Čas branja: 5 min Študentje poslovne šole Harvard v dveh letih študija preberejo okoli 500 študij primerov dobre prakse. Tako tudi mnogi drugi študenti poslovnih šol. Po eni strani je to videti logično. Vsi se učimo iz primerov in izkušenj drugih. V otroštvu se igramo z igračami in punčkami, da vadimo situacije, s katerimi se bomo soočili v odrasli […]
Čas branja: 4 min Ko se ljudje se odločajo za posameznega delodajalca, pri tem upoštevajo številne faktorje, katerih rangiranje je povsem individualno. Nekaterim je pomembnejši dober šef, drugim parkirišče, tretjim sodelavci in tako dalje. Pozitivna motiviranost, ne glede na vzrok in merila, pomeni večjo kreativnost in produktivnost zaposlenih. Poglejmo si pobližje nekatere, ki so jih zaznale tudi raziskave med […]
Čas branja: 2 min Namen razpisa je spodbuditi pravne in fizične osebe, društva in druge pravne subjekte k uvajanju trajnostnega managementa in standardov v turističnih nastanitvenih objektih, gostinskih obratih, turističnih atrakcijah in turističnih agencijah ter k pridobitvi mednarodno uveljavljenega okoljskega ali trajnostnega znaka. Cilj razpisa je spodbujanje pridobitve okoljskih ali trajnostnih znakov za turistične nastanitve, gostinske ponudnike, turistične atrakcije […]
Čas branja: 7 min Naš sogovornik je odvetnik Gregor Verbajs, avtor knjige Odvetniške skrivnosti, iz katere smo na portalu Podjetnik.net objavili nekaj za poslovni svet zanimivih delov. Verbajs, zakaj ste sploh napisali to knjigo? Si niste morda, kot pravimo, pljunili v lastno skledo? Veliko vprašanj sem dobil o tem zakaj sem napisal knjigo in odgovor je zelo preprost. Knjigo […]
Čas branja: 4 min Saj ste že bili v podjetju, kjer so vsi ena sama velika družina, kjer je prevladujoče geslo korporativne kulture: Samo pozitivne vibracije, ali: Pri nas ni prostora za negativnost, pa tudi: Neuspeh ni opcija, in Nema problema, in tako naprej. Na prvi pogled se res zdi, da so zaposleni prežeti s to mislijo in da […]
Čas branja: 3 min Z uporabo podatkov o delovnih mestih v ZDA in Evropi je bilo ugotovljeno, da bosta približno dve tretjini trenutnih delovnih mest izpostavljeni določeni stopnji avtomatizacije zaradi uporabe umetne inteligence (AI). Pri Goldman Sachs verjamejo, da bi lahko “kombinacija znatnih prihrankov pri stroških dela, ustvarjanja novih delovnih mest in povečane produktivnosti delavcev povzročila razcvet produktivnosti, ki […]
Čas branja: 5 min Leta 2016 sem zapustil službo izvršnega direktorja, da bi ustanovil svetovalno podjetje. Vedel sem, da sem strokovnjak za poslovno strategijo in bil sem prepričan, da lahko številnim podjetjem pomagam do uspeha. Toda iskanje in obdržanje prvih strank je bila nočna mora. In zdaj razumem zakaj. Na žalost sem postal žrtev pogoste napake, ki jo delajo […]
Čas branja: 4 min Primeri dobrih praks in pametne rešitve – mednarodne izmenjave Pandemska kriza zaradi covdia-19, kasneje pa tudi vojna v Ukrajini, sta na svetovne oskrbovalne verige moderne dobe prenesli večji pritisk kot kakršna koli kriza doslej. Mnoge organizacije, ki delujejo prav na področju oskrbovalnih verig, so se znašle pred izzivi draženja cen energentov, krajšanja […]
Čas branja: 2 min V letu 2021 (zadnji znan podatek) registriranih 70.275 normiranih s.p.-jev, kar je petkrat več kot leta 2012. Očitno je vlado spodbudilo, da po svojem mnenju bolje uredi zatečeno problematiko. Dosedanji sistem je spodbujal fiktivno samozaposlovanje. To postavlja delavce v nepravičen položaj z vidika delovnopravne zaščite in hkrati omogoča visoke zaslužke z minimalno obdavčitvijo. Stranski učinek […]
Čas branja: 3 min Zakon o varstvu potrošnikov, ki je v uporabi od 26. januarja 2023, se dotika tudi agresivne poslovne prakse. Taki ekscesi se v praksi pojavljajo mnogo večkrat, kot se zdi. Agresivna poslovna praksa seveda spada med nepoštene prakse, ki so nedovoljene. Agresivna poslovna praksa je tista, ki z nadlegovanjem, prisilo, vključno z uporabo sile, ali nedopustnim […]
Čas branja: 2 min Trije nivoji prepričevanja Učinkovito prepričevanje pomeni, da učinkovito vplivamo na druge in posledično povzročimo spremembo, ki jo oseba ponotranji. Po prepričevanju ljudje spremembo sprejmejo kot del sebe. Postanejo ljudje, ki naredijo, kar smo jih prepričali. Oni sami ustvarijo novo misel, občutek ali vedenje. Če uporabimo moč in zavedno raven, se bodo v veliki meri zavedali […]
Čas branja: 3 min Sreča je v manj kot dveh desetletjih postala pomemben kazalnik zadovoljstva ljudstva. Celo merljiva je, čeprav se metodologije med seboj razlikujejo in dejavniki, ki vplivajo na mednarodno izračunani koeficient človeške sreče po državah niso primerljivi z – na primer – meritvami po slovenski metodologiji. Srečo svojega ljudstva so na prvo mesto postavili v mali himalajski […]
Čas branja: 5 min Zajčja luknja št. 5: Opravite svoje delo in najemite odvetnika Vsaka gospodarska družba potrebuje vsaj dva strokovnjaka: računovodjo in odvetnika. Medtem ko so razlogi za najem računovodje ali davčnega svetovalca očitni (saj potrebujete osebo, ki vodi finance vašega podjetja in skrbi, da ne boste imeli težav z davčnimi organi), razlogi za najem odvetnika morda niso […]
Čas branja: 3 min Najbrž se nas večina spomni besed, ki smo jih večkrat slišali kot otroci: da je nevljudno s prstom kazati na ljudi, če nekdo ali nekaj izstopa ali s kakšnim drugim razlogom pritegne našo pozornost. Kar naprej so nam starši govorili, da je to neprimerno in celo žaljivo. Zadnje čase opažam, da je trend kazanja s […]
Čas branja: 3 min Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) dopolnjuje Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR) in je v veljavi od 26. februarja 2023. Digitalizacija in zbiranje osebnih podatkov sta zdaj neposredno povezana. Visoke kazni S sprejemom ZVOP-2 je zdaj možno izrekanje kazni po GDPR. Najvišje lahko segajo od 20 milijonov EUR ali vse do 4 % […]
Čas branja: 2 min Novi zakon za varstvo potrošnikov, ki je v uporabi od 26. januarja 2023, posebno pozornost namenja obrambi potrošnikov pred zavajajočimi poslovnimi praksami. Zavajajoča je praksa, ki vsebuje neresnične informacije, ali če so te predstavljene tako, da zavajajo potrošnika in ga napeljujejo k nakupu blaga, česar sicer ne bi storil. To so lahko: Lastnosti blaga, dobavljivost, […]