Razvoj direktorja

by | Veliko o vsem

Satiričen članek o evoluciji voditeljstva in poslovnega razmišljanja skozi zgodovinska obdobja.
Čas branja: 3 min      

Tokrat malo bolj za šalo.

Ali kot generalni direktor še vedno lovite mamute – ali ste morda že v renesansi?
Moje zgodbe so običajno smrtno resne – vendar ne danes. Tokrat gre za zgodbo o generalnem direktorju, ki je šel skozi številne profesionalne faze, podobno kot se je človeštvo razvilo od jamskih risb do uravnoteženega sistema kazalnikov uspešnosti. Človeštvo se je učilo iz napak in blodnj – in tako se je učil tudi ta generalni direktor.

 

Kamena doba

 

Ljudje v kameni dobi razmišljajo predvsem o lovu na hrano. Verjamejo v naravne duhove. Lovijo s kamnitimi sekirami in prekrivajo jamske stene z risbami – zagotovo olajšajo lov.

Generalni direktor
v svoji »kameni dobi« razmišlja predvsem o lovu na dobiček. Mikroupravlja vse. Časti duhove dobička in denarnega toka.
Njegovo orožje: ukazi in kratkoročni načrti.
Njegova jamska umetnost: tisti kičasti pisarniški plakati z orli in slogani – prepričan je, da olajšajo lov na dobiček.

 

Antika

 

Ljudje gradijo mesta, trgujejo, izumljajo pisanje in filozofijo. Verjamejo v bogove zgoraj in moč prednikov. Ustvarjajo bronaste meče, vozove in zakone.

Izvršni direktor
v svoji »starodobnosti« prebira sveti učbenik o strategiji MBA. Razume vse – razen dveh manjših podrobnosti:
1. Kaj za vraga je »strategija«?
2. In kako za vraga jo narediti?
Verjame v temno magijo SWOT analize.
Napiše svojo prvo »strategijo«, ki je bolj podobna bojnemu načrtu.
Zaključi jo z Ganttovim diagramom, ki poteče teden dni po odobritvi.
Verjame v idole – na steno pisarne obesi portrete Warrena Buffetta in Richarda Bransona.

 

Srednji vek

 

Ljudje izumljajo fevdalizem in križarske vojne. Gradijo gradove in korakajo v viteških oklepih. Ustanavljajo prve univerze. Velike religije se dvigajo na oblast.

Izvršni direktor
v svoji »srednjeveškosti« snuje velike načrte za osvojitev vesolja – noben od njih se nikoli ne uresniči. Izvaja svojo prvo strategijo zunaj pisarne.
S svojo ekipo izumijo poslanstvo, vizijo in namen – čeprav nekako vsi zvenijo enako in opisujejo, kako čudovito želi podjetje nekega dne postati.
Napiše strategijo v dveh poglavjih: Veliki cilji in Operativni načrti. In se nato zbegano sprašuje, zakaj ne deluje.

 

Temačni srednji vek

 

Ljudje prenašajo propad gospodarstva in civilizacije.
Verjamejo v temno magijo in zle duhove.
Uničijo ikone in zdrsnejo nazaj v bolj primitivne načine življenja.

Izvršni direktor
v svojem temnem veku (naprimer letu 2008):
Zmanjšuje stroške, strategijo uničuje.
Bojuje proti ikonam – odstrani portrete Buffetta in Bransona.
Zdrsne nazaj k bolj primitivnim oblikam upravljanja.
Verjame, da če zaposleni v pisarni pijejo manj brezplačne kave, se bodo finance podjetja nekako stabilizirale.
Moli k duhovom varčevanja povsod in učinkovitosti v najmanjših stvareh.
Pred sestanki s strankami prekriža pesti.
Na skrivaj začne brati poslovne horoskope.
Nekajkrat na teden se osebno srečuje s strankami – in je šokiran, ko odkrije, kako malo v resnici ve o njih. Počasi začne dojemati pomen »potreb strank«.

 

Renesansa in razsvetljenstvo

 

Ljudje dosežejo velika odkritja, napredujejo v znanost in umetnosti ter se podajajo na odprave čez oceane.
Verjamejo, da je človek središče vesolja.

Izvršni direktor
v svoji »renesansi« v Londonu pridobi drugo diplomo iz poslovnih ved.
Pridruži se upravnim odborom in nadzornim svetom.
Končno spozna, da strategija ni kup vnaprej sprejetih odločitev, temveč niz načel za njihovo sprejemanje.
Preučuje predvidevanje in razume, kaj pomeni strateško razmišljati.
Odkrije, da je pravi smisel ustvarjanje vrednosti za stranke in druge deležnike – potem se dobiček pojavi sam od sebe.

 

Sodobni časi

 

Ljudje izumijo globalizacijo, internet, družbena omrežja in umetno inteligenco – nato pa se sprašujejo, kaj za vraga storiti z njimi.
Verjamejo v demokracijo, vendar nimajo pojma, kako jo pravilno uporabljati.

Izvršni direktor
sestopi s prestola izvršnega direktorja in odpre svoj svetovalni biznis.
Razvije preprost, a učinkovit strateški okvir s 25 vprašanji.
Pomaga podjetjem kot svetovalec in njihovim vodjem kot trener.
Napiše knjigo o strategiji in ustanovi Klub strateškega videnja.

Svyatoslav Biryulin

Svyatoslav Biryulin

O avtorju
Svyatoslav Biryulin | MBA iz strateškega managementa; Svyatoslav je nekdanji direktor večih podjetij v državah nekdanje Sovjetske zveze. Od l. 2012 je poslovni svetovalec za marketing in vodenje, s podjetjem deluje v državah bivše SZ; od l. 2015 živi Ljubljani, kjer ima podjetje KVAN Svetovanje.

Avtor prispevka:

<a href="https://podjetnik.aktualno.si/author/svyatoslav_biryulin/" target="_self">Svyatoslav Biryulin</a>

Svyatoslav Biryulin

Svyatoslav Biryulin | MBA iz strateškega managementa; Svyatoslav je nekdanji direktor večih podjetij v državah nekdanje Sovjetske zveze. Od l. 2012 je poslovni svetovalec za marketing in vodenje, s podjetjem deluje v državah bivše SZ; od l. 2015 živi Ljubljani, kjer ima podjetje KVAN Svetovanje.

Preberite še:

Javni razpisi za podjetja

Preberite še: