Podjetniški pogum za milijone

by | Prodaja

Čas branja: 4 min      

Naključno nam je padla v oči spletna stran tega podjetja. Ta članek ni naročen, je le kratek oris navdušujočega podjetniškega uspeha tam daleč v ZDA. Res, njihov trg je ogromen, tudi na svetovnem ima podjetje že kar nekaj prodaje. Ampak gre za podjetniški način razmišljanja, garanja, odrekanja. To je enako v ZDA ali v Bangladešu, le velikost investicije in prihodki so različni, tudi milijonkratno.

Zakonca Stock iz Utaha sta pred desetimi leti ustanovila wellness podjetje. Začela sta s preprostim, vendar učinkovitim kolesom, katerega uporaba je lajšala bolečine in pospeševala okrevanje bolnikov.

Enostavno, a ne? Kako pa sta prišla do tega?

Po naključju je Tate Stock pri teti opazil kolo za jogo, potem pa ugotovil, da na Amazonu ni nič podobnega. Nihče ni ponujal kolesa, pravzaprav obroča.

In tako sta dobila idejo – obroč za vadbo, ki bi se prodajal na Amazonu.

 

Foto: https://gochirp.com/

Foto: https://gochirp.com/

 

V razvoj prototipa sta vložila vse svoje prihranke, saj sta bila še študenta. Mladi mož Tate še tri leta po začetku prodaje tega obroča prodajal sredstva za zatiranje škodljivcev od vrat do vrat, saj ga podjetje še ni bilo zmožno zaposliti. Pravi, da sta z ženo Hannah živela le od ljubezni in krompirja, ves denar pa je šel v razvoj posla, novih, sorodnih produktov in opreme za proizvodnjo.

Prvi proizvodni koraki so bili preprosti, s sposojenim orodjem na izposojenih strojih in z gostovanjem proizvodnje kar v opuščenem hlevu znanke. Če so torej vsem znani prvi računalniški navdušenci začenjali svoj posel v garažah in so danes multimilijarderji, zakaj bi podcenjevali prazne hleve, kleti, gospodarska poslopja, če so stroškovno ugodne opcije, ko si podjetnik na začetku ne more najprej nakupiti vsega, kar bi potreboval, saj nima sredstev za to, ima pa tržno nepreverjeno idejo.

Takrat je zagotovo bolj smotrno, da se oprema in prostor v čim večji meri najamejo kljub sprotnim stroškom, sploh, da se najprej preveri povpraševanje.

Mlada zakonca sta nabavila kanalizacijske cevi in jih narezala s sposojeno žago ter nanje nalepila podlogo za jogo. Tako sta ročno izdelala prvo serijo, kakšnih sto obročev, ki sta jih prodala preko Amazona in zaslužila kar ducat tisočakov ter dosegla največji pribitek na stroške, kar sta jih kdaj ustvarila.

V izogibanju stroškom sta našla tudi alternativne možnosti, ki jih utečena podjetja manj uporabljajo. Tako je pri njih trimesečno pripravništvo po zaključku študija. Vanj sta regrutirala številne študentske kolege, ki pa jim po zaključku še nista mogla ponuditi pričakovanega plačila in so odšli drugam.

Študentsko delo je pri nas v podjetjih običajno, minimalna urna postavka zanj pa skoraj enaka, kot v Utahu oz. ZDA.

Prav začetne težave v poslu vas največ naučijo, menita zakonca Stock. Predvsem boljša organizacija dela, delegiranje nalog in preložitev obveznosti na podizvajalce, za kar njun obseg proizvodnje še ni bil dovolj velik. Zato pa sta ob pomoči študentov vse delala sama, ročno. In to delo je bilo pravzaprav dobro plačano, ostalo je v družini in s tem se je posel financiral in razvijal. Večji obseg posla pomeni večje financiranje proizvodnje in na koncu – vsaj pričakovano – večjo maso dobička. Ampak zato je tudi tveganje večje. Če pa se vsega dela lotiš sam in ga ne delegiraš, je sicer zelo zahtevno in naporno, zato pa boljše razumeš sam izdelek, vsaj prve serije, in lahko izboljšaš proizvodnjo in celotni proces do kupca.

 

Ideja

 

S financiranjem sta imela kar nekaj težav. Banke jima niso zaupale, tudi nastop na Shark Tanku ni dosti pomagal. Zanašala sta se nase, na svojo idejo in tudi na požrtvovalne sodelavce, ki so zaupali v produkt. Tudi sama sta rabila čas, da sta zgradila polno samozaupanje in prepričljivost pri prodaji in predstavitivi kupcem.

Zakonca in podjetnika sta opozorila na pomemben detajl – na ustreznost sporočila za ciljno skupino. Obroč je bil lansiran kot rekvizit za domačo jogo ali fitnes, toda spremljanje povratnih informacij od kupce je razkrilo nekaj drugega – kupci so si z obročem lajšali bolečine!

Spremenili so prodajno sporočilo glede koristnosti produkta in naslovili drugo ciljno skupino. Rezultat je bil neverjeten! V prvih 30-tih mesecev je imelo podjetje 180.000$ prihodkov, po spremembi sporočila pa že naslednjega pol leta štiri milijone!

Kako enostaven preboj – poslušaj kupca in prilagodi sporočilo!

Podjetje veliko vlaga v razvoj, kar tretjina zaposlenih dela na novih, dopolnilnih ali iz sedanjih razvitih produktih. Produkti so namenjeni reševanju resničnih težav uporabnikov, za dobro počutje in celo samozdravljenje.

Rast podjetja je silovita, trenutno se giblje okoli 300% in je težko obvladljiva na dolgi rok.

Predvsem pa ustanovitelja svetujeta naslednje:

  • Poslušajte vaše kupce in uporabnike, oni najbolje poznajo, ali jim vaš produkt dobro služi in morda prispeva še kakšno uporabno vrednost, o kateri niti niste premišljali.
  • Naj vas ne zanaša t.i. romantična faza razvoja podjetja, začetno navdušenje in premalo pozornosti produktu, ki morda (še) nima pravega kupca.
  • Na trg dajte čim bolj popoln produkt, tudi škatla oz. pakiranje je pomembno.
  • Verjemite v svoj produkt!

 

Povzeto po večih virih.

Podjetnik.net

Avtor prispevka:

Preberite še:

Javni razpisi za podjetja

Preberite še: