Pri založbi Ekonomske fakultete je izšla nova izdaja knjige Temelji trženja, redne profesorice za trženje Maje Konečnik Ruzzier.
Ker je od prejšnje izdaje minilo že ali pa šele 6 let, ne gre spregledati dejstva, da se trženjski pristopi zaradi sprememb v okolju spreminjajo in nadgrajujejo. Le-to se odraža tudi na posodobljenih in dodanih vsebinah. Nova izdaja med drugim tako vključuje več digitalnih in trajnostnih vsebin, prav tako pa je dodano poglavje o trženju na osnovi sodobnih tehnologij. Zaradi novih tehnologij, med katerimi je smiselno izpostaviti predvsem splet 3.0 in uporabo umetne inteligence, trženje doživlja pomembno transformacijo, kar se izkazuje pri uvajanju predvsem taktičnih trženjskih pristopov. Pri oblikovanju aktualnih praktičnih vsebin so sodelovali ugledni trženjski strokovnjaki, sicer tudi zvesti gostje iz prakse na Ekonomski fakulteti: Katja Terglav (XLab), Lidija Rakuša (Spar Slovenija), Borut Fakin (Vina Koper), Leon Korošec (Elan) ter Melanja Korošec (Marles), ki so s sodobnimi in aktualnimi vsebinami poskrbeli, da se bodo lahko študentje in tudi širša ciljna skupina učili ne le na tujih, temveč tudi domačih primerih dobrih praks. Knjigo sta recenzirala prof. dr. Tomaž Kolar iz Ekonomske fakultete in prof. dr. Aleksandri Pisnik iz EPF Maribor.
Izzid knjige je prof. dr. Tomaž Kolar pospremil s sledečo recenzijo:
“Knjiga Temelji trženja je dobrodošel in aktualen prispevek k slovenski zakladnici znanja o trženju. To velja ne glede na to, ali jo beremo kot učbenik ali kot širšo in temeljno podlago za delo tržnikov in vseh, ki prihajajo pri svojem delu v stik s trženjem. Delo ima klasično strukturo trženjskih učbenikov oz. celovitih priročnikov za management trženja. Obsega 17 poglavij, ki so smiselno strukturirana v tri dele. V prvem delu so pojasnjeni temeljni koncepti, proces načrtovanja in izzivi trženja v 21. stoletju, drugi del obravnava analitično-informacijski vidik trženja (potrebne informacije o okolju, akterjih in izvajanju trženjskih raziskav), tretji del, ki je najobsežnejši, pa zajema tako strateško načrtovanje trženja (ciljno trženje, strategije trženja glede na življenjski cikel izdelka) kot tudi bolj operativno izvedbeno raven, v njem pa so predstavljeni (razširjeni) elementi trženjskega spleta.
Delo zapolnjuje precejšnjo vrzel na slovenskem trgu, ki zeva med temeljnimi, minimalističnimi, parcialnimi in (pretirano) preprostimi teksti o trženju in vseobsegajočimi priročniki, kot je npr. prevod Kotlerjevih zelo obsežnih in pogosto preveč kompleksnih in podrobnih “biblij” trženja. To knjigo odlikuje jasen in preprost, a natančen jezik, ki tudi pri zahtevnejših temah, kot je strateški vidik trženja, ostaja dovolj razumljiv in ne zaide v trženjski “žargon”. Kljub zgoščenosti ta učbenik pokriva širok nabor entitet, ki jih je mogoče in treba tržiti, razlage temeljnih pojmov pa dopolnjujejo številni aktualni primeri iz različnih industrij, trgov in kontekstov. Dobrodošli so tudi učni cilji na začetku poglavij, ki bralca usmerijo oz. oblikujejo jasna pričakovanja, katera znanja bo pridobil v posameznem poglavju.
Čeprav se delo osredotoča na obravnavo temeljnih konceptov, aktivnosti in orodij trženja, so predstavljeni številni aktualni trendi (npr. vloga informacijsko-komunikacijske tehnologije, trajnostni vidik trženja, trženje doživetij), pa tudi novejši pristopi trženja (dizajnerski pristop k razvoju izdelkov, gverilsko in virusno trženje, uporaba družbenih omrežij, ‘influencerji’), ki predstavljajo razširitev in nadgradnjo temeljev. Tak je denimo tudi poudarek na storitvenih in procesnih vidikih trženja ter na trženjskem razmišljanju, ki ga avtorica spodbuja tudi s kritičnim in refleksivnim slogom pisanja, saj ne ponuja vselej zgolj enega samega pravilnega odgovora, ki ga seveda v trženju praviloma ni. Določene teme, kot je denimo management blagovnih znamk, so glede na temeljno raven dela tudi precej poglobljeno obravnavane.
Novih vsebin je veliko in so aktualne, zato ta druga izdaja ni samo rahlo osvežena verzija prve izdaje, ampak znatno in pomembno izboljšana izdaja, ki vsebuje veliko novih in pomembnih vsebin. Te obsegajo nekatere temeljne vsebine (paradigme trženja, internacionalizacija), razširjene povzetke poglavij, številne nove praktične in ilustrativne študijske primere, nove aktualne koncepte (ROPO – Researching online Purchasing offline) in trženjske indikatorje (NPS – Net Promoter Score), ki so ustrezno prevedeni v slovenski jezik. Pomembna dopolnitev so tudi številna nova poglavja, ki obravnavajo nove trende in ustrezno ter razumljivo pojasnjujejo vlogo in uporabnost novih (digitalnih) informacijskih in komunikacijskih tehnologij v trženju. Med temi je treba izpostaviti vlogo umetne inteligence, personalizacije, metaverzuma, virtualnih vplivnežev idr. Učbenik je ustrezno dopolnjen tudi s koncepti in poglavji, ki obravnavajo ozaveščanje glede odgovorne in trajnostne potrošnje in razvoj trajnostnih blagovnih znamk.
Glede na navedeno lahko Temelje trženja avtorice Maje Konečnik Ruzzier priporočimo širokemu krogu slovenskih bralcev, ki želijo sodoben, celovit, lahko razumljiv in aktualen vpogled v širino in globino teorije in prakse trženja.”
Knjigo je mogoče kupiti na povezavi: https://knjigarna.uni-lj.si/Zul/1006365-11