Pred objavo spletne strani
Določite cilj spletne strani
Pristajalna spletna stran oziroma “landing page” je podstran, ki jo ustvarimo s točno določenim namenom. Preden jo ustvarite se vprašajte kaj želite doseči? Izobraziti ljudi? Jim podariti e-knjigo in pridobiti nove email naslove? Prodati vaš produkt? Predstaviti novosti? Dobro premislite. Besedilo naj podpira glavno akcijo. Klik na gumb je potem samo še pika na i. Če ne želite, da uporabnik odsurfa na druge strani, mu ponudite enostavne rešitve in hiter zaključek nakupa.
Določite glavni vir prometa
Pristajalna spletna stran naj bo krojena glede na glavni vir prometa. Če boste link objavili na svoji Facebook strani, kjer uporabniki že poznajo vaš brand bosta komunikacija in motivacija drugačni kot če link sponzorirate na Google Adwordsih, kjer boste produkt predstavljali novim uporabnikom.
Ne pozabite na osnove
Strukturo strani prilagodite cilju. Jasna vizualna hierarhija bo uporabnika usmerjala do našega cilja. Upam, da razumete, da ne ustvarjate PowerPoint prezentacije, YouTube videa ali pa TV reklame. Splet je drugačen medij, pristajalne spletne stran imajo popolnoma drugačna pravila.
Header naj bo wow
Komaj 8 sekund nam uporabniki namenijo, ko prvič pristanejo na spletni strani. Header nujno optimizirajte, da bo vsebina prikazana v manj kot sekundi. Vsebino in dizajn naredite prepričljivo in privlačno. S kontrastom, fontom/tipografijo in barvo določite, kam naj uporabnik najprej pogleda.

Header spletne strani morate vedno pravilno optimizirati
Vidna vsebina naj bo vidna
Del spletne vsebine, ki ga uporabnik takoj vidi (“above the fold”) naj vsebuje glavno sporočilo. Čeprav smo v 21. stoletju in znamo »scrollat«, le 20% ljudi pride do konca strani. To pomeni, da moramo obiskovalca strani povabiti v zgodbo in mu v vsaki sekciji odkriti nekaj zanimivega. Sekcije naj bodo oblikovane tako, da bo jasno, da se zgodba nadaljuje.
Struktura naj bo jasna
Boljše kot dvostolpični dizajn je uporabiti en stolpec. Vsebini v dveh stolpcih je težko slediti, saj pogled skače iz leve na desno. Ko imamo en stolpec si elementi logično sledijo, zato vsak lažje bere (oziroma skenira).

Struktura spletne strani naj bo jasna
Barve naj se ne tepejo
Včasih je veljalo, da je rdeča popolna barva za akcijske gumbe. Popolna barva žal ne obstaja! Ni pravila, ki bi obveljalo na vseh straneh. Manj barv ko boste uporabili, več fokusa bo na uporabljenih barvah.

Barve na strani naj bodo jasne
Dober primer je nov dizajn Instagram aplikacije. Ker so uporabili manj barv, je novo obvestilo veliko bolj vidno, saj ne tekmuje z ostalimi barvami.

Vir: Instagram
Tipografija mora biti prilagojena spletu
Osnovno pravilo je, da imamo v vrstici 45-75 znakov, saj je tekst tako lažje berljiv. Prav tako je pomembno, da uporabite pisavo, ki je prilagojena za splet in mobilne naprave. Primerne brezplačne pisave lahko najdete na fonts.google.com.
Bel prostor naj obstaja
Omogočite elementom, da zadihajo. Belina na strani je nujna, če želimo ustvariti udobje. Bel prostor omogoča lažje fokusiranje, ker po pozornosti ne kriči še nešteto drugih elementov. Imam ogromno izkušenj s podjetji, ki so želeli prodati več, zato so na stran nametali prav vse kar znajo, imajo ali pa bodo enkrat imeli. Vse to zaradi strahu pred belim prostorom. Se sprašujete, če jim je zato uspelo prodati več? Ni.
Gumbi naj izstopajo
Za gumbe ne uporabljajte vaše osnovne barve. S tem boste porušili hierarhijo. Če je npr. barva vašega logotipa modra, prav tako imate modre naslove in povezave, potem ni priporočljivo, da so gumbi tudi modri. V poplavi modrine jih bo težko opaziti. Gumb naj bo akcijsko orientiran z občutkom urgentnosti. [Download now] bo boljše kot [Download here].
Po objavi
Dizajn je poln predpostavk, zato je nujno, da ga testiramo s potencialnimi in realnimi uporabniki. Ogromne količine podatkov nam vlivajo samozavest, ni pa nujno, da nas rešijo dvoumnih razlag.
Iz številk Google Analyticsa ne moremo sklepati veliko, zato uporabljamo dodatna orodja, ki nam pomagajo razumeti obnašanje uporabnikov. V nadaljevanju je navedeno nekaj različnih programov za testiranje.
Je hitro in enostavno orodje za izvajanje anket. Z anketami bomo dobili vpogled v uporabnikovo razmišljanje in se tako lažje odločili za nadaljnje korake.

