Rituali? Kaj za vraga… Bomo koga skuhali in pojedli, ritualno umorili ….
Rituali, še posebno poslovni rituali, so pomemben gradnik uspešnosti podjetja. Poslovni rituali so del organizacijske kulture in pogosto je možno posamezne rituali in njihove protokole tudi zapisati v dokumente podjetja.
Sploh in nikakor ne. Ampak začnimo doma, pri našem vstajanju, kar bomo obdelali bolj na hitro. “Kdor vstane uro prej kot drugi, ima njegov dan 25 ur”, smo pogosto slišali. Poleg tega takrat še motenj ni toliko (klici, mejli, ipd.). Namesto razgibavanja in priprave zajtrka se lahko odločite za zahtevno intelektualno delo, ostalo pa sledi. Morda gre poleg kava.
Zajtrk je izjemno pomemben obrok, pa naj bo polnovreden, iz žitaric, ali velika konzerva tune ali angleška jajca s šunko. Kar vam ustreza in bo zadoščalo predvidenim naporom do naslednjega obroka. Če sam med zajtrkom pregledujem pošto in odgovarjam nanjo, pa to morda ni prav. Prelistajte raje kak časopis ali revijo in uživajte v zajtrku.
Če utegnete, si pred zajtrkom privoščite kratek tek ali nekaj vaj za razgibavanje. In uživajte v svetlobi prihajajočega jutra in nič ni narobe, če se ob tem spomnimo, komu smo lahko za kaj hvaležni.
V podjetju oziroma na delovnem mestu pa so stvari nekoliko drugačne.
Smotrno je postavi načrt sprejema in razvoja kadrov. Novo osebo je potrebno primerno sprejeti, od povratne informacije po intervjuju, do spoznavanja novega sotrudnika z ostalimi člani skupine ali kolektiva, morda tudi skupnim kosilom in/ali simboličnim darilom – košaro s sadjem, ki jo postavimo na mizo novega sodelavca. Važno se je spomniti delovne obletnice slehernega sodelavca, pa tudi skupno praznovanje, če jih je več v istem mesecu.
Prav tako se je umestno spomniti tudi slehernega rojstnega dne sodelavcev, magari z manjšim darilcem ali cvetjem, ali pa s skupno zabavo ali kosilom za vse tiste, ki praznujejo tisti mesec.
Lahko razpišemo tudi nagrado za inovatorja meseca ali četrtletja ali leta, nagradimo nekega sodelavca in ob tem pripravimo slovesnost. Vsako leto, ne le enkratno.
Podobno je za uslužbenca meseca ali prodajnika meseca, polletja ali leta. Ljudje cenijo, da se njihova prizadevanja opazi in tudi nagradi. Poleg plakete, ki številnim pomeni kar veliko, si mnoga podjetja omislijo tudi prehodno nagrado, ki jo ima v začasni posesti zmagovalec meseca, na primer otroško lutko (slona, lisico, leva,…), ki jo posadi na svoj delovni prostor, ali kaj podobno nenavadnega.
Z delom od doma postajajo rituali vseh vrst še posebno potrebni, da se med sodelavci obdrži in krepi občutek pripadnosti skupini in tudi ciljem podjetja.
Tak ritual bi lahko bila jutranja kava in neobvezen, lahkoten klepet, morda o športni tekmi, vikendu, otrocih, ali čemerkoli drugem. Prav taki osebni pogovori zelo krepijo skupnega duha ekipe. Poleg tega predstavljajo tudi spodbudo in nevsiljiv nadzor nad dislociranimi sodelavci.
V podjetju je lahko čas kosila namenjen tudi sprostitveni dejavnosti, vse od vaj za razgibavanje, do igranja pikada, namiznega nogometa ali bilijarda.
V moji agenciji smo razvili navado, da smo v petek popoldan, za tiste, ki se jim ni posebno mudilo, odprli steklenico ali dve dobrega vina ali penine. Ob pijači smo se neformalno pogovarjali, sodelavci so prišli na dan z vprašanji in problemi, ki jih sicer niso izustili na rednih tedenskih kolegijih.
V rituale vključeni sodelavci se tako počutijo pozvane, da izrazijo svoje skrbi, delijo nove ideje in prevzamejo odgovornost za zahtevne situacije. Čutijo se zaželene in pomembne in lažje se poistovetijo z vizijo in cilji podjetja.