Seveda ste gledali vsaj nekaj epizod popolnega resničnostnega showa – Shark Tank –, namenjenega razumevanju investitorskega načina razmišljanja ter ozaveščanju napak, ki jih ob predstavitvi svojega (start-up ali že delujočega projekta) delajo podjetniki-začetniki. Seveda pa so slavni Shark Tank investitorji izjemno uspešni podjetniki. Tako ženska kot moška družba…
Ena od njih je Barbara Corcoran. Bila je prva ženska v družbi malce mačističnih Sharkov. Barbara nikakor ni naivna investitorka. Rada podpre v prvi vrsti ženske podjetniške vizije, pa tudi kak moški posel je seveda vmes. In očitno ima dober nos in dovolj izkušenj, da prepozna potencialno donosen posel in vloži vanj; o njeni prodornosti pričajo številni uspešni Shark Tank projekti.
Je podjetnica, ženska, ki je začela kot natakarica … in z izposojenim tisočakom za začetek je v nekaj desetletjih njeno nepremičninsko podjetje vredno kar 5 mrd.US$
Ni je sram priznati, da je zamenjala 20 služb do svojega 23-tega leta, in da je njena pot do uspeha trajala kar dolgo.
Seveda se zdaj pojavlja tudi kot predavateljica, gostja okroglih miz in tudi kot pisateljica uspešnic o (njenem) poslu.
V svoji knjigi “ Shark Tales: How I Turned $1,000 into a Billion Dollar Business” in v nekaterih drugih zapisih in intervjujih je bralcem zaupala precej skrivnosti svojega uspeha.
Pravi, da ni potrebno biti poslovni genij, da se lotiš nekega posla; potrebujete le čisto vizijo in občutek za družbo okoli sebe. Nedvomno pa mora majhen podjetnik ali začetnik pri tem misliti izven trenutnih okvirjev, ki jim sledijo vsi. Poleg tega potrebuje podjetnik pogum in pokončnost, da se lahko razlikuje od konkurence.
Barbara pravi, da se je potrebno osredotočiti na nišni trg in/ali podcenjeni segment in s posredniki ne dovolj pokriti trg, morda na luksuzne vile ali nadomestna stanovanja. Vsekakor se mora vaša storitev razlikovati od konkurenčne z višjo učinkovitostjo, na začetku pa vsaj z drugačnostjo (glede pristopa, postopkov, načinov, stila, komunikacije itd.)
Predvsem pa, pravi Barbara, se je treba zavedati pomembnosti družbenih omrežij, ki so praktično zastonj. Z njimi se vaša prisotnost in prepoznavnost zelo hitro poveča. Začnite s Facebookom in linkajte na ostala omrežja. Objavljajte samo zanimive in relevantne vsebine in dajte ljudem-bralcem razlog, da se vrnejo na splet in vam prisluhnejo, saj si gradite ugled strokovnjaka.
Njej je na začetku zelo pomagalo, da je svoje skromne korake in počasi nizajoče se uspehe uokvirila v letna ali celo pogostejša poročila ter o uspehih obveščala svoje dosedanje in potencialne kliente. Njeno prvo poročilo – The Corcorane Report – je bilo na osnovi le 15-tih prvih poslov, ki jih je naredila. Poslala ga je številnim novinarjem … in vrhunec uspeha malega poročila je bilo, da ga je citiral sam New York Times. In njen posel je silovito zacvetel.
Ljudje reagiramo pozitivno na številke, zato naj poročila o dejavnosti vsebujejo pozitivne številke o vašem delu in vašem lokalnem ali nišnem nepremičninskem trgu, pravi Barbara. Primerjajte dosežene cene drugih posrednikov in vaše, še posebno, če ste uspešnejši od njih. Ti podatki so lahko zelo prepričljivi in v pomoč pri ustvarjanju vaše uspešne podobe v javnosti.
Kadar povpraševanja ni, ga je potrebno ustvariti,
pravi Barbara.
Če imate na primer zanimivo nepremičnino, pa je trg mlačen, povabite na predstavitev več potencialnih kupcev hkrati. Njihova medsebojna navzočnost bo zbudila tekmovalni duh med njimi in kupčija se bo hitreje odvila.
Podjetnik si mora privzgojiti skoraj iracionalni optimizem, če hoče uspeti.
»Kadar drugi vidijo prazen kozarec, morate vi videti na pol polnega«,
spodbuja Barbara, ki tudi meni, da je optimizem za podjetniški uspeh pogosto bolj pomemben kot inteligenca.
To podpira tudi njeno razmišljanje, da podjetnik ne sme preveč premišljati in odlagati začetek nekega procesa. Čakanje na ugodno situacijo za začetek nečesa – po njenem mnenju – ni prava strategija. Ko imate poslovno idejo, pravi Barbara, skočite, četudi morda niste povsem pripravljeni.
