• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » BONTON | ‘vrača se romantika’ – KULTURA VEDENJA | BOJANA KOŠNIK

BONTON | ‘vrača se romantika’ – KULTURA VEDENJA | BOJANA KOŠNIK. Poslovni bonton.

Čas branja: 4 min      

 

V kulturi vedenja – bontonu – so stvari zelo enostavne v smislu vzpostavljanja komunikacije; pomagamo si lahko s preprosto formulo, kadar smo v dilemi ali nismo prepričani v svoje znanje.

 

 

Pomembno je, da določimo odnos do osebe, s katero komuniciramo, in imamo tri možnosti.

*Prva: govorimo o poslovnem odnosu, torej o času, ki ga preživimo na delovnem mestu, ne glede na to, kaj počnemo in kako visoko smo na hierarhični lestvici. Poslovni odnos pa delimo še na odnos znotraj podjetja med zaposlenimi in seveda na drugi del, ko govorimo o naših poslovnih partnerjih, strankah, gostih.

V poslovnem odnosu velja, da spol in starost zanemarimo – šteje le naša pozicija.

Zato velja, da je tisti, ki je v nekem trenutku (šef, šefinja) najvišje po hierarhični lestvici, tudi na potezi, da odloča, ali bo dal nekomu roko ali ne. Za tiste, ki so niže na hierarhični lestvici, pa velja, da je prav in lepo, da te osebe pozdravljajo vnaprej (četudi gre za žensko in ima mlajšega moškega šefa), in te osebe so vedno predstavljene osebam višje po položaju in ne obratno.

*Ko pa pride stranka/gost v pisarno nekega direktorja, direktorice,

ne smemo pozabiti, da gostitelj seže v roke svojemu gostu/stranki; stranka pa je vedno predstavljena svojemu gostitelju! To stori sama, ali pa to lahko opravi nekdo drug (tajnica, poslovna sekretarka, nekdo od zaposlenih). Gostitelj tudi ponudi z gesto, da stranka- gost lahko sede.

Takrat, ko govorimo o strogem poslovnem odnosu, je prav, da se držimo teh pravil (in kavalirstvo tu nima svojega prostora).

Ko pa smo v podjetju brez strank in gostov, pa si še vedno lahko privoščimo marsikatero prijazno gesto.

Če se sodelavci na delovnem mestu pozdravljajo, to ni samo dostojno, ampak je tudi prijetno. Predvsem moški kolegi so poklicani, da prvi pozdravljajo svoje sodelavke, ki jih srečujejo na hodnikih ali v drugih prostorih službe. Naj to postane vsakdanja navada!

Moški kolegi praviloma dajejo pri vstopanju v prostore prednost kolegicam. V vsakdanjih stikih naj to pravilo velja, ne glede na položaj ali funkcijo, ki jo imajo moški kolegi!

 

*Ko je v podjetju ali ustanovi zelo pomemben uradni obisk,

nastopi seveda drugačna situacija, ker takrat šteje samo naš položaj v podjetju, in ne, kdo je moškega in kdo ženskega spola (torej ne upoštevamo več tistega, kar sem omenila v zgoraj zapisanih vrsticah, saj postane nepomembno)!

Kot sem že omenila, ne moremo mimo odnosa med ženskami in moškimi.

Nadrejenost se umika enakopravnosti, saj ženske danes posegajo po najvišjih položajih. Načelo emancipacije, enakopravnega položaja pa velja tako za moške kot za ženske. Vendar zaradi enakopravnosti ni potrebno poriniti v pozabo ženske rahločutnosti, čustvene topline in strpnosti. Naj vsa ta enakopravnost ne umori vljudnosti, pozornosti, galantnosti do sodelavcev in sodelavk!

Z uniformiranostjo nihče ni zadovoljen;

z različnostjo pa ne le, da priznavamo posameznikovo posebnost, ampak jo tudi negujemo. Privlačnosti med spoloma ni mogoče pustiti pred vrati, so ji pa seveda postavljene meje. Nič koliko ljudi si zapravi svoj položaj z nespametnimi ljubezenskimi aferami, saj včasih postane zgolj nedolžno spogledovanje v rokah tekmeca pravo orožje!

Pazite, da dan po službeni zabavi ne bo neprijeten.

Kaj pa storimo ob vprašanju jutro potem – po zabavah, ki jih prireja podjetje? Velikokrat prihaja do prijateljskih vezi, ki pa lahko pustijo naslednje jutro neprijeten priokus. Če kasneje, po treznem premisleku ugotovimo, da bi vztrajanje pri tikanju, ki smo ga sprejeli na poslovni zabavi, naše nadaljnje poslovno sodelovanje prej oviralo kot pa izboljšalo, moramo zbrati pogum in se o tem pogovoriti. Pazimo le, da ne bo nihče prizadet. Vsi se verjetno tudi zavedamo, da alkoholizirana glava deluje drugače kot delovna, zatorej ne molčimo, ampak spregovorimo.

