• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Odškodninski zahtevki lahko ogrozijo obstoj vašega podjetja

Odškodninski zahtevki lahko ogrozijo obstoj vašega podjetja. sponzorirana vsebina.

Odškodninski zahtevki
Čas branja: 5 min      
Podjetja se vse pogosteje soočajo z odškodninskimi zahtevki oškodovancev, ki utrpijo škodo v povezavi z izvajanjem dejavnosti podjetja. To so lahko kupci ali dobavitelji podjetja, ali pa tretje osebe; največ pa je primerov, ko se v vlogi oškodovancev pojavljajo kar lastni zaposleni.

Odškodninski zahtevki so znani tudi iz medijev, kjer izvemo za različne zgodbe, ki so povezane z odškodninskimi zahtevki in odškodninami, ki jih morajo plačevati podjetja. Odškodnine so lahko zelo visoke, tudi sto tisoč evrov ali več. Lahko si prizadevamo, da smo skrbni in da naše podjetje upošteva vse predpisane standarde in pravila, pa vseeno pride do škodnega dogodka in posledično do povsem nenamernega nastanka škode. Škodo si oškodovanec želi povrniti, zato naslovi odškodninski zahtevek na osebe, ki bi morale odgovarjati za nastanek te škode.

 

gradbeništvo - odškodninski zahtevki - zavarovanje škode.jpg

Odškodninski zahtevki in izpostavljenost škodnim dogodkom

Primeri, ko bi podjetje moralo poplačati odškodnino, so lahko zelo različni. Tako se lahko v poslovnih prostorih podjetja poškoduje stranka, ki si ogleduje razstavljene izdelke podjetja. Morda stranko poškoduje delavec med izvajanjem storitve. Na mimoidočega pešca s strehe podjetja lahko pade sneg ali celo ledena sveča in ga poškoduje. Pri delu se lahko poškoduje tudi zaposleni v podjetju.

Zaradi napake na izdelku lahko škodo utrpijo poslovni partnerji, odjemalci, kupci in nenazadnje tudi končni potrošnik, uporabnik izdelka. Naštete situacije (in še mnoge druge) lahko za podjetje predstavljajo riziko uveljavljanja visokih odškodninskih zahtevkov, katerih poplačilo bi lahko celo ogrozilo obstoj podjetja.

Z odškodninskimi zahtevki se ukvarja zavarovalnica

Riziko uveljavljanja visokih odškodninskih zahtevkov se s sklenitvijo zavarovalne pogodbe lahko prenese na zavarovalnico. Gre za sklenitev zavarovanj iz skupine zavarovanj odgovornosti. Katero izmed teh zavarovanj potrebujete za vaše podjetje, je odvisno od dejavnosti vašega podjetja. V primeru, da imate sklenjeno ustrezno zavarovanje odgovornosti, se ob uveljavljanju odškodninskega zahtevka zoper vaše podjetje namesto vas z njim ukvarja zavarovalnica. Obravnavo prejetega odškodninskega zahtevka lahko v tem primeru enostavno prepustite zavarovalnici. To udobnost, kar privilegij, ste kupili pri zavarovalnici s plačevanjem premije. Zavarovalna zaščita zajema celostno obravnavo uveljavljanega odškodninskega zahtevka, komunikacijo z oškodovancem oziroma z njegovim odvetnikom ter udeležbo v sodnih postopkih, v katerih se takšen zahtevek v končni fazi lahko obravnava. Bistvo zavarovanj odgovornosti je, da vaše podjetje zaščiti pred visokimi odškodninskimi zahtevki.

 

Odškodninski zahtevki in odškodninska odgovornost

Odškodninski zahtevki – kakšen je postopek pri zahtevku za odškodnino?

Predpostavljamo, da imamo sklenjeno zavarovanje odgovornosti. Ob prejemu odškodninskega zahtevka o tem obvestimo zavarovalnico in ji enostavno prepustimo reševanje odškodninskega zahtevka. Zavarovalnica bo odškodninski zahtevek najprej preučila glede njegove utemeljenosti z vidika odškodninskega prava. Če bo ugotovila, da za uveljavljani odškodninski zahtevek ne obstoji odškodninska odgovornost vašega podjetja, bo zavarovalnica vašemu podjetju zagotavljala ustrezno pravno zaščito – pravno obrambo vašega podjetja pred takšnim zahtevkom, po potrebi tudi na sodišču. V tem okviru bo zavarovalnica tudi nosila stroške pravne obrambe –  stroške odvetnikov in sodne stroške, skratka stroške, ki bi jih sicer morali poravnati sami. Če pa bo zavarovalnica ob obravnavi odškodninskega zahtevka ugotovila, da je za nastalo škodo podjetje dejansko odgovorno, bo zavarovalnica v okviru sklenjenega zavarovanja odgovornosti takšen upravičen odškodninski zahtevek tudi poplačala, vse do višine dogovorjene zavarovalne vsote.

 

ZAVAROVANJE ODGOVORNOSTI IN ODŠKODNINSKI ZAHTEVKI.jpeg

Kakšno zavarovanje odgovornosti potrebujemo?

