Časi, ko je štela debelina natisnjenega klipinga, so mimo. Potrebno se je osredotočiti na učinkovitost komunikacije, ki lahko pozitivno vpliva na uspešnost poslovanja – pri tem pa lahko bistveno pripomore media monitoring.
Gre za sistematični proces spremljanja medijev in analiziranja medijskih vsebin, ki se nanašajo na določeno tematiko. Uporablja ga večina podjetij, vladnih in nevladnih organizacij ter posameznikov, ki želijo slediti omembam svojih tematik v tradicionalnih in digitalnih medijih ter dobiti podroben vpogled v njihove učinke.
Spremljamo lahko npr. pojavljanje omemb lastnega podjetja, omembe vodstva, industrijske novice, splošno percepcijo javnosti o določeni tematiki, aktivnosti konkurence, … na ta način pa lahko tudi pravočasno zaznavamo nove poslovne priložnosti. Poleg televizije, radia in tiskanih medijev se kot vir tovrstnih novic zadnja leta vse bolj v ospredje postavlja predvsem internet.
S pojavom vse večjega števila družabnih omrežjih se zadnja leta pojavlja potreba po t. i. spletnem media monitoringu, torej spremljanju komunikacije, ki se odvija ravno na različnih spletnih virih, tudi na družabnih omrežjih.
- Začetki spremljanja medijev segajo v davna 80. leta 19. stoletja, ko se je tudi začela uporabljati beseda kliping.
Ta se nanaša na določen izrezan in označen članek iz časopisov (po angleško clip), ki so ga naročniki prejeli osebno ali preko navadne pošte. Poleg zamudnosti tega dela in večinoma regionalne omejenosti spremljanih virov je bil ta način dela odvisen od (ne)pazljivosti bralcev, ki so v takratnih medijih iskali omembe svojih naročnikov.
- Po razmahu radia in televizije se je desetletja kasneje, v 90-ih letih prejšnjega stoletja, pridružil internet in s seboj prinesel potrebo po spremljanju spletnih medijev.
Fizično spremljanje vse večjega števila novic je tako postalo vse manj obvladljivo, zato so se začele tudi pojavljati specializirane elektronske media monitoring Visoko zmogljivi računalniki so s svojimi posebnimi roboti ali pajki začeli pregledovati internetne vire, s čimer je postalo delo avtomatizirano, zanesljivejše in hitrejše. Mediji na svojih spletnih straneh danes v veliki večini objavljajo vse novice, ki jih z zamikom podelijo v svojih tiskanih izdajah, večernih poročilih ali radijskih novicah. Njihove spletne strani so postale glavni vir informacij, do katerih lahko njihovi bralci, gledalci ali poslušalci dostopajo kadarkoli. Vse več novinarjev pri svojem delu uporablja Twitter; na njem objavlja najnovejše novice, svoja mnenja delijo na svojih blogih ali družabnih omrežjih.
- Široka dostopnost interneta pa je zadnja leta dopustila razmah vse bolj nepregledne množice družabnih omrežjih in blogov, ki jih lahko uporabljajo potrošniki.
Prav vsak, ki ima dostop do interneta, lahko tako z ostalim svetom deli svoja osebna prepričanja. To pa posledično tudi pomeni, da je današnje spremljanje medijev in poplave subjektivnih zapisov vse bolj neobvladljivo – če se seveda še vedno poslužujemo starih metod.
- Podjetja, ki se ukvarjajo s spletnim media monitoringom (angl. izraz social listening) so zato razvila napredne aplikacije, ki lahko ločijo zrno od plevela.
Z njihovo pomočjo lahko določimo tudi natančen kontekst, ki zanima naročnika, kar zagotavlja še dodatno točnost najdenih rezultatov. Poleg tega lahko sodoben media monitoring ponudi dostop do pomembnih statističnih podatkov, pripravljenih v obliki avtomatiziranih poročil, ki lahko služijo kot podlaga za nadaljnjo analizo.
- Nekatera podjetja pa še tudi dandanes sama spremljajo medije, za kar seveda potrebujejo za to usposobljeno in plačano osebje.
Na voljo so nekateri brezplačni programi, ki omogočajo spremljanje spletnih omemb. Njihova uporaba zadostuje do določene mere, ima pa kar nekaj pomanjkljivosti: ni tako natančna, saj ne omogoča dostopa do vseh podatkov, ki so na voljo, ni tako sistematična in kljub vsemu vzame kar nekaj časa. Če torej želimo narediti spremljanje medijev kar se da stroškovno učinkovito, to nedvomno ni najboljša izbira.
Izbira klasičnih kliping servisov, ki svoje storitve zaračunavajo tudi glede na število najdenih omemb v medijih, za podjetje prav tako ni najbolj optimalna rešitev.
Pogosto se storitev navezuje na spremljanje določenega števila spletnih virov in po njihovih ocenah najbolj pomembnih blogerjev in portalov. Za podjetja pa je danes vse bolj pomembno tudi iskanje odzivov, pohval ali kritik potrošnikov, da lahko obvarujejo svoj ugled ali lažje lansirajo nove produkte, ki se lahko pojavijo kjerkoli na spletu.
- Vse več podjetij je prepričanih, da so pri zanesljivem media monitoringu bistveni zanesljivost, ažurnost, preglednost, analitičnost ter seveda stroškovna učinkovitost.
Prav tako je bistveno iskanje omemb v več jezikih hkrati, saj je vpetost podjetij v mednarodno okolje nujen dejavnik za uspešno poslovanje. Mlada podjetja ali startupi so najbolj na tekočem, če spremljajo splet: torej spletne medije in družabna omrežja tako doma kot v tujini. Ste vedeli, da več kot 54 % tviterašev svoj profil uporablja za pohvalo ali grajo produktov oz. storitev? Brez seznanjenosti o določenem zapisu pa je pod vprašanj postavljena pravočasnost in primernost reagiranja znamke, na katero se tvit nanaša. Včasih lahko požar preprečimo že z odzivom na zapis uporabnika, ko gre za osamljen primer nezadovoljstva – le pravočasno ga moramo zaslediti in se nanj ustrezno odzvati.
V naslednjih zapisih boste lahko – med drugim – tudi prebrali, kako lahko s spletnim media monitoringom skrbite za ugled znamke, komunicirate z obstoječimi in potencialnimi strankami, analizirate trg/konkurenco, identificirate vplivneže za povečanje učinka komunikacije, ali pa najdete nove poslovne ideje.