Človek je, kot pravi Barbara, pod obstreljevanjem nasprotnikov mnogokrat pametnejši in odločnejši, kot če bi bil v svoji coni udobja in analiziral situacijo, zato se ne bojte izzivov.
»Zato,« pravi Barbara, »zato ne pozabite, da morate vedno in povsod marketirati sami sebe.« Pošiljajte svoja poročila medijem in bodite jim na razpolago za izjave, ko se kaj dogaja v okolici. Bolj ko se boste pojavljali z imenom, bolj bo to zbujalo zaupanje potencialnih kupcev in njihovo odločitev, da vas pokličejo, ko bodo potrebovali strokovnjaka.
Barbara Corcoran pa skrbi tudi za svoje zaposlene, pogosto na manj konvencionalne načine. Rada jim organizira zabavne izlete in doživljajske dogodke. Še posebej so znane njene famozne tematske zabave za zaposlene. Te imajo smisel, ker širijo kulturo podjetja. Še več – ker podjetje pričakuje, da zaposleni trdo delajo, jim privošči tudi organizirano sprostitev.
Tako se je na njen račun za Halloween pošalil Barbarin so-investitor in kolega iz šova Shark Tank.
Halloween: Shark Tank style. I think I nailed this look @BarbaraCorcoran pic.twitter.com/1yqrYtahjt
— Daymond John (@TheSharkDaymond) 31 October 2018
Na takih dogodkih – ki so dejansko ‘tim bildingi’ – se ljudje, ki preživijo večino svojega časa v pisarnah med kolegi, bolje spoznavajo med seboj, saj, kot pravi Barbara, »se morajo imeti med seboj radi«. Tako delovnega mesta ne občutijo kot breme, ampak jim je zabavno in so tako zagotovo bolj produktivni in raje potegnejo z delom za kako uro, ko je to potrebno.
Legendarna Barbara Corcoran je zakorakala v svoja 60-ta leta, pa ji po živahnosti in zunanjosti tega nikakor ni videti. (Zagotovo se vam je že, medtem ko to berete, v mislih pojavila njena elegantna podoba zelo urejene gospe. Mimogrede: Barbara se jezi, da jo na dan snemanja – ta traja običajno okoli 12 ur – odpeljejo v studio uro prej kot druge, da ji uredijo pričesko in make up, saj imajo po njenem mnenju z vsaj dvema moškima več dela v »maski«, kot pa z njo.) Dela z enakim tempom in niza uspehe na nepremičninskem trgu in seveda tudi pri vlaganju v izbrane start-upe.
Kaj pa o nasvetih Barbare Corcoran , omenjenih v članku, menita dve vidnejši slovenski nepremičninski posrednici, in kaj bi po svojih izkušnjah še dodali?
Eva Jakopin Tomažič iz Elite Property Slovenia, pravi:
»Barbara Corcoran je spoštovana in uspešna podjetnica s podobno poslovno filozofijo, kot jo imamo sami, saj se zadnjih 10 let fokusiramo na tržno nišo ter na nepremičninskem trgu ustvarjamo poslovne priložnosti, ki prej niso bile na voljo.
Naše stranke so vedno na prvem mestu in nenehno se trudimo, da so njihove želje in potrebe zadovoljene na najvišjem nivoju.
Radi sledimo dobrim poslovnim priložnostim, ko se te pojavijo, ter jih razvijamo brez nepotrebnih zamudnih in obsežnih priprav. V poslovnem svetu in v življenju nasploh je namreč potrebno imeti pogum, da lahko postaneš uspešen.
Zavedamo se, da so družbena omrežja v današnjem svetu pomembna in skorajda nujno potrebna za učinkovito promoviranje svojega podjetja in storitev, in jih tudi sami s pridom izkoriščamo.«
Mateja Todić Curk, ustanoviteljica in direktorica podjetja Ljubljana nepremičnine:
»Uspešnim poslovnežem je skupnih nekaj lastnosti, ki so bistvene za trden, predvsem pa trajnostno rastoč posel: vztrajnost, občasna drznost in modra preudarnost, široko znanje ter prepoznavanje in izkoriščanje priložnosti.
A tem se priključujejo tudi druge, ki po pomenu niso manj pomembne. Z radovednostjo in razgledanostjo, ki na prvi pogled morda nimata povezave z nepremičninskim poslom, je lažje prepoznati nišne potrebe na trgu, ki jih ne znajo videti vsi.
Čustvena inteligenca omogoča vživljanje v raznolike potrebe vsake posamezne stranke ali segmenta strank, predvsem pa našo osredotočenost nanje in ne nase (ali na svoj posel). Noben posel pač ne more biti uspešen, če sebe, zaposlene in stranke posedamo na zadnji sedež.
Predvsem pa je pomembno ohranjati energijo, ki omogoča vselej svež zanos ter je vir idej in razmislekov, ki lahko pomenijo razliko med uspehom in neuspehom.«