• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Poosebljanje v oglaševanju

Poosebljanje v oglaševanju. Odlomki iz knjige doc.dr. Andreja Pompeta – iNovativno komuniciranje - 11.

Poosebljanje
Čas branja: 3 min      

Zgodovinsko je bila personifikacija opredeljena kot figura govora ali nagovora, v kateri neživi predmeti pridobijo značilne človeške lastnosti in tako predstavljajo objekt kot živo in čustveno osebo (Ricoeur, 1977).

Ti človeški atributi lahko vključujejo kateri koli vidik ali element »inteligentnih, animiranih bitij, kot so prepričanja, želje, nameni, cilji, načrti, psihologična stanja, moči in volja« (Turner, 1987). Razlog, da lahko personifikacijo potrošniki razumejo, je zaradi antropomorfizma – kognitivne pristranskosti, s katero ljudje radi stvarem pripisujejo človeške lastnosti. V smislu modela komunikacije je personifikacija značilnost sporočila – možnost, ki jo je mogoče dodati sporočilu, medtem ko je antropomorfizem lastna značilnost publike – tista, ki omogoča, da se ta posebnost uporabi kot sporočilo. V oglaševanju to pomeni uporabo vizualne, besedne, zvočne ali na katerikoli preostali čut vezane metafore za sprožitev antropomorfizma (Delbaere, 2011).

Poosebljanje ali personifikacija je kreativna pot, kjer neživim ali nečloveškim stvarem ali bitjem vdahnemo človeške lastnosti, karakter in/ali podobo.

S tem poglobimo razumevanje koristi, ki jih izdelek, storitev, podjetje in/ali znamka prinašajo potencialnemu uporabniku. S tem ko primerjamo predmet s človekom, tvorimo metaforo, kar pomeni, da se objekt primerja z osebo, kar na objekt prenese določen osebni atribut ali človeško kakovost (Delbaere, 2011). Od nekdaj so umetniki iz neživih oziroma nečloveških stvari ustvarjali podobo človeka (risba, slika, kip). Spomnimo na srednjeveškega umetnika Archimbolda ali v sodobnem času, ko se iz množice fotografij ustvari podoba obraza ali telesa (glej prikaz 49).

 

poosebljanje

 

Poosebljanje uporabimo tako, da:

  1. proučimo produkt ali nekaj, kar je neločljivo povezano s produktom,
  2. v produkt posežemo tako, da ta »oživi« in s tem pridobi lastnosti živega bitja, najbolje, če je to človek,
  3. izberemo način predstavitve (prirejena fotografija, risba, umetniško delo, skica, igra črk …),
  4. po potrebi dodamo v kreativno rešitev naslov, besedilo, znamko, ime izdelka ter
  5. izberemo medij, ki bo najbolje prikazal moč poosebljanja in na najprimernejši način ustvaril želeni dotik s ciljnim občinstvom.

 

Primer Spar. Personifikacijo kot kreativno pot v komuniciranju zgovorno ponazarja akcija »Mesec nasmejanih vitaminov« podjetja Spar Slovenija, ki je s slovenskim trgom spregovoril preko sadja in zelenjave. Izbrani sadeži in zelenjave so z »nasmehom na ustih«, ki so bili vrezani vanje, ciljnim javnostim komunicirali dobro voljo in zdravje, in to v januarju mesecu, ko pretežen del populacije okreva po decembrsko zelo obremenjenem mesecu. Takšen prijazen nagovor je vsakomur aktiviral nasmeh, saj, kot vemo, je smeh in s tem tudi nasmeh nalezljiv.

 

komuniciranje

 

Knjigo lahko naročite na: https://gea-college.si/narocilo-monografije-inovativno-trzno-komuniciranje/

 

Poglejte si že objavljene odlomke:

https://podjetnik.aktualno.si/karakter-znamke-in-aktiviranje/ 

https://podjetnik.aktualno.si/metafora-v-inovativnem-komuniciranju/ 

https://podjetnik.aktualno.si/kreativna-strategija-in-taktika/ 

https://podjetnik.aktualno.si/motivi-odlocanja-in-besede-ki-motivirajo/ 

https://podjetnik.aktualno.si/kreativec-inovator-v-trznem-komuniciranju/ 

https://podjetnik.aktualno.si/kako-iz-obicajnega-smrtnika-postati-kreativec/ 

https://podjetnik.aktualno.si/ustvarjalnost-v-komuniciranju/ 

https://podjetnik.aktualno.si/intuicija-in-custva/ 

https://podjetnik.aktualno.si/pet-cutov/ 

https://podjetnik.aktualno.si/kako-napisati-kreativno-navodilo/ 

https://podjetnik.aktualno.si/tocke-stika-in-faze-nakupa/ 

Apr 12, 2022Podjetnik.net
Razširite vsebino:
12 aprila, 2022 Komuniciranjekomuniciranje, oglaševanje, poosebljanje
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesaDDV za storitev v tujini
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (153)
 Zanimivo 
Kamping & glamping naprodaj
razpis
Razpis – zaščita domačih živali pred velikimi zvermi
Tuomo Visanko – Slovenija ima priložnost
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
23. SILA BAZAAR | nedelja, 4. december 2016 – Hotel Union
izvršnica - kaj je, kako se jo uporablja in čemu služi
Izvršnica kot zavarovalni instrument
davki, dohodnina, izročitev računov
Davki po novem
 Zanimivo 
Egocentrični vodja
agencijsko-delo
ZAPOSLOVANJE PRIHODNOSTI – AGENCIJSKO DELO
pranje-denarja
Pranje denarja – novi zakon
Korporativna inteligenca
Korporativna inteligenca – kaj je to?
Slovenski fotografi
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (153)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si