LinkedIn je v minulem, posebnem letu, tako kot ostale spletne platforme in spletni programi, doživel pravi razcvet.
Pandemično leto je bilo posebno v vseh pogledih. Večina poslovanja in druženja se je preselila na splet. Januarja 2021 je LinkedIn štel že 740 milijonov uporabnikov; 42 % jih platformo uporablja dnevno. V Sloveniji je platforma v zadnjem letu in pol rasla počasi; od 100 pa do 1.000 posameznikov mesečno v povprečju. V oktobru 2020 pa je prišlo do prave eksplozije – v Sloveniji je bilo na novo ustvarjenih kar 11.000 profilov, več kot 1/3 vseh v letu 2020 ustvarjenih profilov. Januarja je bilo v Sloveniji 380.100 profilov. (Vir: Napoleoncat, LinkedIn)
LinkedIn se je v zadnjem letu prvič oblikovno preobrazil, uvedel je in še vedno uvaja spremembe, ki uporabnikom olajšajo njihovo izkušnjo in jim omogočajo doseganje ciljev (spremembe na poslovnih straneh, ‘Live’, Dogodki, Zgodbe, novi tipi objav, glasovna sporočila in še mnoge druge).
Ustvariti svoj profil na LinkedIn je lahko. Ustvariti profil, ki nam bo prinesel želene rezultate, pa zahteva malce več znanja.
Če razmišljate, da bi si ustvarili profil, ali pa imate že narejenega, pa že nekaj časa ni bil posodobljen, je dobro, da se najprej poglobite v spodnje točke. Vse točke veljajo tako za osebne profile, kakor tudi za poslovne strani.
Kakšne cilje imate? Zakaj LinkedIn?
Če razmišljate o optimizaciji obstoječega profila, so lahko vaši razlogi za to naslednji:
- Ste strokovnjak na svojem področju in želite imeti spletno vizitko, ki bo vsebovala vse vaše izkušnje, dosežke in veščine.
- Ste iskalec zaposlitve, ki išče novo zaposlitev, ali zaposlena oseba, ki si želi spremembe.
- Ste posameznik, ki želi zgraditi svojo osebno znamko in se pozicionirati kot strokovnjak na svojem področju.
Vsak od navedenih razlogov zahteva drugačen pristop k ustvarjanju in optimizaciji profila.
Če razmišljate o postavitvi poslovne strani vašega podjetja, so lahko vaši razlogi naslednji:
- Poslovno stran želite uporabljati kot orodje za iskanje kadrov.
- S poslovno stranjo boste gradili na moči in prepoznavnosti blagovne znamke.
- Poslovna stran vam bo služila za pridobivanje sledilcev.
- Poslovna stran bo vaše orodje za komunikacijo z vašimi sledilci in potencialnimi strankami.
- Vse od zgoraj naštetega.
- Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da tudi vsak od ciljev poslovne strani zahteva svoj pristop.
Poznavanje platforme LinkedIna
Marsikdo si predstavlja, da bo strategijo, ki jo uporablja na drugih družabnih omrežjih, preprosto prekopiral na LinkedIn in že bo vse urejeno. Žal ne gre tako.
Miselnost uporabnikov LinkedIna je drugačna od tistih, na drugih platformah. Tukaj se zadržujejo, da dobijo kakovostne in koristne informacije, sledijo trendom, mrežijo in si nenazadnje odpirajo možnosti za nove posle.
LinkedIn je tek na dolge proge. Gradnja odnosov je bistvenega pomena. ‘Push’ marketing, kjer direktno prodajamo, ni uspešen. Na LinkedInu pozicioniramo sebe kot strokovnjaka na nekem področju … in po idealnem scenariju stranke same prihajajo k nam. Deluje, preverjeno.
Držite se bontona, ki je lasten tej platformi.
Investicija časa
V prvi točki sem navedla, da je potrebno poznati svoj zakaj oz. si zastaviti cilje. Ko vemo, kaj želimo doseči, se moramo odločiti, koliko časa smo pripravljeni nameniti temu.
Če tega ne naredite, je velika verjetnost, da boste vaš profil pripeljali do neke točke, nato pa ga zanemarili. V naše plane se vrine ‘življenje’, danes gre mimo in po enem tednu pozabimo na vse.
Bodite realni. Če do sedaj niste bili aktivni, nimate pa ustvarjenih vsebin, ki bi jih lahko reciklirali, je že ena objava tedensko uspeh. Od tukaj pa počasi povečujete in se angažirate še pri ostalih možnih dejavnostih na platformi.
Če ste ljubitelj jutranje kavice in začetnik na platformi, je dovolj, če se s platformo ukvarjate tisti čas, ko pijete kavo (recimo 10 min). Če pa želite ustvarjati z LinkedInom resen posel, si odmerite kar nekaj ur tedensko.
Barbara Imenšek