Gospa Nina Mohorko je šarmantna profesionalka, ki jo pogosto spremljam na družbenih omrežjih.
Je zvezdnica med nepremičninskimi posredniki in pripravljena je bila deliti nekaj svojih izkušenj in znanja z našimi bralci na portalu Podjetnik.net.
Katere vrline so najpomembnejše za nepremičninskega posrednika?
Strokovno znanje, odgovornost, komunikativnost, potrpežljivost, iznajdljivost, samoiniciativnost, empatija,…
Zakaj?
V osnovi je potrebno razumeti, da je prodaja oz. nakup nepremičnine za večino strank življenjski posel, ki zahteva odgovoren in strokoven, predvsem pa oseben pristop. Veliko nepremičnin se prodaja po ločitvi ali dedovanju, kjer morda med solastniki/prodajalci niso najboljši odnosi in ima zato posrednik pomembno vlogo pri iskanju skupnega jezika. Predvsem pri hišah ugotavljamo veliko število neskladnih gradenj in je zato potreben drugačen pristop ter dodatni postopki, torej legalizacije. Zelo me veseli, da smo tudi to storitev z letošnjim letom vpeljali v naši agenciji in tako lahko strankam nudimo popolno storitev pod eno streho.
Kako pomembna je predizobrazba in katere smeri naj bi bila?
Pogoj za pridobitev licence nepremičninskega posrednika je pridobljena najmanj višja strokovna izobrazba katerekoli smeri. Seveda pa je prednost, če je izobrazba iz ekonomske, pravne ali gradbene smeri, to so glavna tri področja, iz katerih so zahtevana znanja.
Kaj je vas navdušilo, da ste začeli s tem poslom?
V tem poslu sem pravzaprav pristala po naključju, ko sem kot študentka dobila priložnost v novo odprti agenciji pod drugo blagovno znamko. Tam sem kot asistentka pridobivala dragoceno znanje izkušenih posrednikov in spremljala procese pri prodaji nepremičnin kar 10 let.
Moja skupna doba delovanja v nepremičninskem poslu je že 15 let, nepremičninska posrednica sem pa zadnjih 5 let.
Kaj je bil vaš prvi posel in koliko ste neposredno od njega zaslužili?
Moj prvi posel je bila prodaja 2-sobnega stanovanja v Novi vasi v Mariboru. Prodajalec me je sam kontaktiral po priporočilu. Spomnim se, da je bilo izjemno veliko zanimanja in sem v prvih treh dneh po objavi oglasa imela dogovorjenih 8 ogledov, kupila pa je prva stranka, ki je prišla na ogled, po polni ceni.
Se vam je kdaj zgodilo, da neke nepremičnine niste mogli prodati?
Menim, da se za vsako nepremičnino najde kupec, vprašanje je le cena. Še pred samim prevzemom nepremičnine v prodajo naredim analizo trga za konkretno mikrolokacijo, kar pomeni, da pregledam tako realizirane prodaje v preteklem obdobju kot tudi aktualno ponudbo. Na podlagi takšne analize ter dejanskega stanja nepremičnine oblikujem priporočeno ceno za oglaševanje. Prodajalci pa imajo včasih veliko višja pričakovanja in takšne nepremičnine se nato kljub kasnejšemu zniževanju cene dolgo prodajajo ali pa jih zaradi nerealnih pričakovanj ni mogoče prodati. Da, se je zgodilo tudi že meni.
Kaj je pomembno v odnosu nepremičninskega posrednika do naročnika in kaj do kupca?
Menim, da ni posebne razlike v odnosu posrednika do prodajalca ali kupca. V obeh primerih se mi zdi pomemben oseben pristop in strokovnost, posluh za njihove želje in potrebe, odzivnost in dosegljivost.
Ali sta oba dovolj zakonsko in praktično zaščitena?
