Bonton je beseda, ki jo večina pozna, manjšina pa udejanja v praksi. Pri mreženju in druženju v živo upoštevamo določene navade oz. pravila, na katera pa na LinkedInu kaj radi pozabimo.
Skozi leta izobraževanj, priporočil, opazovanj obnašanj sem sestavila šopek, ki mu pravim LinkedIn BONTON.
- Pravo ime in priimek – Na našem osebnem profilu naj bo naše navedeno ime tisto, ki ga imamo v osebnih dokumentih. Prav tako ne uporabljamo pri nazivu posebnih znakov ali čustvenčkov. Zakaj? Ker tako velevajo pravila uporabe LinkedIna. Pri mnogih uporabnikih v Sloveniji opažam, da so naredili osebni profil, ki naj bi bil namenjen njihovemu poslu, saj so ga imenovali po podjetju. To je v nasprotju s pravili LinkedIna in, če ste med tistimi, ki ste naredili to tvegate, da vam bo LinkedIn izbrisal profil.
- Osebni pristop – Personalizacija vsakega vabila za povezavo NI opcija za uspeh, je NUJA. Vem, na facebooku in instagramu, kjer je večina najbolj aktivna, te možnosti ni. Tam pošljemo povabilo za prijateljstvo ali začnemo slediti. No, na LinkedInu pa je priporočljivo (pravzaprav je to kar olika), da osebi, s katero se želimo povezati, napišemo zakaj se želimo povezati z njo, kako smo izvedeli zanjo, kaj nam je pri njej všeč. Če pošljemo prošnjo za povezavo brez sporočila, je to približno tako, kot če bi na neki konferenci pristopili k osebi, ji vsilili vizitko in potem samo stali tam kot lipov bog. A navezujete stike na tak način? Če ne, zakaj bi potem na LinkedInu počeli to?
- Pozdravno sporočilo | Zahvala – Še ena stvar, ki je je na Linkedinu premalo. Ko se povežemo z nekom, se vedno zahvalimo. Če smo poslali prošnjo za povezavo mi, se osebi zahvalimo za sprejem in izkoristimo priložnost, da se nevsiljivo predstavimo. Če je oseba poslala prošnjo nam, se ji zahvalimo za to in ji izrazimo dobrodošlico v naši mreži. In seveda izkoristimo za nevsiljivo predstavitev. Zakaj omenjam nevsiljive predstavitve? Če mislite, da boste na LinkedInu uspešni pri prodaji z direktnim ponujanjem, boste najverjetneje razočarani. Na Linkedinu gradimo odnose, zato izkoristimo vsako priložnost za to. Večja verjetnost je, da nam bo oseba začela slediti in zaupati, če smo že v pozdravnih sporočilih prijazni in nevsiljivi.
- Ažurnost – Vsi radi vidimo, da hitro dobimo odgovor. Bodimo ažurni pri odgovarjanju na prošnje za povezave (sprejmimo ali zavrnimo) in pri odgovarjanju na sporočila, odgovarjanju na komentarje. Sama sem privzela prakso, da odgovorim na vsako sporočilo. Tudi na tista prodajna sporočila, kjer se jim zahvalim in povem, da me ne zanima.
- ‘SPAM’ – To velja tako za sporočila, ki jih pošiljamo posameznikom v nabiralnik, kakor vsebine, ki jih objavljamo in morda označujemo osebe v njih. Na žalost je na Facebooku pogosta praksa, da posamezniki, z željo po večjem dosegu, v objavi označujejo vse po spisku. NIKAR ne počnite tega na LinkedInu! To je navadno ‘spamanje’ in najmanj kar boste s tem dosegli je, da bodo ljudje prenehali slediti vašim objavam, lahko pa vaš profil celo prijavijo.
- Označevanje po objavah – Pri spamu sem že omenila, da ljudi ne označujemo kar po vrsti. Označimo jih le takrat, če so del vsebine naše objave ali pa, če je objava resnično pomembna zanje.
- Za koga? – Ko ustvarjamo vsebine, imejmo vedno v mislih, da pišemo za osebo, ki vsebino bere, ne pa zase. No, seveda kdaj napišemo tudi kaj za lastno dušo, saj je del naše avtentičnosti, ampak vedno pišemo za druge. Osebe, ki naše objave berejo, morajo v njih videti določeno vrednost zase. Ko se lotimo pisanja vsebin je pomembno, da dobro poznamo svojo ciljno osebo, saj tako nagovarjamo direktno njo.
- Gradnja in negovanje odnosov – Marsikdo me sprašuje, kako prodajati na Linkedinu. Direktno to ne bo šlo. Vsaj ne v večjem obsegu in dolgoročno. Bistvo LinkedIna je v grajenje odnosov. V osebnem sporočilu in zahvali sem že omenila, da je to začetek gradnje odnosa z določeno osebo. Naslednji korak je spremljanje osebe in komentiranje, všečkanje, deljenje vsebin, ki jih objavlja. Več, kot je priložnosti, da nas oseba opazi (seveda z našimi kakovostnimi komentarji, ne zalezovanjem ? ), bolj nam bo zaupala in večja je verjetnost, da bo z nami želela sodelovati.
