• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Organiziranost dela od doma

Organiziranost dela od doma

Čas branja: 5 min      

Delo od doma, če ga do sedaj nismo bili vajeni, je velikanski kvalitativni preskok. Iskreno – ni čisto za vsakogar, vendar so zdaj številni, ki so bili napoteni domov v času pandemije in morajo delati v domačem okolju. K sreči niso na čakanju ali celo odpuščeni, vsaj ne za zdaj.

Zagotovo je stresen preskok iz urejenega in organiziranega okolja (praviloma) v domač trenutni kaos, kjer nimamo pravega mirnega delovnega kotička, kjer nas motijo otroci in drugi družinski člani, kjer nas vleče ven, v naravo… Kako naj se s problemom spoprimemo? Mnogoteri načini in možnosti  gredo v smeri čim manjših sprememb ustaljenih navad.

 

Pozitivna naravnanost

Ne glejmo na delo od doma kot nevšečnost, neprijetnost, vstop v stresno komoro ali celo kazen. Delo od doma (če odmislimo pandemično samoizolacijo) je lahko tudi sproščujoče (no, včasih pravzaprav ne…): smo z družino, s katero nismo bili dovolj zaradi službenih obveznosti, imamo možnost, da si bolje razporedimo svoj čas in delamo za službo, ko smo najbolj zbrani in produktivni -četudi je to trikrat po dve uri –  in v tem času pogosto naredimo več kot v osmih urah. Pomislimo na to, da se nam ni treba drenjati v prometu, čakati na semaforjih, plačevati drage malice in kave ali osvežilne pijače. Že prihranek časa je za nekatere uro ali dve na dan, 20-30 ur mesečno. Veliko. Pa stroški goriva, obraba avta, dodatni stres z vožnjo v konicah. Skratka, na novo uvedeno delo od doma je priložnost, da zaživite drugače, bolj polno in z več vsakodnevnega zadovoljstva.

 

Planirajmo čas

Čas je omejena dobrina in edina, ki jo v življenju imamo vsi. Zato je ‘greh’ zapravljati dragocen čas za nepotrebne stvari, pač pa ga smotrno porabiti za potrebne. Obvladovanje razpoložljivega časa in načrtovanje njegove porabe je lahko ključ do uspešnega dela od doma in tudi do vašega zadovoljstva.

  • Konec delovnega dne si naredimo plan opravil za naslednji dan. Tako boste bolj pripravljeni in imeli boste skrb manj… ali več skrbi manj, ki bi vas morda grizle ponoči: kaj sem spregledal-a, kaj moram še storiti? Kaj naj naredim jutri? Seveda lahko to storite tudi zjutraj, ob kavi ali čaju. Izberite možnost, ki vam bolj ustreza, vendar si (vsaj vsak dan sproti) naredite delovni načrt in okvirni delovni načrt za tekoči teden, pa tudi za naslednje, kolikor daleč se sploh še da planirati. Veliko bolj enostavno je prečrtati opravljeno nalogo, kot pa stalno premišljati, kaj moramo še storiti ta dan in bomo morda na to pozabili.
  • Vstajajte enako kot ste, ko ste se še vsak delavnik odpravljali od doma. Izkoristite čas, ko domači še niso pokonci in ste v miru verjetno produktivnejši pri svojih nalogah. Delavnik si razdelite v čim bolj (po učinkovitosti) razdeljene termine. Skoraj zagotovo ni mogoče obdržati 8- urnega delavnika v enovitem terminu. Verjetno ga bo potrebno razdeliti na 2 ali 3 sklope, saj se boste morali ukvarjati tudi z otroki, kuhanjem, e-socialnimi stiki … Možno je, da bo teh toliko, da boste morali tudi zvečer postoriti kaj v okviru svojih delovnih obveznosti.
  • S kolegi iz vašega podjetja/organizacije se dogovorite za fiksni termin za virtualno srečevanje, torej za videokonference. Če za pogovor ni dovolj miru v okolici, si pomagajte s slušalkami in mikrofonom. Tudi za pogoste stike, ki so morda potrebni s posameznimi kolegi, se dogovorite za redne termine. Tako boste vi in vaši kolegi lahko učinkovito razporedili čas, ki je potreben za službene opravke, in družinski čas. Najbrž ni potrebno poudarjati, da je nadležno in dekoncentrirano z otrokom v naročju debatirati s kolegom in odločati o pomembnih stvareh …?!
  • Namenite nekaj časa tudi fizični aktivnosti (hoji, teku, fitnesu, delu na vrtu, …), saj vas bo fizična neaktivnost sicer oslabila in boste bolj dovzetni za morebitne okužbe. Če nimate lastnih idej za telovadbo v stanovanju, je mnogo idej na YouTube in še kje.
  • Ne pretiravajte z brskanjem in aktivnostjo na socialnih omrežjih, tudi besno iskanje in prebiranje vsega, kar je v zvezi s trenutno krizo, je pogosto nepotrebno, zmanjšuje pozornost, ki bi jo lahko koristneje usmeri v delo, in morda ustvarja v glavi prevladujoče in depremirajoče vzdušje izrednega stanja.
  • Če si boste uspeli postaviti dokaj fiksni urnik, ne bi bilo napak, da si s kolegi delite svoje urnike; tako ne bo motenj, in produktivnost vseh bo višja.

