• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Si težko zapomnite imena? Predlagamo vam tehniko, ki vam bo proces olajšala.

Si težko zapomnite imena? Predlagamo vam tehniko, ki vam bo proces olajšala.

Čas branja: 4 min      

Občasno ali stalno imamo vsi probleme s kratkoročnim in dolgoročnim spominom.

Sedimo z novimi poslovnimi znanci na sestanku in ko se po uri spoznavanja in mehkega »otipavanja« poslovimo, nimamo pojma, kako je komu ime. Če imamo srečo, nas je vsak od njih obdaril s poslovno vizitko s fotografijo….

 

Se takim zadregam lahko izognemo? Preberite si o tehniki, kako si izboljšamo spomin za imena.

 

Pozabljanje imen ljudi, ki so nam bili pravkar predstavljeni, je nerodno, neposlovno, zadrego zbujajoče, nespoštljivo ali celo nesramno do tistih, katerih imena smo pozabili. Da, celo posel lahko ogrozite s tem. Ljudje se zelo radi odzivamo na lastno ime, četudi je to morda drugim čudno in stigmatizirajoče. Za preizkus (tisti, bolj pogumni bralci) v polnem trgovskem centru zavpijte: »Janez!«, pa boste videli, koliko se jih bo obrnilo, čeprav ne poznajo vašega glasu.

Ali kot je nekoč dejal sloviti Dale Carnegie:

“A person’s name is to him or her the sweetest and most important sound in any language.”

 

Iz praktičnih razlogov si želimo ali si moramo kake številke in imena v življenju tudi zapomniti, da nam je lažje pri vsakodnevnih opravkih, npr. registracijo avtomobila, številko kreditne kartice, davčno številko, ime soproginega bogatega strica, rojstni dan tašče, datum, ko smo imeli prvi zmenek s sedanjim življenjskim partnerjem, itd. To nam tako ali drugače tudi uspeva, no, nekaterim bolj in vedo za vse rojstne dneve prijateljev in sorodnikov (pri tem si morebiti pomagajo tudi s Facebook-om), pa še vse ostale potrebne številke, drugi pa smo nekoliko hendikepirani.

 

Zakaj imamo take težave s kratkoročnim spominom?

Praviloma se ne osredotočimo dovolj ob izmenjavi imen. Zavedati se moramo, da oseba, katere ime si bomo ob predstavljanju zapomnili in jo z njim med srečanjem večkrat ogovorili, vam bo zanesljivo bolj naklonjena, kot tista, katero boste naslavljali z “Vi, gospa…..hm….”. To, da si zapomnite ime predstavljenega sogovornika pove veliko o vas in o njem: da ga spoštujete, da ga imate za pomembnega, da je vreden zapomnitve, da vaš ego ni podcenjujoč do drugih, … da bi se torej z vami bi se morda dalo narediti posel, saj medsebojni kemiji kaže kar dobro. Praviloma je zapomnjenje imen stvar fokusa in slabo pomnjenje ni posledica možganske deviacije ali kaj podobnega.

 

Kako si pomagamo izboljšati spomin?

Najprej morate odpraviti in izničiti lastne izgovore, češ, “ne morem, mi ne znese, preveč jih je bilo …“, in podobno ter si želeti, da bi vam uspelo zapomniti si imena; še več – odločiti se morate, da se boste naučili zapomniti imena. Poskusite s tehnikami, kot je na primer avtogeni trening, s katero si dopovedujete, da ste sposobni narediti spremembo in se naučiti nečesa novega (več o tehniki kdaj drugič). S treningom, torej več stiki in poskusi boste tudi osvojili tehniko in dosegli zastavljen cilj: lažje zapomnjenje imen. Za uvod si lahko postavite trening kar v domačem okolju. Vsak dan si zapomnite po dve ali tri nova imena, na primer vratarja v poslovni hiši, točajko in natakarja, prodajalko, kolege iz drugih oddelkov, igralce tenisa v vašem klubu, itd. Ogovarjajte jih po imenih in preizkušajte tehniko na njih.

