V poslovnem svetu se na primer v prodaji, pri predstavitvi investitorjem, v banki, in podobno, pogosto znajdemo v položaju, da nas sogovornik napada ali neugodno komentira.
Ne fizično, ampak pritlehno, z besedami, ki jim daje negativen prizvok, ki nas razvršča, umešča in perfidno razvrednoti.
Odločilno je, če se te možnosti zavedamo in se pripravimo na njo, saj lahko kritiko ali zlobno opazko nevtraliziramo ali jo celo obrnemo sebi v prid.
Gre za preoblikovanje trditve ali vprašanja, ki je za nas neugoden.
Namesto, da bi na tako nesramnost ali provokacijo reagirali čustveno in prizadeto, raje preoblikujemo izrečeno, da gre nam v prid.
Govorimo o preoblikovanju vsebine in preoblikovanju konteksta.
Reframing ali preoblikovanje je predstavitev istega dogodka, trditve, vprašanja,… tako, da dobimo drugačen odziv ali reakcijo.
Preoblikovanje konteksta je iskanje načina, kako narediti dogodek ali vedenje predstavljeno tako, da bi imelo vrednost?
Ne glede na to, kako negativno mislite, da bi lahko bilo. Če vzamete situacijo vedenja v drugem kontekstu, boste našli neko vrednost, ki je ne bi bilo, če je ne bi preoblikovali.
Kot pravi prof. dr. Andrej Kovačič:
Trditev: Vi se torej ukvarjate s preprodajo avtomobilov.
Implicitno ta trditev pomeni, da prodajate stare korete, bog si ga vedi od kakšnega lastnika in kako neusmiljeno vožene in nikakor vzdrževane, morda celo s ponarejenimi servisnimi dokumenti ali nazaj zavrtenim števcem kilometrov.
Kako lahko takemu, na videz negativnemu odnos daste pozitiven pomen ali korist?
Tako, da pokažemo drugo stran in vzroke.
Odgovor:
Veste, v tej zmoti živi marsikdo.
Številni lastniki avtomobilov, ki bi jih radi prodali, se ne želijo izpostavljati z oglasi ali jih fizično ni v bližini. Ne marajo pogajanj s potencialnim kupcem, ne marajo obiskov ogleduhov vlomilcev na domu in kasnejših očitkov ali celo izsiljevanja kupca, da mu je bilo nekaj prikrito.
Mi avto kupimo od lastnika, preverimo zgodovino servisov in popravil, ugotovimo, ali je bilo vozilo zaleteno, poškodovano, popravljano in opravimo potrebno servisno popravilo. Potencialnega kupca s tem seznanimo. Kupec dobi pri nas tudi enoletno garancijo. Mar ni to pozitivno poslanstvo?
Kaj pa preoblikovanje konteksta?
Trditev:
Že dva dni vas iščem in kličem, ker mi zamaka inštalacija v kleti, vas pa od nikoder, čeprav ste mi dali v pogodbo 12-urno odzivnost.
Odgovor:
Veste, bili smo na terenu, v neki grapi, kjer mobilno omrežje ni delalo in smo reševali družino, ki jim je hišo odnesel plaz. Zdaj smo nazaj v delavnici in se bomo držali roka, saj razumete?
Namesto opravičevanja bi zdaj morala zardeti tečna stranka.
Kot še pravi prof. dr. Kovačič, »se za večino komentarjev skriva namen, zato je zaželeno, da takoj, ko ga prepoznamo, izjavo preokvirimo:
- Pozitivni komentar lahko okrepimo, prenesemo tudi na drugo področje, ali vrnemo sogovorniku s tem, da tudi njega pohvalimo.
- Negativni komentar lahko povečamo do absurdnega, prenesemo ga na področje, ki je nepomembno, ali pa ga ignoriramo.
Preoblikovanje vsebine ali konteksta je torej vedenjski izziv, ki vam pomaga videti dobro plat vsega v življenju, kot pravijo nekateri.
Uredništvo Podjetnik.net