 

Organiziranost

Tistim, ki so že sedaj imeli domači kabinet za delo, se ne bo dosti spremenilo. Tisti pa, ki nimajo veliko prostora v stanovanju, bodo imeli več težav. Morda si lahko uredite kotiček v spalnici, improvizirate delovno mizo, poskrbite za dobro osvetlitev; če je le možno, v prid optimističnega razpoloženja najdite prostor, ki bo imel tudi čim več dnevne svetlobe. Vsekakor poskrbite, da bo potrebna umetna svetloba bela ali rumenkasta, ne modrikasta; to vam bo ohranilo pozitivno razpoloženje in vas deloma obvarovalo pred stresom.

Prostor vsaj čim bolj zvočno ločite od ostalega stanovanja. Če to ni mogoče, si ustvarite beli šum , npr. z nevsiljivo razpoloženjsko glasbo (zanesljivo pa ne s top popevkami, ki si jih boste ob tem požvižgavali). Glasba naj bo instrumentalna. Radijski programi imajo preveč govornega programa, ki vas lahko dekoncentrira, da boste delali napake, ali vas vsaj upočasni. Če ne gre drugače, si pomagajte z naglavnimi slušalkami.

Pogovorite se z ostalimi družinskimi člani in jim predstavite vaš urnik, da bodo lažje razumeli, kdaj potrebujete mir (npr. tudi za telefonske pogovore). Manjšim otrokom je potrebno pojasniti, da niste na počitnicah ali vikendu in se jim ne morete posvečati prav ves dan, pač pa jim boste pomagali pri učenju vsak dan od-do določene ure.

 

Ne nazadnje

Bodite strpni do družinskih članov in do sodelavcev.

Zdaj je morda pravi čas, da se lotite opravil, ki ste jih zaradi časovne stiske odlašali: denimo beljenje ali izboljšave ureditve stanovanja, priprava samooskrbnih gredic, obrezovanje grmovnic in dreves, učenje glasbila, uvedli boste kak nov hobi ali ukvarjanje z zatrtim hobijem (pri vsem tem vam lahko pomagajo prispevki na YouTube), učenje tujega jezika, učenje drugih spretnosti in znanj, skupna fizična aktivnost ali pa celo priprava za samostojno poslovno pot.

Vsekakor pa glejte na nastalo situacijo kolikor je le mogoče pozitivno, optimistično in brez usodnega razglabljanja o brezizhodnosti!

 

Srečno in z željami za skorajšnjo boljšo prihodnost,

 

Uredništvo Podjetnik.net

Apr 3, 2020Podjetnik.net
Razširite vsebino:
3 aprila, 2020 Praktični nasvetidelo, delo od doma, služba
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Kako preživeti samo-izolacijo … in svet po njej … ter se smejati | Nastja MulejVpliv razprodaje na blagovno znamko
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
Samostojni podjetnik in prost pretok denarja – prednost ali slabost? | Tatjana Brumat
»Samo gledam…« | Kako ugovor obrniti v nakup? | Vito Komac
SOCIAL IMPACT AWARD – zelo mladi naj se poizkusijo v podjetništvu
Zaposlitev in hitri ‘onboarding’ | asimilacija novozaposlenih
Znate resnično skrbeti za razvoj vaše organizacije? | Teja Breznik Alfirev
kreativec
Kako iz običajnega smrtnika postati kreativec?
Statistika družbenih medijev
Statistika družbenih medijev
 Zanimivo 
Po interdisciplinarna znanja na MLC Ljubljana
javni razpisi
Javni razpisi od marca 2021 dalje
Uporabniška izkušnja in lojalnost
komunikacija
Komunikacijske skrivnosti
Odlog plačila kredita – interventni zakon
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si