Sklenitev zavarovanja odgovornosti za podjetje je odgovorna odločitev. Katero zavarovanje odgovornosti bomo sklenili za podjetje, je odvisno od naše dejavnosti. Najbolj pogosta zavarovanja odgovornosti so:

  • Zavarovanje odgovornosti iz dejavnosti

bi moralo imeti vsako podjetje, ne glede na vrsto dejavnosti. Prinaša osnovno zaščito pred odškodninskimi zahtevki, ki se nanašajo na škodne dogodke, pri katerih je prišlo do škode – bodisi le do poškodovanja stvari (poškodba, uničenje ali okvara stvari tretjih oseb) ali pa tudi do poškodovanja oseb (telesnih poškodb, obolenja ali smrti tretjih oseb). Nanaša se tako na nevarnosti, ki izvirajo zgolj iz posesti zemljišč in nepremičnin, kot tudi na druge škodne dogodke, ki so povezani z dejavnostjo podjetja.

Zavarovanje odgovornosti iz dejavnosti se lahko razširi tudi na dodatne rizike. Eden izmed takšnih, ki je v praksi zelo pomemben in aktualen, je delodajalčeva odgovornost. Nanaša se na primere, ko bi med izvajanjem dejavnosti podjetja prišlo do delovne nesreče, v kateri bi se poškodoval zaposleni delavec, ki bi nato zaradi poškodbe pri delu zoper vaše podjetje uveljavljal svoj odškodninski zahtevek. V praksi je takšnih zahtevkov največ, zato je vključitev tega dodatnega rizika zelo smotrna, če ne že kar obvezna. Zavarovanje se lahko razširi tudi na druge dodatne rizike, specifične od  dejavnosti vašega podjetja – npr. rizik zastrupitve gostov s hrano in pijačo, če gre za gostinsko dejavnost; odgovornost za poškodovanje motornih vozil v delavnicah in avtopralnicah, kadar je dejavnost podjetja povezana z motornimi vozili; odgovornost za poškodovanje stvari na katerih zavarovanec izvaja storitev, kadar se podjetje ukvaja s popravili izdelkov, odgovornost za ekološko škodo zaradi onesnaženja okolja…  in seveda še številne druge.

 

  • Zavarovanje proizvajalčeve odgovornosti

se nanaša bodisi na proizvajanje izdelkov ali izvajanje storitev. Ti produkti imajo lahko napake, zaradi katerih utegne nastati škoda tretjim osebam. Zaradi napak na izdelku (napake v materialu, konstrukcijske napake ali pomanjkljivosti  navodil za pravilno rabo stvari) lahko nastane škoda uporabniku takšnega izdelka.

V primeru pomanjkljivo opravljene storitve lahko zaradi tega nastane škoda tretji osebi. Škoda lahko nastane tudi, če je polizdelek, vgrajen v končni izdelek, neprimeren, okvarjen, ipd. in ima končni kupec škodo z izdelkom. Zavarovanje proizvajalčeve odgovornosti se lahko razširi na dodatne rizike z dodatnimi kritji razširjene proizvajalčeve odgovornosti ali pa kritjem odgovornosti za stroške odpoklica izdelkov (ko je vaš poslovni partner moral zaradi z vaše strani dobavljenega izdelka z napako s trga odpoklicati svoj končni izdelek, s čimer pa so mu nastali določeni stroški, povezani z odpoklicem).

 

zavarovanje poklicne odgovornosti

 

  • Zavarovanje poklicne odgovornosti

potrebuje podjetje, katere dejavnost zahtevajo visoka strokovna znanja za različne profesije – npr. zdravniki, projektanti, odvetniki, notarji, nepremičninski posredniki, revizorji, geodeti,… Sklenitev večine zavarovanj poklicne odgovornosti je tudi obvezna, saj je predpisana z zakonom za vsakega, ki se z določenimi poklici ukvarja. Zavarovalno kritje se nanaša na odškodninske zahtevke, ki jih tretje osebe (največkrat kar stranke zavarovanca), uveljavljajo zaradi škode, do katere je prišlo zaradi strokovne napake.

Pri pripravi prispevka nam je strokovno svetoval Dejan Srše, svetovalec za zavarovalno pravo iz zavarovalnice Generali.

 

 

 

Dec 4, 2022Podjetnik.net
Razširite vsebino:
4 decembra, 2022 Veliko o vsem
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Kaj spreminja svet?Meditacija
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
javni-razpisi
Aktualni javni razpisi v marcu
subvencioniranje skrajšanega delovnega časa
Subvencioniranje skrajšanega delovnega časa
Učinkovitejša izraba časa – nasveti Suzi Asfour
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
hobiji
Povejte mi o svojih hobijih!
coach, coaching
Kdo je coach? Pogovor s <strong>Tejo Breznik Alfirev</strong>
Tavajmo v temi. Zato ker je tako vedno bilo. | Ste ponaredek ali original?
 Zanimivo 
Podjetnik in motivacija
Preveč govorimo – strategija “W.A.I.T.” | Dr. Serhat Tatlı (TUR) | Komuniciranje
Ugled šteje. Ustvarite ga sami. | Karmen Čelam
Cees Nieboer – “Model kompetentnosti in definicija strokovnosti”
Interno komuniciranje trži vizijo zaposlenim | KIK konferenca – 22. 4. 2021
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetja
Hitro rastoča podjetja
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT