Čedalje bolj jasno postaja, da so zaposleni največji kapital podjetja. Podjetje niso prostori, oprema in material, temveč so podjetje ljudje.
Izziv, ki se na tem področju pogosto pojavi, so nezavzeti, nepripadni in nemotivirani zaposleni, kar pripelje do znanih, visokih stroškov – absentizma, fluktuacije in splošnega nezadovoljstva, ki vodi do zmanjšane produktivnosti.
Zakaj pa nastajajo ti stroški?
Že pred korona krizo so bile tretji najpogostejši razlog bolniške odsotnosti duševne stiske, torej počutje zaposlenih. Tako smo bili Slovenci leta 2018 z dela odsotni skoraj 15 milijonov dni! ZZZS med drugim za izboljšanje zdravstvenega stanja priporoča ustvarjanje pozitivne klime v podjetju.
Po drugi strani pa delodajalcem velik izziv predstavlja fluktuacija, torej odhajanje zaposlenih. Ste vedeli, da strošek fluktuacije enega zaposlenega predstavlja 0,3 do 0,5 kratnika njegove letne plače? Novega zaposlenega mora najti, uvesti in dobiti mora na učinkovitosti svojega dela. Razloge za to, zakaj vas zaposleni zapuščajo, si lahko preberete v brezplačni e-knjigi, ki jo najdete tukaj (https://www.subscribepage.com/eknjiga7razlogov).
Negativna stopnja fluktuacije za vaše podjetje pomeni visoke stroške dela in nezaintere-siranost zaposlenih, kar pa vaše podjetje na dolgi rok občuti kot padec konkurenčnosti na trgu.
Opisala bom tri korake do zmanjšanja fluktuacije in absentizma, ki jih lahko prenesete v vaše poslovanje.
Nekaj od teh boste lahko takoj uvedli v prakso in opazili rezultate, nekateri pa bodo od vas zahtevali več časovnega vložka in znanja, v kolikor želite, da vam prinašajo rezultate.
- Zaposleni točno vedo, kaj se od njih pričakuje in imajo vse, kar potrebujejo za dobro opravljeno delo
Zaposleni, ki točno vedo, kaj so njihove prioritete, se lažje fokusirajo na prave delovne naloge. Jasno prioritizirane delovne naloge prinašajo prave rezultate, kar pa je ključ do konkurenčnosti podjetja. Zakaj? S tem je namreč ni povezana zgolj manjša stopnja fluktuacija, temveč tudi višja produktivnost in manj delovnih nesreč.
Kje začeti?
Z vsakim zaposlenim se pogovorite o vseh njegovih glavnih nalogah ter o vseh tistih, ki so tesno povezane z njim. Naj jasno ve, kaj sodi v njegov opis delovnih nalog in kaj ne. Tega se držite tudi vi in ne nalagajte zaposlenim nalog, ki niso v njihovem opisu del. Zaposleni, ki točno vedo, kaj so njihove prioritete in vloga v podjetju, se lažje fokusirajo na prave delovne naloge in so bolj zavzeti.
2. Zaposleni se poistovetijo s poslanstvom podjetja
Če želite v vašem podjetju zadovoljne zaposlene, je ključnega pomena, da vizijo podjetja jasno komunicirate in jo lahko ponotranji vsak zaposleni. Torej, da vsak člen v organizaciji, tudi najmanjši, ve, zakaj opravlja neko delo – kakšen smisel ima to delo za celotno organizacijo.
Ko zaposleni vedo, zakaj nekaj delajo, lahko to povežejo z večjim smislom. Ravno smisel pa je tisto, k čemur stremijo generacije, ki prevzemajo trg dela. Če včasih to ni bilo pomembno, danes definitivno je.
Zakaj je to pomembno?
Če bi bilo delo le delo, bi nam bilo popolnoma vseeno, kje delamo. Pa vendar je smisel pri delu že kar nekaj let na samem vrhu lastnosti, ki so nam pomembne pri delu. Ker je to čustvena potreba, je zato še toliko pomembnejša od ostalih.
3. Skrbite za fizično in psihično zdravje zaposlenih
Praksa v Sloveniji kaže, da se večina podjetij s tovrstno problematika še ne ukvarja zadostno. Mnogi delodajalci namreč razmišljalo, da se jim bolj ‘splača’ plačevati stroške bolniških odsotnosti, žal pa jih je med njimi tudi kar nekaj takšnih, ki raje tvegajo plačilo kazni, saj se jim to bolj ‘splača’, kot upoštevanje Zakona o varnosti in zdravju pri delu.
ZZZS med drugim za izboljšanje zdravstvenega stanja priporoča ustvarjanje pozitivne klime v podjetju.
Tako fizično kot duševno zdravje lahko izboljšate z Jutranjikom, dnevnikom jutranje rutine. Več o njem si lahko pogledate tukaj (https://www.subscribepage.com/jutranjik).
Sara Zupančič