Nepremičninski posredniki smo po Zakonu o nepremičninskem posredovanju zavezani delati v interesu obeh strani, torej tako prodajalcev kot tudi kupcev. V praksi to pomeni, da moramo v največji meri zaščititi oba, s predočitvijo ugotovljenih dejstev in primernimi prodajnimi pogodbami, ki jih pri nas pripravi izkušena pravnica, katera tudi strankam pred podpisom pojasni vsebino.
Kako si pomagate do uspešnejše prodaje?
Za vsako nepremičnino posebej naredim marketinški plan, v katerem določim oglaševalske kanale glede na pričakovano ciljno skupino interesentov za nakup. Pomemben je kvaliteten slikovni in video prikaz ter opis z objektivnimi dejstvi in izpostavljenimi prednostmi. Prednost naše agencije je veliko število posrednikov, kar 23, s katerimi dnevno izmenjujemo informacije in tako se kakšna nepremičnina proda še pred objavo oglasa.
Oglašujemo praktično na vseh slovenskih nepremičninskih oglaševalskih portalih, pa tudi na številnih tujih. Vedno pomembnejšo vlogo pri oglaševanju imajo družabna omrežja, predvsem Facebook in Instagram. Na nekatere nepremičnine namestim oglasne table oz. transparente, za večje projekte pripravimo tudi dneve odprtih vrat. Izdajamo svojo revijo, v kateri poleg člankov izpostavimo nekaj nepremičnin, za nekatere se poslužimo tudi oglaševanja v lokalnih tiskanih medijih.
Kako dolgo traja povprečen proces prodaje nepremičnine?
Večino stanovanj sem v zadnjem obdobju prodala v enem tednu, šteto od objave oglasa do prejete are, pri hišah je ta čas nekoliko daljši. Če pa govorimo o celotnem procesu, od mojega prvega obiska pri stranki, ko se dogovorimo za posredovanje, do kupčevega prevzema nepremičnine, pa je to pri stanovanjih nekje 6-8 tednov, saj je po podpisu prodajne pogodbe potrebno izpeljati še postopek za odmero davka in notarsko overitev, pri hišah pa spet nekoliko dlje zaradi zahtevnejših postopkov.
Kolikšna je povprečna vrednost nepremičnine, ki jih vi osebno prodajate?
Povprečna vrednost nepremičnin, ki jih imam trenutno v ponudbi, je 250.000,00 Eur. To so parcele, hiše (večinoma novogradnje) ter poslovni objekt in apartma na obali.
Kolikšen obseg (v €) uspešnih posredovanj bi moral doseči nepremičninski posrednik, da bi lahko živel od tega dela?
Provizija za posredovanje je izražena v % od dosežene prodajne cene. Za Podravsko regijo bi rekla, da mora nepremičninski posrednik za povprečno plačo v RS uspešno zaključiti nekje 20 prodaj letno.
Kaj bi morala storiti država za izboljšanje zakonodaje glede nepremičninskega posredništva?
Zakonodaja nam nalaga temeljit pregled pravnega in dejanskega stanja nepremičnine, pri kateri posredujemo. Pri tem pogosto ugotovimo neskladja, s katerimi moramo seznaniti tako prodajalce kot tudi kupce, katerim lahko tako zagotovimo varen nakup. V primeru, ko stranke prodajajo in kupujejo brez posredovanja agencije, te varnosti seveda ni, saj notarji pred overitvijo niso dolžni preverjati niti gradbene dokumentacije, kaj šele skladnosti gradnje. Lahko se celo zgodi, da prodajna pogodba postane nična, če se takšna neskladja ugotovijo naknadno. Država torej dopušča prodajo brez agencij brez kakršnegakoli preverjanja, istočasno pa nas zelo omejuje pri zaračunavanju stroškov in provizije za posredovanje.
Kam si želite iti na počitnice?
Včasih se pošalim, da zasebno nisem najbolj družabna. Šalo na stran… Delo z ljudmi je velikokrat zahtevno in naporno, treba je veliko govoriti in še več poslušati. Za dopust zato raje izberem manj obljudene, mirnejše destinacije.