Naš redni sodelavec, v Ljubljani živeči mednarodni strokovnjak, strateg in poslovni svetovalec Svyatoslav Biryulin, je na koncu leta 2024 naredil ‘bilnačni’ pregled svojih številnih objav, nasvetov, blogov in zapisov. Izluščil jih je nekaj, objavljenih na LinkedInu, ki se mu zdijo še posebej zanimivi in vam jih posredujemo v presojo in pomoč.
Pet dni na teden delim kratke zapiske o poslovni strategiji na Substack Notes in LinkedIn. Tukaj je zbirka najboljših zapiskov iz leta 2024. Poiščite svoje novoletno darilo na koncu članka.
- “Ne dvignete se na raven svojih ciljev. Padeš na raven svojih sistemov.” James Clear, “Atomske navade”. Poslovna strategija ne pomeni postavljanja drznih ciljev. Gre za izgradnjo sistema, ki omogoča rast in razvoj.
- Ko vodstveni delavci pravijo, da nimajo časa za strateško razmišljanje, so podobni staršem, ki pravijo, da nimajo časa za svoje otroke, ali zakoncema, ki nimata časa drug za drugega. Vsi bodo sčasoma obžalovali.
- Vaše najboljše stranke niso najbolj radodarne, najbogatejše ali najštevilnejše. Vaše najboljše stranke so tiste, za katere lahko ustvarite večjo vrednost kot vaši tekmeci.
- Ljubite svoje stranke. So edini deležniki, ki prinašajo denar v vaše podjetje. Vsi ostali odnesite.
- V prvi vrsti je strategija skupni dogovor med vodji v podjetju. Brez tega sporazuma ne morejo učinkovito sodelovati.
- Upravljanje pomeni vplivanje na ljudi, tako da prostovoljno naredijo, kar je potrebno.
- Knjigo ne naredijo odlično avtorjeve besede, temveč odzivi bralcev. In ni dobiček tisto, kar naredi podjetje odlično, temveč ljubezen in zvestoba strank.
- Načrtovanje je dejavnost, ki napaja našo iluzijo, da se bo svet prilagodil našim željam.
- Inovacija je izmenjava vrednosti. Svojo pozornost do potreb strank zamenjate za njihovo zvestobo vašim izdelkom.
- Vse strategije so dolgoročno napačne. Resnično pomembno je, kaj se naučimo na tej poti.
- Če ustvarimo uspešno podjetje, bomo pozitivno vplivali na nekaj življenj. Če to podjetje ponuja revolucionarne izdelke, bomo pomembno spremenili mnoga življenja. In če to podjetje zagotavlja revolucionarne izdelke in pomagamo našim zaposlenim pri rasti in učenju, se bomo dotaknili neštetih življenj na globok način.
- Prihodnost je, ko bodo vsi naši trenutni podatki, ideje in zaključki popolnoma zastareli.
- Ko ljudje pojejo v zboru, je lepo. Toda vsi pojejo isto melodijo. Za strateške odločitve ne potrebujete zbora – potrebujete nekaj disonance.
- Podjetje se ne more razvijati hitreje od zaposlenih. Zaposleni se ne morejo razvijati hitreje kot njihov vodja. Se dovolj hitro razvijate?
- Ena največjih napačnih predstav vodstva je prepričanje, da zaposleni delajo za podjetje. To je kot misliti, da državljani neke države delajo za njeno vlado.
- Ne potrebujete zaposlenih, ki ljubijo svoje delo. Potrebujete zaposlene, ki imajo radi vaše stranke. Če imajo radi vaše stranke, bodo imeli radi tudi svoje delo.
- Naš uspeh ni opredeljen toliko z ambicioznostjo naših ciljev, temveč z obsegom sprememb, ki nas ne prestrašijo.
- Če potrošniki vedo, kaj hočejo, temu pravimo “povpraševanje”. Izpolnjevanje povpraševanja pomeni delo samo z enim delom potencialnega trga.
- Tisti, ki ne razumejo strank, samo prodajajo. Tisti, ki ustvarjajo dobiček, stranke razumejo.
- Nasprotno stališče – podjetje ne dela za dosego svojih ciljev; dosega svoje cilje, da reši večjo nalogo: zgradi podjetje, ki bo desetletja ustvarjalo vrednost za ključne deležnike.
- Strategija vas ne pripelje do cilja. Strategija vam pomaga izboljšati vaše sisteme. In sistemi vas pripeljejo do cilja.
- Če strank ne naredite za središče svojega vesolja, bodo postale nekomu drugemu.
- Dober detektiv išče motive. Dober tržnik išče nezadovoljene potrebe. Dober strateg išče nerešene probleme.
- Poslovanje je preprosto: če ne dodajate vrednosti, strankam v najboljšem primeru ponujate tisto, kar že imajo.
- Strategija je zgodba podjetja, ki se piše o njegovi prihodnosti.
Meni, uredniku, je morda najbolj pri srcu tale misel:
»Če ustvarimo uspešno podjetje, bomo pozitivno vplivali na nekaj življenj. Če to podjetje ponuja revolucionarne izdelke, bomo pomembno spremenili mnoga življenja. In če to podjetje zagotavlja revolucionarne izdelke in pomagamo našim zaposlenim pri rasti in učenju, se bomo dotaknili neštetih življenj na globok način.«