• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Oglaševanje in potrošnik

Oglaševanje in potrošnik

Oglaševanje
Čas branja: 3 min      

Zakon o varstvu potrošnikov, ki je v uporabi od 26. jan. 2003, ima posebno poglavje (VII.) namenjeno varstvu potrošnikov pred »napačnim« oglaševanjem. 

 

Zakon definira oglaševanje kot vsako obliko predstavitve, ki je podana v okviru poslovanja ali opravljanja samozaposlenih dejavnosti, katere namen je spodbujanje prodaje blaga, storitev ali digitalne vsebine, vključno z nepremičninami, pravicami in obveznostmi.

Oglaševanje mora biti skladno z zakonom, ne sme biti nedostojno in zavajajoče, in v lahko razumljivem jeziku v R Sloveniji (torej ne nujno v slovenščini).

Zakon prepoveduje nedostojno oglaševanje, katerega vsebine bi lahko bile žaljive za potrošnike, bralce, poslušalce in gledalce, ali sestavine, ki nasprotujejo morali.

Skladno s prepovedjo zavajajoče poslovne prakse po tem zakonu je nedovoljeno tudi zavajajoče oglaševanje.

Kot tako šteje, če zavaja podjetja ali bi jih utegnilo zavajati in bi zaradi svoje zavajajoče narave verjetno vplivalo na ekonomsko obnašanje podjetij. Ali pa v primeru, da bi iz enakih razlogov škodilo ali utegnilo škoditi konkurentom.

Tudi primerjalno oglaševanje je opredeljeno po tem zakonu. Pomeni vsako oglaševanje, ki na kakršen koli način, izrecno ali z nakazovanjem, določa identiteto konkurenta oziroma blaga, storitve ali digitalne vsebine, ki jo ponuja konkurent.

Primerjalno oglaševanje je dovoljeno, če:

  • ni zavajajoče
  • primerja resnične podatke glede blaga, storitve ali digitalne vsebine, ki zadovoljujejo iste potrebe ali imajo enak pomen
  • objektivno primerja eno ali več objektivnih, namenskih ali predstavitvenih lastnosti glede takega blaga, storitve ali digitalne vsebine, tudi cene
  • ne ustvarja zmede na trgu med oglaševalcem in konkurentom. Ali med blagovnimi oziroma storitvenimi znamkami, trgovskimi imeni, drugimi znaki razlikovanja, blagom, storitvijo ali digitalno vsebino oglaševalca in konkurentov
  • ne diskreditira ali očrni blagovnih oziroma storitvenih znamk, trgovskih imen, drugih znakov razlikovanja, storitev, dejavnosti ali razmer konkurenta
  • pri blagu z označbo porekla blaga v vsakem primeru obravnava blago z enakim poreklom
  • se nelojalno ne okorišča z ugledom blagovne oziroma storitvene znamke, trgovskega imena ali drugimi znaki razlikovanja konkurenta ali s poreklom konkurenčnega blaga
  • ne predstavlja blaga, storitve ali digitalne vsebine kot ponaredke ali kopije blaga, storitve ali digitalne vsebine, ki ima zavarovano blagovno oziroma storitveno znamko ali trgovsko ime.

 

Oglaševanje mora ščititi otroke in ne sme vsebovati sestavin, ki povzročajo ali bi lahko povzročile telesno, duševno ali drugačno škodo pri otrocih. Prav tako ne sme vsebovati sestavin, ki izkoriščajo ali bi lahko izkoriščale njihovo zaupljivost ali pomanjkanje izkušenj.

Oglaševanje v okviru storitev informacijske družbe mora biti jasno prepoznavno, da gre za oglaševalsko sporočilo in katero podjetje je njegov naročnik.

 

Na zahtevo državnega organa, organizacije potrošnikov, potrošnika ali na lastno pobudo lahko stanovsko združenje oglaševalcev – Slovenska oglaševalska zbornica –  poda mnenje o tem, ali je določeno oglaševanje nedostojno oziroma zavajajoče.

 

Prepoved oglaševanja je možna z odločbo pristojnega inšpekcijskega organa.

Prepoved se lahko nanaša na  oglaševanje blaga, storitve ali digitalne vsebine do odprave pomanjkljivosti.

Možna je tudi prepoved pred objavo oglaševalskega sporočila, kadar to še ni objavljeno, če inšpekcija ugotovi, da:

 

  • podjetje oglašuje blago, storitev ali digitalno vsebino na način, ki je v nasprotju z drugim in tretjim odstavkom 36. člena tega zakona ali v skladu s 37. ali 38. členom tega zakona
  • podjetje primerjalno oglašuje blago, storitev ali digitalno vsebino v nasprotju z določbami tega zakona (drugi in tretji odstavek 39. člena)
  •  oglaševanje vsebuje sestavine, ki povzročajo ali bi lahko povzročile telesno, duševno ali drugačno škodo pri otrocih, ali sestavine, ki jih izkoriščajo ali bi lahko izkoriščale njihovo zaupljivost ali pomanjkanje izkušenj (40. člen).

 

Seveda skoraj ni zakona, ki ne bi sankcioniral kršilcev.

Zakon o varstvu potrošnikov pozna več stopenj kršitev od najhujših z zelo rigoroznimi, tudi milijonskimi kaznimi, pa do lažjih prekrškov. 

Tako na primer zakon kot hujše prekrške v 239. členu opredeljuje:

  • oglaševanje blaga, storitev ali digitalne vsebine na način, ki je v nasprotju z drugim in tretjim odstavkom 36. člena tega zakona ali v skladu s 37. ali 38. členom tega zakona
  •  primerjalno oglaševanje blago, storitev ali digitalne vsebine v nasprotju z drugim in tretjim odstavkom 39. člena tega zakona
  • oglaševanje blaga, storitve ali digitalne vsebine vsebuje sestavine, ki povzročajo ali bi lahko povzročile telesno, duševno ali drugačno škodo pri otrocih, ali sestavine, ki izkoriščajo ali bi lahko izkoriščale njihovo zaupljivost ali pomanjkanje izkušenj (40. člen);

 

In globe?

Z globo se za težji prekršek kaznuje pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost in lahko znaša od 5000 do 50000 evrov.

Druge podrobnosti o oglaševanju po novem zakonu o varstvu potrošnikov si poglejte na:

http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO7054

 

Uredništvo Podjetnik.net

 

Feb 10, 2023Podjetnik.net
Razširite vsebino:
10 februarja, 2023 Marketingoglaševanje
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Subvencija za zaposlitevUčinkovito upravljanje s časom
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
kadrovska-funkcija
Digitalizacija kadrovske funkcije
Mednarodni teden delovne sreče 2021
Mednarodni teden delovne sreče 2021
Fiatova bodočnost | (pa tudi o Alfi Giulia in Fiat Tipu) | Primož Lemež
KADROVANJE | (video) KAKO IZBOLJŠAMO DOSEŽKE ZAPOSLENIH | Cees W. M. Nieboer
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
pranje-denarja
Pranje denarja – novi zakon
Biznis iz hobija? Hobi-biznis!
 Zanimivo 
swot
Je SWOT zares uporaben?
akti
Interni akti podjetja
mobing
Mobing in pravna ureditev
Kako nam pomagajo vprašalniki
stranka
Stranka je na prvem mestu!
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si