delo
ZAPOSLOVANJE PRIHODNOSTI – AGENCIJSKO DELO
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (153)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetja
Hitro rastoča podjetja
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si