 

Da ni ne dobro in ne prav molčati, velja tudi za druge stvari.

Na primer, ko vsak dan s stisnjenimi zobmi prenašamo oblake parfuma pri svoji kolegici, ali molče trpimo ob neredu v pisarnah, delovnem pultu, ob sendvičih na mizah, netočnosti, neprijetnih vonjavah ali slabo prezračenih prostorih.

Tudi take stvari lahko vplivajo na negativno vzdušje v podjetju, zato to rešimo s pametnim, strpnim pogovorom. Nikoli ne pozabimo, da ima prav vsak pravico do svojega mnenja.

Coworking prostor zna biti tudi nevzdržen, če sodelavci niso uvidevni.

Coworking prostor zna biti tudi nevzdržno okolje, če sodelavci niso uvidevni.

Ljudje v podjetjih in ustanovah imamo različne interese, želimo napredovati in biti v ospredju, skratka, hitimo tja, kjer ni prostora za vse.

Velikokrat koga odrinemo s komolci, spotaknemo ali si privoščimo še vse kaj hujšega. Če bi enako količino energije, kot je porabimo za bitke med seboj, porabili za naše poslovne partnerje in konkurente, bi naše podjetje oziroma ustanovo verjetno popeljali do zvezd … Ne privoščimo si takšnih tekmovanj, ker bo na koncu prav gotovo škodovalo tistemu, ki je ta boj začel, hkrati pa tudi podjetju, ki mu človek pripada, oz. ustanovi, iz katere je!

Z upoštevanjem bontona je torej v poslovnem svetu jasno, kdaj moramo biti strogo profesionalni in kdaj je čas za kavalirske geste.

Zanimivo pa je, da (kljub ne najbolj prijaznim časom …) v zasebnem življenju, ko govorimo o odnosu – torej drugačne vrste odnosu – med žensko in moškim, prihaja romantika s polno žlico nazaj.

Torej, dragi kavalirji: verjetno ne bo odveč malce spihati prah tudi s te vsebine!

Z lepimi pozdravi!

Bojana Košnik

 

Mar 7, 2016Bojana Košnik
Razširite vsebino:
7 marca, 2016 Komuniciranjebonton
Bojana Košnik

Bojana Košnik je mednarodno priznana strokovnjakinja za bonton, poslovni in diplomatski protokol.

Je avtorica knjige 24 ur poslovnega bontona, številnih strokovnih člankov in televizijski in radijskih prispevkov.

Kontaktirate jo lahko preko elektronskega naslova tukaj!

Zakaj je bonton tako zelo pomemben?

Poznavanje pravil bontona in protokola nam omogoča, da se bomo bolj samozavestno in odločno znašli v različnih življenjskih in poslovnih situacijah, to pa lahko pripomore k izboljšanju osebnosti, boljšemu poslovnemu uspehu in k še večji odličnosti.

Da do morebitnih zadreg, v pravilih komunikacije z drugimi ljudmi, ne bi prišlo več, nam pomagajo njeni seminarji, učne delavnice in individualna svetovanja. S tem znanjem lahko okrepimo medsebojno razumevanje in postanemo tolerantnejši v medsebojnih odnosih. V poslovni komunikaciji uspešnejši in spretnejši, zasebno bivanje pa postane seveda prijetnejše.

Coaching – modna muha ali skok na naslednjo stopničko? | Tina GrilcMedia monitoring in učinkovitost komunikacije | Brigita Žvikart
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
Tatjana Brumat | Razlike med gospodarskimi subjekti
socialno podjetništvo
Socialno podjetništvo – čemu in kako bi se ga lotili? | Dr. Tine Nagy
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
vodenje zaposlenih
Je pomembnejša vsebina ali način? | mag. Špela Munih Stanič
delovna-sreca
Spodbudna delovna okolja ključna za okrevanje gospodarstva
Nam res preti izumrtje civilizacije?
koreja
Kako poslovati z Republiko Korejo
 Zanimivo 
Startup vikend v Slovenskih Konjicah
UMETNOST POGAJANJA 1 | VIDEO seminar | Marko Kryžanowski
Coaching – modna muha ali skok na naslednjo stopničko? | Tina Grilc
Zmanjšani stroški bolniških izostankov
agencijsko-delo
ZAPOSLOVANJE PRIHODNOSTI – AGENCIJSKO DELO
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT