Nativno oglaševanje bo v prihodnjih letih predstavljalo večinski del oglaševalskega kolača. Je oglaševanje, ki zahteva korenit zasuk nazaj. Usmerjeno je k potrebam in razumevanju uporabnikov in temelji na dobri uporabniški izkušnji. Poziva k razmišljanju in nato k prodaji. K razmišljanju o blagovni znamki, o nakupni nameri, o kakovostni vsebini za uporabnika in podajanju relevantnih prednosti. Usmerjeno je k podajanju informacij v prvi vrsti, podprto z merljivimi rezultati, ki so prikazani transparentno in s pravimi metrikami.
Nativno oglaševanje – kako izstopati?
Izbira načina komunikacije med blagovno znamko in uporabniki ni preprosta, zato so marketingaši in agencije primorane poiskati nove načine interakcije z uporabniki in predstaviti kreativno zasnovane strategije. Kot rezultat, so linije med oglaševanjem, PR-jem in komunikacijo zabrisane in naročniki so prišli do zaključka z znanim reklom »If you cannot beat them, join them!«, mi pa pravimo – uporabi nativno oglaševanje! Znamke, ki bodo želele izstopati, bodo morale ponuditi kakovostno vsebino. Podjetja bodo ugotovila, da je bolj učinkovito komunicirati s svojimi kupci, kot pa jim samo predvajati oglase, zato se bo vse več znamk odločilo za nativne vsebine.
Premaknite meje, naredite nekaj nepričakovanega!
Blagovne znamke oz. njihovi upravljalci, ki si upajo premakniti ovire višje, sprejeti nove in sveže ideje, so vedoželjne in pripravljene poskusiti nekaj novega, so tudi uspešnejše pri komunikaciji s svojo ciljno publiko. V svojih strankah spodbudijo novo razmišljanje o njihovem produktu ali storitvi, vzbudijo v njih čustva in predstavijo svoje prednosti na način, ki ga okolica sprejema in se nanj kvalitetno in navsezadnje tudi nakupno odziva. Ljudje ne marajo oglasov, ki nakazujejo na to, kako je produkt, ki ga predstavljajo blagovne znamke boljši, ampak v čem se razlikuje in kakšna je dodana vrednost zanje!
Tudi vaše stranke so pasično ‘slepe’!
V času rasti »pasične« slepote so zaželeni formati, ki omogočajo učinkovitejše oglaševanje in predvsem skrbijo za boljšo uporabniško izkušnjo, saj jih uporabniki vidijo, sprejemajo in uporabljajo! S tem lahko tudi oglaševalci dosežejo svoje cilje pa naj bo to prodaja, obisk strani, dvig prepoznavnosti ali neko določeno dejanje – prijava, prenos aplikacije itd.
Mobilna prevlada in drugi aktualni trendi
Menim, da bodo šli trendi v naslednje smeri:
- Podjetja bodo vedno več vlagala v nativne oblike oglaševanja in družbena omrežja. Vse več blagovnih znamk se bo odločalo za inovativne oblike spletnega marketinga – torej integracijo z družbenimi mediji in nativno vsebino.
- Vse večji del nativnega oglaševanja bo predstavljal video, tudi v obliki možnosti, ki jih ponuja programatični zakup. Pojavili se bodo prvi poskusi nativnih 360 stopinjskih videov in navidezne resničnosti.
- Tehnološke zmožnosti bodo še naprej določale rast nativnih platform. Največ sprememb lahko pričakujemo na področju ciljanja in učinkovite distribucije nativnih vsebin na večih platformah.
- Na mobilnih platformah bo vse manj (vsiljivih) oglasov in vse več nativnih vsebin. Nativno oglaševanje bo prevzelo večino mobilnega oglaševalskega trga.
- Spremembe se pričakujejo tudi na področju transparentnega označevanja nativnih oglasov kot sponzoriranih vsebin, kar naj bi se v letu 2017 dokončno uredilo in poenotilo. Premiki pa bodo zabeleženi tudi pri velikih medijskih hišah. Te se bodo morale prilagoditi in dodelati svoje platforme ter druge digitalne rešitve.
Video vse bolj dominira oglasnim formatom, naslednji v vrsti je nativni prevzem prostora.
Video je v zadnjih letih na krilih tehnološkega razvoja poletel med najbolj razširjene in najprivlačnejše načine komuniciranja s spletno publiko. Tako si hitro utira pot v nativne formate, ki so v klasičnem smislu sicer slikovno-tekstovno gradivo. Tako boste vse večkrat zasledili video znotraj nativnih pozicij, ali pa se vam bo ta odprl s klikom na tovrstni oglas. Uporabniki se teh formatov še navajajo, iz prvih analiz se da razbrati, da so uporabnikom te vsebine relevantne in zato generirajo kvalitetne interakcije.
