• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Podjetništvo | Kdaj je primerno zagnati novo podjetje?

Podjetništvo | Kdaj je primerno zagnati novo podjetje?. Startup podjetništvo.

Čas branja: 3 min      

Mnenja med študenti, investitorji in predavatelji so različna.

Kot je nedavno zapisala Lindsay Gellman v Wall Street Journalu, na Stanfordu malodane odsvetujejo podiplomskim študentom, da se ukvarjajo z zagonskimi podjetji – naj se raje posvetijo študiju.

Ob tem pa študentje ugotavljajo, da bodo med samim študijem pridobljene kompetence bolj začasne narave, da ni dolgoročnih zaposlitev in da se je treba še naprej učiti – toda priložnosti za vstop v podjetništvo s startupi se pojavljajo zdaj in kdo ve, kaj bo čez nekaj let.

 

Steve Wozniak - "Woz"  Foto: https://sl.wikipedia.org/wiki/Steve_Wozniak#/media/File:Steve_Wozniak.jpg

Steve Wozniak – “Woz”
Foto: https://sl.wikipedia.org/wiki/Steve_Wozniak#/media/File:Steve_Wozniak.jpg

Podjetniški zgledi, kot so Mark Zuckerberg, Steve Jobs, Steve Wozniak, Bill Gates in številni drugi, podprti z glamuroznimi programi, kot je Think Tank, nedvomno zbujajo številne aspiracije. A malokdo pomisli, da dejansko gre za silno redke izjeme, ki jih je izpostavila Silicijeva dolina kot vabe za investitorsko privlačne start-upe iz celega sveta. Ni točnih statistik; interval uspešnosti po petih letih za tehnološke start-upe je menda od 1% do 10%. Potemtakem so zagonska podjetja bolj »zlati prinašalci« hitrega dobička željnih investitorjev, kot pa napredek spodbujajoči subjekti, ki predvsem na svoje stroške razvijajo ideje, drugi pa jih morda realizirajo. Izvidniki investitorjev pa krožijo po svetu, obiskujejo tekmovanja, pospeševalnike, inkubatorje, … in iščejo zanimive projekte.

oracle-sedež podjetja

Sedež giganta ORACLE v Silicijevi dolini

Praviloma se zgodba vrti okoli potrebnih sredstev za zagon.

Zagonski podjetnik mora dobro oceniti pravilni trenutek za pridobivanje sredstev, ne glede na zagonsko vročico, ki ga obhaja. Prezgodaj vstopljen kapital pomeni izgubo velikega deleža podjetja in morda kontrole nad njim – prepozen vstop pa lahko zgreši tržni momentum, podjetje postane nezanimivo in nasede na čeri insolventnosti.

 

Kot pravi Ed McLaughlin, je potrebno preveriti tri korake, preden se podate na iskanje zunanjih sredstev:

1.    Je vaš posel primeren za stalno rast kupcev ali uporabnikov?

2.    Ste prepričani, da vaš posel napoveduje bodoči dobiček?

3.    Boste lahko postavili tak razvojni načrt, ki bo omogočal rast posla?

Po McLaughlinu je primeren trenutek za vstop na trg in pridobitev financiranja odvisen od tega, kakšne vrste podjetnik se ga loteva. Najhitrejši je vstop vizionarjev in izjemno talentiranih ljudi z odličnimi idejami, kot so legende Silicijeve doline; zanje se čas meri v mesecih, pripravljeni so pustiti študij in druge obveznosti in se povsem predati realizaciji poslovne ideje.

Nekaj več časa – morda kako leto – potrebujejo za realizacijo poslovne ideje podjetniki s sicer dovolj velikim znanjem, pa vendar premajhnimi poslovnimi izkušnjami in tovrstnimi veščinami in znanji, da bi se učinkovito spopadli s poslovnimi načrti in študijami in so voljni garati za uresničitev svojih idej.

In slednji – inovatorji s preizkušenim produktom ter oceno trga, vendar si služijo kruh nekje drugje – rabijo več časa, so bolj previdni, morda celo  ponudijo v svojem bodočem novem podjetju delež tudi sedanjemu delodajalcu, hkrati pa so povsem odločeni, da bodo sledili svoji viziji.

McLaughlin pravi, da so zelo učinkoviti tisti podjetniki, ki so že dlje časa izven akademskih krogov. So izkušeni strokovnjaki in taki zgradijo preplet kompetenc, ki zajemajo reference, izkušnje in strokovnost. Pogosto so priznani strokovnjaki na svojem področju in dokazujejo, da so bili sposobni v preteklosti izpeljati zmagovito idejo. Pri tem so se bodisi oprli na svojo mrežo kupcev, pridobili prednaročila ali znane investitorje.

Tudi v srednjeevropskem okolju stvari delujejo podobno.

P.S.: Ed Skip McLaughlin nam je pred meseci poslal v recenzijo svojo novo knjigo – The Purpose is Profit. Vredna je branja, saj govori iz sebe, iz svojih poslovnih izkušenj.

Novi Podjetnik

Avg 30, 2016Podjetnik.net
Razširite vsebino:
30 avgusta, 2016 Startuppodjetništvo, start-up, startup, zagon podjetja
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Projektno vodenje | Projektni način dela – učinkovito upravljanje sprememb | Tomaž Pavlica - MBAPodjetništvo | NAPREJ V PRETEKLOST - "Rečno pristanišče Zalog"
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
Vito Komac – Nastanek krize in njeno gašenje
Subvencija
Subvencija za zaposlitev
Planika – uspešnica iz Posočja
komunikacija z deležniki
Komunikacija z deležniki med pandemijo Covid 19
subvencioniranje skrajšanega delovnega časa
Subvencioniranje skrajšanega delovnega časa
Stvari, ki jih nikoli ne smemo reči prodajalcu rabljenih avtomobilov
skrbnik-za-srečo
Kaj skrbnik za srečo zaposlenih pravzaprav počne?
 Zanimivo 
Kako premostiti vrzel med poslovno strategijo in njeno izvedbo | mag. Matija Vojsk
Kdaj je pravi čas za spremembo poslovnega modela? | Andro Goblon
Zdravje in delo od doma | Laura Smrekar, dr. Mark Pleško, Borut Zrim, Tadej Recek in Maja Južnič Sotlar
Irena Grofelnik – Nevarnosti osebnih map delavcev
Spletna prodaja – kako prodati več preko interneta?
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
podjetja
Hitro rastoča podjetja
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si