Vaši članki so na portalu Podjetnik.net med najbolj priljubljenimi. Ali pogosto pišete strokovne članke z nasveti za prodajnike, poslovneže in podjetnike?
Vsakodnevne situacije prinesejo ideje za pomoč manj izkušenim ali nasveta potrebnim. Včasih gre tudi za delitev osebnega mnenja ali izkušnje. Ponavadi pišem o uporabnih nasvetih, ki koristijo takoj. Ker sem v prodaji in podjetništvu doma, se te tematike držim tudi pri pisanju. Izkušnje so me tudi naučile, da v naglici ljudje potrebujejo članek v enostavnem in domačem jeziku. Prebiranje zakonodaje ali zagonetnega besedila jih odvrne. Lep občutek je, če lahko nekomu olajšam delo in polepšam dan.
Kako dolgo se že ukvarjate z usposabljanjem prodajnih kadrov?
Če bi nogometno moštvo tako redko treniralo, kot v podjetjih usposabljamo prodajnike, bi šport propadel, saj ne bi beležili niti enega vrhunskega rezultata. Žal še vedno prevladuje mnenje, da se kot prodajnik rodiš. Res je nekaj na tem! Vendar je poleg tega potrebno še mnogo veščin, na katere se pozabi. Prodajni razgovor, pogajanja, oblikovanje prodajnega predloga, predstavitev … – vse ima svoje zakonitosti. Teh pa se je potrebno naučiti oziroma jih ozavestiti. In tu nastopi moje delo. Kot vodja prodaje, direktorica prodaje in podjetja sem vedno stremela k temu, da smo se usposabljali med seboj ali preko zunanjih izvajalcev. To sem kot dejavnost prenesla kasneje v svoje podjetje, ki je na trgu že tretje leto. Treninge zasnujem in izvajam glede na potrebe in želje naročnika, da lahko hitro odpravimo vrzeli v znanju, veščinah .. in beležimo pozitivne rezultate.
Od kod črpate znanje? Kakšne izkušnje imate?
Zakladnica znanja je neizmerna. Danes ji rečemo internet. Vsaj dva dni v tednu namenim udeležbam na webinarjih tujih avtorjev, prebiranju knjig, blogov in raziskav. Udeležujem se raznih delavnic na temo prodaje v Sloveniji in tujini, prakso pa si nabiram – tako kot vsi prodajniki – z delom na terenu. Da, še vedno za druga podjetja razvijam tržišča, kar pomeni, da skrbim za pridobivanje novih kupcev ali za uvajanje prodajnega osebja na terenu. Temu se ne bi želela odpovedati, saj mi daje stalen stik s potrebami trga, ki jih imam možnost prenesti na prodajnike.
Kaj menite, katerega znanja med prodajniki najbolj primanjkuje?
Osnove vodenja prodajnega razgovora. Naj bi bile prodajnikom znane – in kljub vsemu se še vedno veliko ukvarjamo prav s tem. Vrlina prodajnika ni vrteti jezik, temveč poslušati! Na to se prevečkrat pozabi. Druga tema je spremljanje donosa kupcev in pravilno razporejanje časa za kupce, ki prinašajo maržo. Saj veste, 1 % rabat pa res ni veliko. Vendar če ustvariš 2 milijona prometa, je 1 % 20.000 €. To pa pomeni eno delovno mesto! Od tu dalje pa je zgodba lahko drugačna.
Kot vemo, ste si zamislili Prodajno akademijo, v kateri sodelujejo tudi kolegi – pisci za portal Novega Podjetnika, kar omenjamo tudi v naši rubriki Prodajno-podjetniški dogodki. Kaj lahko prodajniki pridobijo z udeležbo?
Udeležbo priporočam resnično vsakomur, ki si želi razvoja in je povezan s prodajo, izvozom, kupci. Dolgoletne izkušnje v prodaji in s prodajnim osebjem so mi dale vpogled, katerih znanj manjka. Zato je akademija razdeljena v 10 modulov, ki zagotavljajo raznolik in uporaben program. Kot predavatelje sem izbrala najboljše s svojih uporabnih področij. Gre za osebe, ki niso iz akademskih krogov, temveč podjetnike, ki se vsakodnevno srečujejo z vzponi in padci, vodenjem sodelavcev, iskanju rešitev in finančne stabilnosti. Konec koncev jih prav zaradi izkušenj najdemo med avtorji Podjetnik.net.
Veliko uspeha vam želimo!
Najlepša hvala.