Na natečaju za najboljšo destinacijo Evrope, ki se je zaključil 10. 2. 2021, se je Posočje med dvajsetimi izbornimi konkurenti uvrstilo za odlično deveto mesto! Pred njim so mogočni tekmeci, kot npr. Pariz, Firence, Rim in Kefalonija, pa manj znani romunski Sibiu, tudi Kotor in Cavtat sta pred nami. Zmagovalka pa je portugalska Braga. Posočju je lahko v čast in ponos, da se je »spoprijel« s tako močno konkurenco, ki ima tudi neprimerno večji glasovalski potencial.
Zahvaljujemo se vsem, ki ste na pobudo Inštituta Mediapro, portala Podjetnik.net in mene osebno glasovali za naše Posočje. Poleg članka, ki so ga brali stalni obiskovalci portala Podjetnik.net in so povezavo številni pošiljali v svoj krog prijateljev, smo naslovili pobudo tudi na tisoče ljudi dobre volje v osebnih bazah; skupaj smo spodbudili zagotovo preko 30.000 ljudi. To je bila ena redkih priložnosti, da smo lahko glasovali posamezniki in da ni bila neka destinacija proglašena za najboljšo na podlagi mnenja enega ali več raznoraznih strokovnjakov. Vsekakor pa so se, kot kaže, Črnogorci in Hrvatje glasovalsko bolje organizirali; Hrvatje so v preteklih letih uspeli zmagati že trikrat. To najbrž ni naključje, ampak rezultat organiziranega glasovanja. Naj spomnimo: posledično zmagi na natečaju se je Zagrebu obisk dvignil za 41 %, belgijski Dinant pa je pa je enajsto mesto unovčil za 27,5-odstotno rast v naslednjem letu. (Najmanj se je finalistom povečal obisk za 13 %.) Natečaj pod pokroviteljstvom Sveta Evrope je tudi izjemno medijsko podprt.
Vaš tokratni oddani glas bo prispeval k ohranitvi poseljenosti Posočja; mladina je končno nehala iskati delo in perspektivno prihodnost v gospodarsko bolj razvitih urbanih okoljih in prek meje. Raste tudi kvaliteta, pestrost, sodobnost turistične ponudbe, hkrati pa se ohranja čar naravnosti.
No, sicer nas je kontaktiralo kar nekaj naslovnikov poziva h glasovanju, češ da ne bodo glasovali, ker se bojijo, da bi masovni turizem uničil Posočje. Pomislek, da bi bilo prenatrpano in bi masovni turizem preplavil dolino, je upravičen. A saj jo je že v sezonah 2018 in 2019! Potem pa je prišel kovid … Pandemijsko povzročeni izpad gostov v Posočju za 28 odstotkov v letu 2020 pa se morda lahko ponovi tudi v letu 2021.
Sicer pa je možnosti za reguliranje obiska več: strožji pogoji za ponudbo storitev, izenačenje pogojev poslovanja domačih in tujih ponudnikov, resen dvig turistične takse in njena usmeritev v (drobno) infrastrukturo ali subvencioniranje deficitarne turistične ponudbe, boljša promocija pestrejše in inovativne turistične ponudbe, vlaganje v izvenpoletni turizem (ni niti prvega niti drugega) itd. Ostane pa še preprosti mehanizem ponudbe in povpraševanja, katerega regulator je cena. Zadeva namestitve, storitev, butično ponudbo …, ki prežene del masovnega turizma in pripelje elitnejše goste.
Več o natečaju: https://www.europeanbestdestinations.com/european-best-destinations-2021/
Vito Komac