 

Pri srečanju z novo osebo, ki jo srečate sami ali vam jo kdo predstavi, ne vzemite srečanja preohlapno, mlačno in spotoma, ampak se posvetite novi osebi (pogled, stisk rok, nasmeh, morda dotik). Naj vam bo zapomnjenje imena najvažnejši ‘izplen’ teh trenutkov, seveda pa to ne pomeni, da lahko vmes blebečete neumnosti ali nepomembnosti z edinim ciljem – zapomniti si ime.

 

Tako se nam sogovornik morda bolj formalno predstavi: “Janez Kovač, vodja prodaje.” Zdaj pritisnemo na vzvod pomnjenja in na glas ponovimo ime: “Gospod Kovač, me veseli.” Na to bo verjetno tudi sam Kovač kaj rekel in žogica bo spet pri vas.

“Gospod Kovač, kako dolgo pa že vodite prodajo?” utrjujemo novo ime in si ga sidramo v spomin. Najpogosteje pozabimo novo ime, če začnemo takoj v pogovoru govoriti o sebi. Iz taktike vodenja pogovora pametnejše najprej pustiti govoriti sogovornika, da nam razkrije kakršen koli »lead« za nadaljevanje gladke konverzacije. Med govorjenjem novega znanca večkrat pri sebi potihoma ponovite njegovo ime.

 

Veliko bolj si boste ime zapomnili, če ga boste umestili v kako asociacijo. (Glej ga no, tale Janez Kovač ima pa velike uhlje kot prijatelj Janez Novak, ali pa ima Kovač podobno plešo, kot sodelavec Janez “Ta-in-ta”.)

 

Med pogovorom, nekje v sredini in pa nujno na koncu, vpletete ponovno ime novega znanca. “Gospod Kovač, če naj povzameva; v treh dneh boste od nas prejeli ponudbo s specifikacijo, kot sva jo pravkar dorekla. Velja?”

 

Kaj pa če je novih znancev za mizo več?

 

Običajno si ob prvem srečanju ljudje izmenjajo poslovne vizitke s kontaktnimi podatki. Nepisano pravilo je, da si dve imeni sogovornikov nekako lahko zapomnimo, če jih je več, pa nam ne bo nihče zameril, če si vizitke položimo predse po nasprotnem sedežnem vrstnem redu in si skušamo med pogovorom zapomniti imena sogovornikov. Pomagamo si lahko s tem, da nekaj trenutkov predenj koga ogovorimo, ošinemo njegovo ime na vizitki pred seboj, med govorom ali vprašanjem pa mu gledamo v oči. Nikakor, nikakor ne jemljemo vizitke v roke in beremo ime sogovornika z nje. Vsekakor si poskušamo do konca pogovora zapomniti imena in se vsaj posloviti tako, da jih ogovorimo z njimi.

 

Inštitut Mediapro

Dec 15, 2016Inštitut Mediapro
Razširite vsebino:
15 decembra, 2016 Komuniciranje
Inštitut Mediapro

www.mediapro.si

USP – 'unique selling propositon'MOBING?
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
BREZPLAČNI SEMINAR : RUSKI TRG – miti in realnost
Dr. Tine Nagy – Dizajnersko razmišljanje – kje izvira in kam seže filozofija
‘Odklop’ je pravica. Odklopite se, preden pregorite.
Dr. ALEKSANDER ŠINIGOJ – Brezplačna 4-dnevna delavnica Coaching Diploma
Manager delovne sreče
Osnove pristajalne spletne strani za višjo konverzijo | Optimizacija za landing page | Romina Kavčič
Podjetniški mindset ALI državna služba za nedoločen čas?
 Zanimivo 
Saša Einsiedler | Podjetniški cilji!
Profesionalci?
video nadzor
Video nadzor delavca
zakon
Zakonitosti bivanja
Glava in Srce – kako najti pravo ravnovesje? | Dr. Matej Miklavec
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT