• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Pogajalske tehnike 5

Pogajalske tehnike 5

Pogajalske tehnike 5
Čas branja: 3 min      

Nasveti avtorja tokrat govorijo o pogajalsko – komunikacijskih tehnikah. Kratki in udarni.

 

Dokončajte sogovornikovo misel na svoj način 

Ko začutimo, da nas sogovornik želi testirati/znižati naš alfa status ali voditi na način, ki nam ni všeč, je zelo dobro dokončati njegov stavek na naš način. S tem znižamo njegov status in ga na lep način prekinemo. Ker vseeno gre za prekinitev, je priporočljivo to narediti ne konfliktno z nasmehom, humorjem, povečanim zanimanjem ali podrejenostjo. 

Za prekinitev obstaja več načinov: 

  • uporaba veznikov (in, ker, ali), 
  • uporaba humorja (zaigranega in resničnega), 
  • prekinjanje z neverbalno komunikacijo (primer: dotik ure na njegovi roki). 

 

Ko prekinemo njegovo misel, je pomembno, da takoj preusmerimo pozornost na humor ali nepovezano metaforo, lahko pa tudi obtožimo njega za isto stvar (kot na primer v zapeljevanju): 

A: Kaj misliš, da imaš, kar bi bilo lahko zanimivo zame? 

B: Zakaj me že takoj na začetku osvajaš? Zdela si se mi zadosti spontana, da bi se lahko najprej sprostila v pogovoru. 

 

Prilagajanje vsebine sogovorniku 

Dober stik naredimo najlažje, da se prilagodimo svetu sogovornika. Tukaj uporabimo tehnike: 

  • stične besede (besede, ki so ključne in jih je izgovoril sogovornik, podaš nazaj),
  • specifične strokovne besede ali sleng skupine, za katero veš, da ji pripada sogovornik,
  • skupni interesi s sogovornikom (na primer surfanje). 

 

Večji besedni zaklad kot uporabljamo, bolj lahko ob tem spremljamo reakcije sogovornika in s tem lažje ugotovimo, kje so ključne besede in tematike sogovornika. Besedno prilagajanje uporabimo tako, da govorimo čim manj, kolikor je potrebno, da pogovor teče. 

Osnovni napotki so: 

  1. Glejte govorečega in opustite vse ostale aktivnosti. Uporabljajte neverbalno vedenje, ki podpira dober stik (kimajte, ohranjajte očesni stik ter podoben ritem in hitrost telesnih gibov). Tudi neverbalno pokažite, da vas vsebina zanima (rahla nagnjenost naprej…). 
  2. Poleg besed bodite pozorni tudi na emocionalno ozadje besed. Bodite vživeti v to, kar doživlja sogovornik. Resnično se zanimajte za vsebino. 
  3. Dajte mu priložnost, da govori, in naj občuti, da ima možnost za govorjenje. Bodite potrpežljivi, dajte mu čas in ga ne prekinjajte. 
  4. Ponovite določeno vsebino povedanega in spodbujajte sogovornika. Uporabljajte verbalne odzive (aha, razumem, jasno, ja, povej). 
  5. Občasno postavite vprašanje, ki razjasni pomen. Vprašanja naj bodo tesno navezana na vsebino, ki jo govoreči podaja. Tako se prepričate, da je vaša izkušnja enaka, kot jo doživlja govorec.
  6. Zavedajte se svojih lastnih občutkov in močnih prepričanj. Odstranite motilne vplive in ne delajte nervoznih gibov ali zvokov. 

 

Izjava – vprašanje – nasmešek 

Trojček plasiramo v hitrem zaporedju, pri čemer je izjava navadno emocionalno polna (provokativna). Vprašanje je navadno preusmeritev ter aktivacija in nasmešek za zmanjševanje napetosti. Pomembno je, da v izjavi ne ponujamo preveč podatkov. 

Izjave so predvsem: 

  • Nekaj nevsakdanjega ali zanimivega; primer (opazimo nekaj, kar izstopa): „Kako dober obesek! Kakšnega bi pa naročila zame?“ Na koncu dodamo nasmešek. 
  • Napredni jezikovni vzorci (“Vem. da si predstavljate kupiti vrhunski izdelek. Katero lastnost si pa od GSM najbolj želite?“)
  • Nekaj, kar je očitno napačno (Ko se v dvigalu nihče ne pogovarja, narediš: „Šššššššš. V dvigalu se ne smemo pogovarjat. V katero nadstropje greš?“) 

 

Izjava je namenjena vodenju, ne hvaljenju in vedno dodamo vsaj prikriti nasmešek.

 

Poglejte si še številne druge nasvete izr. prof. dr. Andreja Kovačiča na Podjetnik.net!

 

 

izr. prof. dr. Andrej Kovačič

Feb 22, 2023Andrej Kovačič
Razširite vsebino:
22 februarja, 2023 Komuniciranjenasveti, pogajanje, tehnike
Andrej Kovačič

Doc. dr. Andrej Kovačič ima univerzitetno diplomo iz ekonomije, magistraturo (MBS) in doktorat iz sociologije.

Delal je mednarodno kot vodja prodaje, direktor ali CEO za tri mednarodna podjetja (RE Invest, Salesianer Miettex in AXA Insurance) v Nemčiji, Sloveniji in Angliji. V okviru lastnega podjetja za raziskave in svetovanje CEOS d.o.o. je analiziral več kot 150 raziskav, preko svetovanja in coachinga podpiral več kot 30 slovenskih in mednarodnih podjetij in individualno v več kot 100 osebnih coachingih/terapijah. Leta 2013 je sprejel mesto na Fakulteti za medije.

Je avtor večih akademskih in neakademskih člankov in sedaj kot trener letno naredi več kot 300 ur treningov na treh fakultetah in višji šoli. Vključen je v več neprofitnih dejavnostih znotraj ŠENT-a in drugih neprofitnih društev. Finančno podpira akademsko revijo IIASS. Je aktiven coach in terapevt in podpira večje število klientov, da dosežejo svoj potencial (če potrebujete pomoč se lahko s tem obrazcem prijavite kot posameznik za neplačljivo storitev).

Zadnji dve desetletji dr. Andrej Kovačič deluje kot svetovalec mednarodnim podjetjem in mnogim voditeljem in pri tem konstantno izboljšuje osebne sposobnosti, da bi pomagal zaposlenim in posameznikom ustvariti boljše odnose, boljše rezultate in večji prispevek k boljšemu jutri. Na svoji poti se je učil od najboljših in tehnike dodatno izpolnjeval ter s tem postavil temelje PRO-Aktivnih Komunikacijskih tehnik (PRO-ACT).

ODVETNIŠKE SKRIVNOSTI 4/1Talne označbe
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
Kazni po GDPR
Kazni po GDPR
kibernetski-napadi
Je vaše podjetje ogroženo? Preverite še danes!
Sreča zaposlenih
Biznis iz hobija? Hobi-biznis!
izvrsba
Izvršba in obramba proti njej
Lizzie Pook
Poklicna popotnica in ocenjevalka Lizzie Pook
Rastlinjak “HUERTO MOLINILLO” | socialno podjetništvo
 Zanimivo 
Niko Klanšek in prvo Crowdfunding srečanje
Crowdinvesting platforma CONDA v Sloveniji!
Atipični zavezanec za DDV
Atipični zavezanec za DDV
Združeno kraljestvo
Zaposlitev v UK po brexitu – ali Kontinent odrezan od sveta!
javno nastopanje
Javno nastopanje – ključne osnove za dober nastop | Luka Markus Štajer
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si