Analize kažejo, da imajo v razmerah (pol)lockdown gospodarstva boljše možnosti za preživetje večja podjetja. Imajo lažji dostop do dobaviteljev, ugodnejše nabavne cene, ekonomijo obsega, lažje sklepajo dogovore z bankami, morda se lažje dogovorijo z davkarijo in tako dalje.
Pa mala podjetja v trenutnih razmerah? Mala podjetja ali celo enoosebna podjetja so v primerjavi z večjimi močno depriviligirana, v izrazito neenakopravnem položaju, še posebno, če so v turizmu, gostinstvu in nekaterih storitvenih dejavnostih.
Kako naj jim pomagamo mi vsi, sleherni od nas?
Pomislimo! Bi mirno sprejeli, da bi vaš sosed zaprl svoj lokal, ker zaradi pandemijske krize ne more plačevati najemnine in zaposlenih? Bi resignirano zmignili z rameni, če bi vaša prijateljica, ki je – prekarno ali ne – delala za kozmetični salon, nenadoma ostala doma in se čez mesec skrivaj odpravila na Karitas ali Rdeči križ po paket? Je prijateljica že tretjič zapored zavrnila povabilo na kavo (»to go«), ker se boji, da povabila ne bo mogla vrniti …?
Zanesljivo vam ne bi bilo všeč, da vaša ulica, ki je bila do nedavnega lep primer blagostanja v družbi, kar naenkrat postane kraj, kjer z vsakim dnem živi več ljudi, ki so izgubili delo, prodajajo svoje prepotrebne avtomobile, nakupujejo le v »akcijah« in hodijo po socialno pomoč!
Najbrž ne. Vsekakor lahko tudi mi – vsak posameznik med nami – nekaj stori, da ne bi vsi skupaj vse bolj drseli navzdol v propad. Raje ne pričakujmo, da se bodo razmere izboljšale kar same od sebe. Pomagajmo po svojih zmožnostih malemu podjetništvu v naši neposredni okolici, pa tudi v državi, da preživi to krizo. Kako?
Podprimo lokalno podjetništvo, ponudimo jim brezplačno pomoč!
Če ste strokovnjaki v čemerkoli, in če si pri tem ne ustvarjate ravno neposredne konkurence, potem se vprašajte: zakaj ne bi finančnik, denimo, svetoval malemu podjetniku, kako naj previhari krizo z boljšim finančnim managementom, dezinvestiranjem, odprodajo zalog in podobnega …
Zakaj ne bi marketinški strokovnjak pomagal sosednji cvetličarni, fitnesu ali masažnemu salonu, na primer, da bi ustrezneje komuniciral s ciljno javnostjo?
Ali da bi jim programer posodobil spletno predstavitev (morda sploh naredil prvo)? Komunikolog bi jim pomagal bolje obvladovati socialna omrežja, znal ponuditi produkt, za katerega ni treba vstopiti v lokal, sokreiral nove produkte, ki izhajajo iz priložnosti, kakršno ponuja tudi kriza: Tudi računovodja in pravnik bi lahko pomagala lokalnim podjetnikom v težavah zaradi pandemije, saj se vendar lokalno in nekoliko širše vsi poznamo … In številni drugi.
Možnosti je veliko, le odločiti se je treba in ponuditi roko pomoči drug drugemu.
Pomagajmo jim na socialnih omrežjih!
Delite informacije lokalnih podjetij in njihovi ponudbi v svojih družbenih omrežjih! Všečkajte njihove objave, če so vsaj približno korektne! Priporočite njihove izdelke ali storitve!
Podprimo lokalno podjetništvo, bodite njihovi kupci!
Ne bodite tako zelo varčni ali suženj lastnih navad in naročite pico v lokalni skupnosti, čeprav je morda za euro dražja; obiščite frizerja čez cesto, čeprav imate stalnega frizerja v nakupovalnem centru; kupite zelenjavo na lokalni stojnici, čeprav je nekaj malega dražja (in boljša!) kot v samopostrežni trgovini (domačega ali tujega veletrgovca); zamenjajte gume pri vulkanizerju za vogalom, čeprav bo treba morda počakati.
Določite dan v tednu, na primer petek, ko boste kupovali izdelke in storitve le od lokalnih trgovcev in obrtnikov!
Torej Živel petek! ko kupujemo lokalno!
Navdušite za to idejo še druge, tudi iz drugih lokalnih okolij, saj moramo veliko »malih« obrtnikov, s. p.-jev, družinskih podjetij, zadrug … rešiti pred zaprtjem, torej propadom. Zakaj, pa je v teh koronskih časih menda vsem jasno. Če si bomo pomagali in res videli stisko, pa tudi moč ljudi ob nas, bo vsem lažje prebroditi negotove čase, ki so še pred nami.
Zavedajmo se: vsi smo soodgovorni za usodo naše lokalne in širše skupnosti, zato podprimo lokalno podjetništvo!
Podjetnik.net