1. Poznavanje algoritma za svojo korist
LinkedIn algoritem je poseben. Pravzaprav jih je več; eden za računalnike, drugi za mobilne naprave. V bistvu pa deluje tako, da posamezniku njegovo izkušnjo čim bolj prilagodi njegovemu obnašanju. To pomeni, da boste lahko prebrali različna priporočila, kakšni tipi objav imajo najboljši doseg. Vsako priporočilo je pravilno, saj algoritem deluje na način, da posamezniku prikazuje več objav tistega tipa, s katerimi se največ ukvarja. In seveda, ki jih objavlja.
Ko postanete aktiven uporabnik platforme, nimate pa še vzpostavljene dovolj velike mreže povezav, je dobro pri objavljanju slediti priporočilom LinkedIna in izkoristiti algoritem. Ko presežete določeno število povezav (pri 500 so že vidne razlike), pa začnite testirati in prilagodite svojo strategijo obnašanju vaše ciljne publike. Če se vaša ciljna publika najbolj odziva na video posnetke, objavljajte več teh, tudi če boste prebrali, da imajo tekstovne objave najboljši doseg.
2. LinkedIn kvaliteta vs. kvantiteta
Z leti aktivnosti na Facebooku in Instagramu smo se navadili spremljati in tekmovati, kdo ima več všečkov, komentarjev, delitev. Ti so prisotni tudi na LinkedInu. So pa to t. i. kazalci nečimrnosti (vanity metrics), ki ne gradijo vašega posla. Seveda pripomorejo k boljši vidnosti vašega profila in objav.
Če boste objavljali kakovostne vsebine in boste pri tem konsistentni, boste kmalu ugotovili, da četudi vaše objave ne bodo prejele nešteto všečkov, komentarjev in delitev, dobivate povpraševanja v vaš nabiralnik, nove prošnje za povezovanje, lahko se vam bodo pojavila tudi vabila za sodelovanje na projektih ali kot govorce na kakšni konferenci. To so tisti cilji, ki jih merite.
Ne pretiravajte s pogostostjo objav. Nedavno sem se udeležila izobraževanja, kjer je predavateljica učila, da naj objavljamo vsaj štirikrat dnevno. Noro in povsem skregano z logiko platforme. Glede na to, da ima vsaka objava na LinkedInu organski cikel vsaj 24 ur, to pomeni, da »smetimo« s preveliko količino informacij, in kot drugo, zajedamo v lastne objave in jim onemogočamo, da se razvijejo. Tisti, ki so dejansko sledili temu priporočilu, so kaj kmalu začeli dobivati zasebna sporočila od povezav, da naj se umirijo.
Podjetje Onalytica je nedavno naredilo raziskavo, ki je prišla do zaključka, da imajo največji doseg tisti, ki objavljajo 2-3 x tedensko. LinkedIn sicer priporoča objavo vsak delovnik, kar pa je tudi logično, saj je njegov cilj, da se čim več ljudi čim dlje časa zadržuje na platformi.
LinkedIn je največje poslovno omrežje, ki omogoča posamezniku 30.000 direktnih povezav. To pa ne pomeni, da morate delati na tem, da mrežo čim bolj razširite. Bodite izbirčni in dodajajte in sprejemajte ljudi, ki so gradnik mozaika do vaših zastavljenih ciljev. Poznam primere, ki imajo 30. 000 povezav in več kot 50.000 sledilcev, pa ne znajo narediti posla iz tega; pa tudi tiste, ki imajo okoli 1.000 povezav in jim LinkedIn predstavlja glavni vir prihodkov. Zelo dobrih prihodkov.

foto: Pixabay by Gupta
3. Poznavanje idealnega klienta
Včasih se mi zdi, da slišim samo še ‘idealna stranka’. Čeprav sem že 20 let v marketingu, sem večino časa delala s ciljnimi skupinami (ženske, starost 24-49 …) in ne z idealno stranko. Priznam, da mi kljub vsemu znanju in izkušnjam še kakšni 2 leti nazaj ni bilo jasno, kaj za vraga je ta idealna stranka in kako naj nagovarjam le Mojco, če pa vendar hočem pridobiti tudi Marka, Matejo in Mitjo. Včasih je dobro imeti mentorja: meni je nekaj, česar nisem znala sestaviti skupaj par let, razjasnil v minuti z izjavo – saj je vsak od njih tvoja idealna stranka. Samo komunikacijo moraš prilagoditi vsakemu posebej.
Ja, ni nujno, da imate samo eno idealno stranko. Lahko jih imate več. Je pa pomembno, da vsako od njih dobro poznate; da veste, kaj ji je všeč, česa ne mara, kako preživlja prosti čas, kakšen tip potrošnika je, ali ima otroke … Lahko bi napisala nekaj strani, kaj vse lahko določimo idealni stranki.
Bolj, kot jo poznamo, lažje bomo pisali vsebine zanjo in večja je verjetnost, da jo bomo pritegnili. To pa je naš cilj. Zato se splača nameniti nekaj časa jasni definiciji naše idealne stranke oz. naših idealnih strank.
4. LinkedIn – pregled in recikliranje vsebin
Ustvarjanje vsebin za večino predstavlja največji izziv. Večina si predstavlja, da bo morala vse začeti na novo. Pa ni nujno.
Dosti vas že ustvarja vsebine na drugih kanalih: novičke, bloge, You Tube in ostale video vsebine, razna poročila, reportaže. Vse to so vsebine, ki se dajo reciklirati za uporabo na LinkedInu.
Vzemimo za primer samo video posnetek. Lahko ga uporabite kot takega; iz njega lahko naredite pdf ali ppt dokument za objavo; naredite lahko prepis videoposnetka in ga uporabite kot objavo ali članek; naredite lahko zaslonske posnetke videa in imate slikovne vsebine; uporabite lahko samo zvok in že imate podkast. To je samo nekaj primerov, kaj lahko naredite iz enega posnetka.
Verjetno vam je sedaj jasno, da je dobro narediti pregled vseh vsebin, ki jih že imate na voljo, in razmisliti, kako bi se jih dalo uporabiti. Navadno se zgodi, da pomislek o tem, da bo LinkedIn predstavljal ogromno dodatnega dela, splahni, saj se pokaže, da je že v začetku na razpolago mnogo vsebin.
Verjemite, da vam bo precej lažje, če boste šli skozi naštete točke, ko se boste lotili LinkedIna. Pa še kje drugje vam bo olajšano delo.