Native Story – ko se vsebina združi z učinkovito distribucijo
Pri prebiranju novic, na enem izmed več kot tridesetih slovenskih portalov, naletite na sponzorirano novico (nativni oglas), ki se po navadi nahaja znotraj vira novic. Zanimiva in uporabna oglasna vsebina vas prepriča, da želite več informacij na to temo. S klikom na oglas ste preusmerjeni na t.i. sponzorirani članek, kjer lahko svojo znamko ali ponudbo oglaševalec na zanimiv in interaktiven način predstavi skozi zgodbo. Sam sponzorirani članek se nahaja znotraj dotičnega medija, oglaševalec ima tako možnost bralcu ponuditi več informacij, založnik ohrani uporabnika na svojem portalu, obiskovalec pa bere, kar ga zanima!
Nekaj korakov do »aha-efekta«:
- 2 v 1: združena kakovostna vsebina in učinkovita distribucija
- Doseg več kot 1 milijon Slovencev, več kot 30 spletnih medijev
- Vsebina brez oglasov (na strani objave native story ni drugih oglasov)
- Vsebinsko raznovrstni mediji, številne ciljne skupine
- Cena na ogled: plačate samo posamezna branja
- Napredna analitika, ki šteje tudi engagement na strani
- Pripravo vsebine prevzamejo strokovnjaki, kar vam prihrani čas
Ključni dejavniki, ki vodijo do uspeha:
- Ciljanje – Bodi specifičen, če ciljaš vse, pravzaprav ne ciljaš nikogar. To velja sicer z nekaterimi omejitvami tudi za slovenski trg, ki je manjši.
- Izkoristi platforme – Uporabniki se danes ne zadovoljijo zgolj z vsebino na strani, potrebno jih je ujeti v vseh njihovih ključnih mikro-momentih, ko iščejo odgovore in rešitve prek spleta.
- Navduši s kreativnostjo – Dobra vsebina vedno izstopa, ta pa mora temeljiti na uporabnikovih izkušnjah in novih tehnologijah, kot je na primer VR (virtual reality).
- »Mobile« je nuja – Danes pametni mobilni telefon predstavlja vodilni vir uporabe interneta, zato se moramo pri kreiranju vsebine vedno orientirati glede na »mobile« potrebe, šele nato vsebino prilagajati desktopu in drugim oblikam pojavnosti.
- Podaljšaj vsebini življenjsko dobo – Re-uporaba oziroma recikliranje vsebine je dobrodošlo. Če tudi se nam zdi, da se ponavljamo, uporabniki morajo videti eno in isto večkrat, da dosežemo želeni rezultat.
- Povečaj vrednost medijskih virov – Nihče ne pozna ciljnih publik bolje kot novinarji, zato jih je pametno vključiti v proces oblikovanja in kreiranja vsebin, celo načina distribucije, a bodite pozorni na pravila igre, da bo vsem jasno, kaj se sme in kaj ne.
- Merjenje – Živimo v časih, ko je možno meriti vse, a bodimo pozorni na to, da merimo prave stvari. Naročnikom oziroma oglaševalcem je seveda to še kako pomembno, predstavlja jim vir povratnih informacij. Njihovo zadovoljstvo in CTR sta postala nova valuta v svetu oglaševanja.
- Transparentnost in oznake – Uporabniki pričakujejo jasnost sporočil, zato bodimo jasni in povejmo, da gre za komercialno, sponzorirano, oglaševalsko vsebino. Ta pa naj bo prav tako dobra, če ne še boljša od novičarskih vsebin in s tem sponzorirana vsebina pridobi na ugledu ter izgubi tisti slabšalni prizvok. Na medijih in agencijah pa je, da naučijo oglaševalce oziroma blagovne znamke, da uporabniki ne reagirajo negativno na oznako OGLAS ali SPONZORIRANO. Nasprotno – kliknejo nanjo.
- Zgradi zaupanje naročnikov – Vedno pojdite tisto miljo dlje, od tega kar pričakujejo, ko naročijo kakovostno vsebino. Naj bo oglasna vsebina prav tako dobra kot novičarska. Konec koncev gre za pomoč in koristne informacije za nekoga. Vedno je nekdo na drugi strani, ki potrebuje prav to informacijo.
- Izstopaj – Vsebina naj bo kratka, vizualna in predvsem taka, ki sproži gumb DELI. Pozornost tipičnega uporabnika se krajša, video je vedno bolj privlačna oblika vsebine. Imejmo v mislih, da si ljudje želijo vznemirjenja, spektakla in zabave – torej še vedno kruha in iger, le v drugačni obliki.
Vsebinski marketing je nedvomno globalni trend, tudi med slovenskimi podjetji, vendar pa je v poplavi vsebine na spletu težko preseči šum in se prebiti do želene ciljne skupine.
Nastja Breg