• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Nasmeh, zaklepanje, igra, tišina

Nasmeh, zaklepanje, igra, tišina. Komunikacijski nasveti prof. dr. Andreja Kovačiča.

nasveti
Čas branja: 3 min      

Iskren prikrit nasmeh

Pristen nasmeh je odraz sproščenosti in prijaznosti, omogoča sprostitev napetosti ter povezavo s sogovornikom. Nasprotno pa pri uporabi besednega humorja tvegamo zavračanje, saj se humor večinoma vrednoti na zavedni ravni. 

V praksi zato uporabljamo prikrite nasmeške, ki jih nezavedni del zazna, zavedni pa jih ne vrednoti. Tako komunikacijo začnemo s prikritimi nasmeški, ko pa se sogovornik nasmeji, se lahko odkrito nasmejemo tudi mi. Prikritost nasmeškov nam omogoča, da jih lahko uporabljamo zelo pogosto in v kombinacijami z drugimi neverbalnimi tehnikami. 

Posebej zanimiva aplikacija nasmeška je vidna pri nastopu nekdanjega ameriškega predsednika Billa Clintonova (prikriti nagajivi tip), kjer se navzven ne smeje, pač pa z notranjim nasmeškom, ki izžareva iz njegovih oči in napetosti v glasu, spodbuja in stimulira občinstvo na nezavedni ravni.

Govorec naj bi zasledoval pravilo, da je nasmešek vedno manjši od tistega, ki prihaja iz občinstva. Raziskava je dokazala veliko povečanje zadovoljstva z nasmeškom in le majhno, če je bil nasmešek prisiljen.

 

Zaklepanje odnosa pred odhodom

Preden odidemo iz katere koli situacije, želimo poskrbeti, da vodimo sogovornika v aktivirano pozitivno stanje, ga tam zasidramo ter hkrati (če je to mogoče) naredimo nadaljnji stik nujen s tehniko zaklepanja odnosa. Glavni namen zaklepanja je, da praktično primoramo naslednji kontakt, kar lahko dosežemo z različnimi načini: 

  • Zaklepanje s stvarmi – daš predmet v hrambo (na primer s kapo, denarnico…) 
  • Zaklepanje z aktivnostmi – zavrtim, pokličem jo k sebi… in nato povem, da pride še več. 
  • Zaklepanje z nezaključenimi zgodbami (na vrhuncu… s skrivnostnostjo). 
  • Zaklepanje z bodočimi nagradami (naslednjič ti bom pokazal, zakaj si tako čudovita).

 

Ko se mi nekaj dobrega zgodi, je to sreča, ko se nekaj groznega zgodi, je to usoda, zato vedi, da si v vsakem primeru čudovita verzija sebe. 

  • Primer: Če smo v vlogi prodajalca vitaminov: »Vsaka mama ve, da otroci potrebujejo vitamine.«    

 

Tehnika predstavljaj si osebo v tebi

Zelo dobra tehnika, s katero začnemo metaforo in znotraj te lahko podamo različne sugestije. Pri tej tehniki sogovornika prenesemo v samega sebe, ko si predstavlja določena doživetja ali emocije. Primer: „Se spomniš dekleta v tebi – tistega, ki je verjelo v ljubezen?“ Od tu naprej razvijemo zgodbo, ki jo sogovornik nato skoraj vedno sprejme. 

 

Tehnika tišine

Ena najbolj efektivnih strategij za komunikacijo je tišina. Namesto da takoj odgovorimo, ostanemo tiho, vendar osredotočeni. Sogovornik bo tako izdal več informacij, kot je bil na začetku pripravljen. Tišine ljudje nismo več vajeni, saj le-ta v našem vsakdanu ni več nekaj običajnega, ker nas neprestano obdajajo razni hrupi in prav zaradi tega lahko naša nenadna tišina sogovornika spravi v trans, da pove več kot na primer:

A: Moja hči je rodila.

B: Vau… in ostane tiho in osredotočen.

A: Pove spol, težo, kraj in druge informacije.

Tišino uporabimo tudi, ko nismo zadovoljni s povedanim (na primer v pogajanjih). Navadno takrat tudi umaknemo očesni stik. 

S tem sogovornik dobi občutek, da nekaj ni v redu, začne dvomiti v svoje besede, svojo ponudbo in se tako znajde v transu, kjer izgublja alfa položaj. Medtem ko smo mi tiho in čakamo, sogovornik v želji, da bi se čim prej prekinil mučno tišino namesto, da bi nam ponovno začeli govoriti in podali svoje mnenje, začne podajati zanj manj zadovoljive alternative.

 

Nov 23, 2022Andrej Kovačič
Razširite vsebino:
23 novembra, 2022 Komuniciranjekomunikacija, nasveti
Andrej Kovačič

Doc. dr. Andrej Kovačič ima univerzitetno diplomo iz ekonomije, magistraturo (MBS) in doktorat iz sociologije.

Delal je mednarodno kot vodja prodaje, direktor ali CEO za tri mednarodna podjetja (RE Invest, Salesianer Miettex in AXA Insurance) v Nemčiji, Sloveniji in Angliji. V okviru lastnega podjetja za raziskave in svetovanje CEOS d.o.o. je analiziral več kot 150 raziskav, preko svetovanja in coachinga podpiral več kot 30 slovenskih in mednarodnih podjetij in individualno v več kot 100 osebnih coachingih/terapijah. Leta 2013 je sprejel mesto na Fakulteti za medije.

Je avtor večih akademskih in neakademskih člankov in sedaj kot trener letno naredi več kot 300 ur treningov na treh fakultetah in višji šoli. Vključen je v več neprofitnih dejavnostih znotraj ŠENT-a in drugih neprofitnih društev. Finančno podpira akademsko revijo IIASS. Je aktiven coach in terapevt in podpira večje število klientov, da dosežejo svoj potencial (če potrebujete pomoč se lahko s tem obrazcem prijavite kot posameznik za neplačljivo storitev).

Zadnji dve desetletji dr. Andrej Kovačič deluje kot svetovalec mednarodnim podjetjem in mnogim voditeljem in pri tem konstantno izboljšuje osebne sposobnosti, da bi pomagal zaposlenim in posameznikom ustvariti boljše odnose, boljše rezultate in večji prispevek k boljšemu jutri. Na svoji poti se je učil od najboljših in tehnike dodatno izpolnjeval ter s tem postavil temelje PRO-Aktivnih Komunikacijskih tehnik (PRO-ACT).

Ukrepi inšpektorja za deloPasti perfekcionizma
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (153)
 Zanimivo 
Crowdinvesting platforma CONDA v Sloveniji!
Znanje VS inovacije | Dr. Ludovit Garzik, Avstrija
etika
Do kje seže naša etika?
zaposlovanje
Hitro rastoči startup in gradnja prodajne ekipe
Popoldanski S.P. | Tatjana Brumat
delo-v-skupini
Ustvarjati sam ali v skupini
Marža vs. rabat
Marža vs. rabat
 Zanimivo 
visja-sila
Uveljavljanje višje sile
komunikacijski-vtis
Kakšen komunikacijski vtis ustvarjate?
Kako povečati prodajo z lojalnostni programi?
LOJALNOST KUPCEV 2/3 | kako voditi klub zvestobe?
Coaching kot podpora duševnemu zdravju zaposlenih
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (153)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
podjetja
Hitro rastoča podjetja
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si