Orodje Qualaroo za izvajanje anket
Z Usabillo nam lahko uporabniki enostavno podajo izkušnjo z našim produktom, email obvestili, …

Vir: Usabilla
Hotjar je orodje, ki posname potovanje uporabnika in nam kasneje razkrije najbolj klikana/brana področja. Ko imamo v bazi več testov lažje dojamemo obnašanje naših uporabnikov.

Vir: Hotjar
Mixpanel je napredna platforma, ki nam omogoča spremljanje uporabnikov na mobilnih aplikacijah ali spletnih straneh. Vsakemu uporabniku lahko sledimo in spremljamo, kje se je njegov proces zaustavil. Za vsako fazo lahko pošljemo targetirana sporočila. Če se uporabnik še ni registriral, nima smisla, da mu pošiljamo nasvete o uporabi aplikacije.

Vir: Mixcloud
A/B testiranje
A/B testiranje ne pomeni, da bo A verzija popolnoma drugačna kot B. Testiramo le manjše spremembe. npr. ali je bolj primerna rdeča ali zelena barva gumba, ali boljše deluje naslov A ali pa naslov B, pozicije, strukturo, … A/B testiranje je primerno, ko imamo na strani že veliko obiska. Verzija z višjo konverzijo zmaga.
Je super orodje za A/B testiranje. Lahek je za uporabo, pomemben za odločanje.
Je ena bolj popularnih platform, ki nam omogoča izbiro različnih profilov ljudi. Ustvarjamo lahko A/B teste, reakcije na fotografije, FB profil, ustvarimo naloge za uporabnike, …

Vir: UserTesting
Je program za A/B testiranje, multivariantno testiranje, testiranje pomnenja. Znan test je Fivesecondtest s katerim merimo prve, hitre odzive na naš dizajn. Uporabnik ima 5 sekund, da dizajn pogleda, na koncu pa mora opisati izkušnjo in povedati kakšen produkt/storitev spletna stran prodaja.

Vir: Usabilityhub
Loom je chrome extension, ki nam omogoča snemanje feedbacka uporabnikov spletne strani. Od uporabnikov bomo tako dobili spontane komentarje.

Vir: Loom
Fullstory omogoča ogled videov kako so se obiskovalci obnašali na spletni strani. Deluje kot spletna kamera za stran.

Vir: Fullstory
Inspectlet nam prav tako omogoča spremljanje uporabnikovega obnašanja na spletni strani.

Vir: Inspectlet
UXCam zajame interakcije uporabnika na mobilnih aplikacijah.

Vir: UXCam
Userzoom omogoča kvalitativno in kvantitativne metode zbiranja podatkov (heatmaps, clickstreams, ankete, video uporabe, …)

Vir: Userzoom
- Uporabniška izkušnja – Se uporabniki znajdejo na strani?
- Naslovi – So dovolj eksplicitni in jasni?
- Vsebina – So naše razlage jasno spisane?
- Tekst – Ali je berljiv? Ali podpira naš glavni cilj?
- Bel prostor – Ali stran diha? Je jasno kje je fokus?
- Akcijski gumbi (CTA) – Ali akcijski gumbi podpirajo vaš cilj?
- Izjave kupcev – So resnične in primerne?
- Fotografije, ilustracije – Ali imajo povezavo s ciljem?
- Socialna omrežja – Ali imamo izpostavljena socialna omrežja?
- Partnerji, press – Ali izpostavljanje medijev, v katerih smo objavljeni, pomaga kredibilnosti znamke?
- Nagrade – Ali z našimi nagradami pomagamo graditi zaupanje?
- Orodje za testiranje – Izberite primerno orodje za testiranje.
Romina Kavčič