- Pišite, kot govorite – Ne, za tiste, ki še poznate rek ‘Piši kao što govoriš’, to ne pomeni to. Hočem reči, da bi bili avtentični, ne uporabljate načina izražanja, ki ga ne uporabljate v vsakdanji komunikaciji z vašimi strankami. Ne poskušajte zveneti preveč strokovno in tvegati, da vas ne razumejo. Ali pa, da se predstavljate na en način, nato pa se boste s potencialno stranko dobili na sestanku v živo in bo dobila občutek, da vas sploh ne pozna oz., da vam nekdo drugi piše vsebine.
- Pozitivnost in optimizem –LinkedIn je poslovna platforma in uporabniki se tukaj zadržujejo, ker pričakujejo določene vsebine. Razne nekonstruktivne debate, politična prepričanja, kritiziranja in podobne stvari, naj ne bodo del vašega udejstvovanja. Če nimamo kaj pozitivnega in koristnega za napisati, se raje vzdržimo. Prav tako pazimo, da nismo negativni v komentiranju, ampak, da podajamo konstruktivne kritike in mnenja.
- # – Ah, ti hashtagi. Končno smo jih naštudirali za Instagram in jih zbrali 30, ki jih sedaj veselo kopiramo na LinkedIn objave. NAPAKA!!! Število #, ki jih algoritem upošteva je 5 (nekateri celo pravijo, da samo 3, ampak uradno LinkedIn priporoča 3-5). In algoritem upošteva hierarhijo, kar pomeni, da bo upošteval tistih 5, ki bodo prvi zapisani, tudi, če so uporabljeni kot del teksta. Zato previdno s #, ne pišite jih kar v tri dni, ampak raziščite kateri imajo dejansko sledilce in izberite take, da vam bodo zagotovili, da bo vaša objava videna pri sledilcih #.
- Enlargement in debate – Brez aktivnosti bo vaš LinkedIn profil zgolj vaša spletna vizitka. Aktivnost na LinkedInu je objavljanje vsebin, všečkanje in delitev vsebin ostalih uporabnikov in tisti najpomembnejši del – sodelovanje v debatah. S tem mislim komentiranje na objavah drugih oseb ter tudi komentiranje komentar. Na Linkedinu so komentarji, če so kakovostni in dovolj dolgi, vsebina. Za vse tiste, ki mislite, da nimate vsebin ali, da bi vam vzele preveč časa, je to prava pot. Pa ne samo za tiste. Vsi, ki se želimo pozicionirati kot strokovnjaki na določenem področju, moramo komentirati drugim uporabnikom. Imam nekaj klientov, ki so zaradi komentiranja prišle do novih strank, objav na raznih platformah in tudi povabil za govorce. Zato je komentiranje najpomembnejša aktivnost!
- Povezovanje ljudi – Če imamo priložnost, da povežemo določeni osebi, to naredimo. Vendar pazimo, povezujemo ljudi, ki jih dejansko poznamo. Verjamem, da ima vsakdo med nami med svojimi povezavami nekaj takih, za katere ne ve kdo so in so se slučajno znašle tam. Ko povezujemo ljudi, imejmo v mislih kakovostno povezovanje in vedno navedemo razlog zakaj 2 osebi povezujemo.
- Ne pretiravajmo z objavami – Manj je več! Seveda moramo na začetku objavljati malce več, ampak ne preveč. Decembra sem bila na enem izobraževanju za Linkedin, kjer je predavateljica učila, da objavljamo vsaj 4x dnevno ?!?! No, po tem sem predavanje zapustila. Sem pa zasledila komentarje ljudi, ki so pisali, kaj se jim je zgodilo, ko so upoštevali to strategijo; ljudje so jim začeli pisati naj ne spamajo, prejemali so vprašanja, če imajo kakšnega bota, ki neprestano objavlja in začeli so jih izločati iz svoje mreže. Življenjska doba objave na LinkedInu je 24 ur; če imamo v prvih urah dobre reakcije na našo objavo, pa celo več. Nedavna raziskava Onalytice je pokazala, da dosegajo najboljše odzive na objave osebe, ki objavljajo v povprečju 2-3x tedensko.
- Kontaktnih naslovov naših povezav ne dodajamo v mailing liste – Pred uvedbo GDPRja je obstajala možnost izvoza kontaktov naših povezav. Sedaj pa je to prepovedano. Ja, še ena stvar, ki je zapisana v pravilih Linkedina – to so tiste tečne stvari, za katere se vsi zavežemo, da se bomo ravnali po njih, a jih navadno niti ne preberemo. Če želimo vzpostaviti stik z nekom, ga preko sporočila na LinkedInu. Kasneje lahko komunikacijo, s strinjanjem osebe, prenesemo na mail. Nikakor pa ne nabirajmo povezave zato, da bi si povečali našo mailing listo.
- LION – LinkedIn Open Network je kratica, ki jo uporabljajo osebe, ki se povezujejo z vsemi. S tem ni nič narobe vendar, če želite uporabljati platformo za posel, vam bo pomembnejša kakovost vaših povezav kot število. Sama se z osebami s to kratico ne povezujem, ker resnično ne vem kakšen doprinos bi mi bili. Če boste pri teh osebah pogledali aktivnost, boste pri večini videli, da sploh niso aktivni.