Članek je nadaljevanje prispevka o statistiki družbenih medijev.
Tudi pri tem smo si pomagali z ugotovitvami tujih, zlasti ameriških virov (npr. Hootsuite, GlobalWebIndex, Statista, We Are Social, Influencer Marketing Hub, itd.), ki osvetljujejo uporabo družbenih medijev z marketinškega zornega kota, nanaša pa se predvsem na obdelane izsledke iz l. 2020.
Katera pa so rangirana najpomembnejša vprašanja, s katerimi se ukvarjajo tržniki na družbenih omrežjih? Poglejmo!
- Identifikacija in pot do ciljne populacije kupcev
- Vsebina sporočil in njihovo kreiranje
- Ugotavljanje donosa vlaganj v družbena omrežja
- Umestitev komuniciranja po družbenih omrežjih z ostalim komuniciranjem.
Čemu predvsem služi korporativno komuniciranje na družbenih omrežjih?
Zanimivo, ne prodaji. Kot neposredna podpora prodaji služi le 40% sporočanja.
Daleč pred drugimi s kar 69% je povečanje ozavedanja o blagovni znamki, precej manj jih ima za cilj rast občinstva njihove znamke – 46%.
Da bi s komunikacijo povečali svoj spletni obisk, si predvsem prizadeva 52% podjetij. Šele kasneje pridejo na vrsto graditev novih odnosov s kupci, njihovo servisiranje in prav na koncu, s 27% je spremljanje konkurence.
Spodbujanje prodaje je cilj 40% komuniciranja preko družbenih omrežij.
Kaj iščejo potrošniki
Večina potrošnikov, ki spremlja znamke na družbenih omrežjih to počne, da se seznani z novostmi te znamke, novimi produkti.
Želijo izvedeti, kdaj in kako ima znamke prodajne akcije in popuste (40%), ali, enako, da se preprosto zabavajo.
Dobrih 30% se želi iz takih objav nekaj naučiti ali želi dobiti navdih in pa, še ena skupina, preko tega kanala dobiti stik s podobno in tudi nasprotno mislečimi.
Polovica potrošnikov, ki prenehajo na družbenih omrežjih slediti neko znamko, to stori zaradi slabega servisiranja in podpore znamke svojim sledilcem.
Le nekaj manjši odstotek je tistih, ki so razočarani nad vsebino komuniciranja, ki ga izkazuje znamka, pa tudi zaradi pretiranega števila motečih oglasov ob tem.
Uspešnost vplivnežev
Raziskave omenjenih institucij na vzorcu 2000 respondentov kažejo, da je vredno vlagati v influencerje, saj se investicija vanje povrne s prodajo skoraj šestkratno.
Twitterjeva statistika
Pustimo ob strani sedanji nestabilni položaj Twiterja zaradi Muskovega prevzema. Če so bo stabiliziral, se bo morda približal številkam iz let, ko Musk še ni tresel drevesa.
Twitter je imel 2020 menda 340 milijonov uporabnikov, vsaj sodeč po dosegu oglasov. Na dan se ustvari oziroma objavi pol milijarde tvitov.
Velikokrat se je izkazalo, da se ta platforma uporablja za lažne informacije, žalitve, širjenje sovraštva in podobno. Ali to občinstvo blokira?
Kar 70% uporabnikov več se nagiba k temu, da prepošlje lažno itd. informacijo, kot resnično. Pa ne gre le za politične vsebine, podobno se dogaja zlonamernim in sovražnim poslovnim informacijam. Te se, kot kaže, iz Twitterja zlahka širijo tudi po omrežju Facebook, saj ga uporablja 87% uporabnikov Twitterja.
Instagram aktivno uporablja kar milijarda uporabnikov.
Povprečni uporabnik prebije na platformi kar pol ure dnevno.
Zdi se, da ta angažma raste po 4 minute letno.
TikTok
je ponekod osovražena in celo prepovedana platforma, menda zaradi domnevnega kitajskega vohunstva, ki se skriva za njim.
Dejstvo pa ostaja, da ima že preko 1,2 milijarde uporabnikov. Kar tretjina ameriških mulcev ga ima raje od vseh ostalih platform, le Snapchat je pred njim.
Skoraj 40% uporabnikov je starih do 24 let, približno toliko jih prihaja iz bogatih družin.
YouTube
Ima mesečno preko osem in pol milijard obiskovalcev, kar je dvakrat več od Facebooka na drugem mestu. Vsak dan, prav vsak dan pa njihova publika gleda vsebine s platforme več kot milijardo ur! Povprečno je to okoli 10 minut na video, mnogo več, kot na TikToku ali Instagramu.
Med bolj skritimi družbenimi omrežji je Pinterest, ki raste z izjemno stopnjo, preko 40% in ga je vredno upoštevati.
Univerzalnih pravil, kje bo za vašo znamko smotrno pojavljanje v družbenih medijih, seveda ni. Brez analize uspešnosti komuniciranja po platformah tudi ne gre. To pa so že stvari, ki potrebujejo strokovnjaka, ki ga v številnih podjetjih ni. Da bi bili uspešni in se učinkovito prilagajali stalnim spremembam, je smotrno premisliti o angažmaju zunanje agencije za družbene medije.
Uredništvo Podjetnik.net