Vsi smo za spremembe! Vse dokler jih ni potrebno spraviti v življenje.
Spremeniti navade je nekaj najtežjega v življenju. Spremembe prvega stika, kontakta ali predstavitve veliko pove o nas. Predvsem to ali smo pripravljeni ali pa smo čisti ‘sloni v trgovini s porcelanom’, preneseno v veščine medsebojnega komuniciranja.
Glavna nasprotnika predstavitvenih sprememb se nahajata ‘med našimi ušesi’. Prvi je ‘spoštovani gospod Ego‘ in drugi je ‘mlinček, ki neprestano melje’ in mu pravimo, pretirano razmišljanje (ang. overthinking).
Povsem nelogično je začeti pogovor s stavki, ki odgovarjajo na vprašanje ZAKAJ delamo to kar delamo? Preprosto zato, ker s svojo neverbalno komunikacijo in premalo samozavesti, mislimo, da moramo najprej povedati nekaj o sebi in o svojih dosežkih – nekako bi dejali, doseči je potrebno UVAUUU efekt, ki bi se moral zgoditi pri sprejemniku naših informacij.
Tako bo naš sogovornik videl kako ‘velik frajer’ sem in bo kar kupil, prevzel moje ideje, etc. Lahko se smejite vendar več kot 80 % vas naredi tako. Takrat, ko srečam nekoga s takšnim pristopom v letu 2017, se mi zasmili. Ne razume, da če ga ne poznam iz medijev, interneta ali pa nisem pogooglal kdo pride k meni na sestanek, je enako navaden človek kot sem jaz. S tem, ko poudarja svoje »titule«, pa nevedoč želi doseči moje razumevanje, da je on ‘velika zvezda’ in jaz sem ‘navaden nihče’.
Malo jih poznam, ki si to v resnici želijo doseči na poslovnem sestanku. So pa nekateri šovinisti, ki skrbno vzgajajo ta sicer neproduktiven, pa vendar pomemben način spoznanj.
- (Ne namigujem na spodbujanje vere, ampak ima smisel v kontekstu.)
Na primer: Napisal sem knjigo Razgajena prodaja, ker želim, da vsak Slovenec najde sebe v svoji življenjski (poslovni) zgodbi ter zasluži vsaj toliko, da bo dostojno živel. Pomembno je dejstvo, da doseže dostojno življenje, kajti v tem delu se življenjski krog sklene. Pomeni, da bo lahko pri kolegu (soprebivalcu planeta zemlja) porabil zasluženi denar za storitev ali produkt, ki jih le-ta nudi. (Ste razumeli ZAKAJ? želimo pomagati mnogim ljudem uspeti)
KAKO to naredim je naslednje pomembno dejstvo, ki ga želi sogovornik spoznati.
Spomnite se, kako je pri zdravniku. Vas obračajo in zbadajo po mili volji ali pa vam povedo, gospod sedaj bomo naredili ultrazvok, s sondo in gelom se bom neboleče pomikal po tem delu telesa, ipd.
Torej v primeru zapisane knjige, gre za dejstvo, da sem s pomočjo praktično preizkušenih primerov, napak in uspehov, strnil orodja v obliko, ki so primerna za širšo publiko. Najučinkovitejši način je preizkusiti metode v svoji praksi, ter ozko specializirano dodati način dela, zato da dosežete svoj zastavljeni cilj. (Ste razumeli KAKO? dobro prakso prenesemo v življenje)
Na vprašanje KAJ počnemo, pa pride tisti del, ki bi ga večina imela na vrhu svoje gore razmišljanja. Torej zato, da bi zaslužil za svoje preživetje. Zaslužek je posledica zadovoljstva naših naročnikov, kupcev, ljudi in ne razlog Zakaj nekaj počnemo.
Izobražujemo in coachamo po Razgaljena prodaja sistemu, kajti vsaka tema v knjigi vsebuje primer ali zgodbo v kateri se poglobimo v spoznanja, ki so primerna za rešitev določenega kompleksnega izziva ali težave. S pomočjo nalog na koncu vsakega poglavja, dosežemo premik v razmišljanju, pristopu in metodi dela, ki deležniku lahko nemudoma pomagajo k boljšemu uspehu. (Ste razumeli KAJ? izobraževanje, coaching in mentoriranje)
Ključno spoznanje pri implementaciji sprememb je ugotoviti in pojasniti Zakaj nekaj počnemo. Potem gre vse lažje in tudi prepričati ostale soudeležence, ne samo kupce, v mislih imam sodelavce, je neprimerno enostavnejše.
Nekateri ljudje so prepričani, da nas podjetnike vleče samo zaslužek in tukaj se močno motijo.
Tistega, ki je imel edini cilj na svoji poti visok zaslužek, danes ni več. No ali pa ga kmalu ne bo več. Običajno podobni podjetniki nimajo svoje ideje, temveč jo ukradejo ali skopirajo od nekoga drugega. Redkim uspe nato nadgraditi idejo ter kontinuirano preživeti. Takšne primere imenujemo generiki. Pri slednjih ni nujno, da so metode dela in know-how skopirani.
Tisti, ki pa se je lotil nečesa zaradi zaslužka, mu je/bo na pol poti zmanjkalo vizije in razvoja ideje za v bodoče. Logično, saj ideja ni bila njegova in zato poslovno ‘ugasnejo’.
Prepričan sem, da ste skozi zapisane besede že pričeli z odgovarjanjem na vprašanja svojega življenja. Pazite, da se ne ujamete v pretiranem razmišljanju.
Spoznanja morajo biti jasna in gladka.
Robert Andolšek