Ko govorimo o digitalnem marketingu, je v ospredju pogosto razmislek o njegovih tehničnih prednostih. Premišljeno zastavljena marketinška strategija zagotovo učinkovito vpliva na generiranje rezultatov, s stališča uspešnega pozicioniranja podjetij na trgu pa je potrebno razmisliti tudi o pomenu kreative na tem področju.
V času, ko s(m)o uporabniki spleta vsakodnevno izpostavljeni velikim količinam različnih informacij, je trženje blagovnih znamk in uspešno pozicioniranje podjetij na spletu postalo svojevrsten izziv. Vsak podjetnik si želi, da bi njegovo podjetje učinkovito konkuriralo svojim tekmecem, vendar pa to ni lahka naloga, saj se na trgu nenehno pojavljajo nova podjetja s svežimi pristopi, vizijami in načini, s katerimi želijo doseči vrh tržne lestvice in je potrebno biti za to, da na trgu resnično izstopate iz množice, zares inovativen.
Če je bilo še pred nekaj leti dovolj, da ste za svoje podjetje ustvarili aplikativno spletno stran in dobro prodajno strategijo, danes, v dobi hitre digitalizacije, to ne prinaša (več) enakih rezultatov. Dejstvo je namreč, da vse več podjetij v svoje poslovne procese vključuje različne inovativne marketinške rešitve, zato se tržni procesi, ki so prej temeljili izključno na prodaji, vse bolj umikajo (dobremu) marketingu.
Kaj je dober marketing?
Dober marketing je iz tehničnega vidika tisti, ki izpolnjuje svoje glavne cilje, torej:
-
- pomaga vaši blagovni znamki do širše prepoznavnosti na spletu;
- vas pozicionira višje med rezultati v spletnih brskalnikih;
- generira lead-e;
-
- izzove interakcijo z vašimi sledilci in jih spodbuja, da vsebine, ki jih objavljate, delijo na spletnih omrežjih;
- poleg zgoraj naštetega pa je dober marketing tudi tisti, ki prispeva svojo kreativno vrednost.
Zakaj je kreativa v marketingu še posebej pomembna?
Kreativna vrednost marketinga pomaga generirati in implementirati unikatne ideje, ki sporočilo vašega podjetja komunicirajo na kar se da originalen način, najsi je to preko dobro zastavljenih spletnih vsebin ali pa oglaševalskih kampanj, ki imajo moč vaše potencialne stranke pritegniti na inovativen način.
Uspeh in kreativnost sta v marketingu zagotovo tesno povezana. Z možnostjo generiranja več (dobrih) idej bomo imeli posledično boljše možnosti za ustvarjanje bolj inovativne in potrošniku privlačnejše oglaševalske kampanje.
Eno izmed najbolj kreativno izstopajočih marketinških rešitev je v zadnjem času implementirala blagovna znamka Argeta, ki je koncept promocije ekskluzivne serije paštet zelo izvirno povezalo z glasbo in na tak način dodalo vrednost svojemu produktu ter ga naredilo še bolj zanimivega in privlačnega za potrošnika.
(Več o njihovem nadvse izvirnem projektu si lahko preberete na povezavi: https://soundtasting.argeta.com/sl/?utm_source=Linkedin&utm_medium=social&utm_campaign=Exclusive).
Cilj kreativno zastavljenih marketinških strategij je torej spodbuda, da sporočilo, ki ga predajate preko svojih oglaševalskih kampanj in ostalih marketinških aktivnosti, ostane vašim strankam v spominu dlje časa, dolgoročno gledano pa spodbuja tudi razvoj in prepoznavnost vaše blagovne znamke.
Če ima podjetje zastavljeno dobro zgodbo in svojo blagovno znamko gradi na kreativnem trženju le-te, bo s tem v prednosti pred tistimi podjetji, ki se osredotočajo večinoma na prodajo, ali pa sledijo že poznanim oglaševalskim trendom na trgu.
Kako generirati kreativne ideje v oglaševanju in ostalih marketinških aktivnostih?
Generiranje kreativnih idej je povezano predvsem s tem, koliko smo pripravljeni pogledati izven okvirjev že raziskanih tržnih strategij. Velikokrat se izgubljamo v definiranju ciljne publike in v tehničnih aspektih oglaševanja, pogosto pa pozabljamo na prednosti, ki jih prinašata gola iznajdljivost in domišljija.
Recimo, da se vaše podjetje ukvarja s prodajo ekološke kozmetike. Izdelek je kvaliteten in med vašimi strankami dobro sprejet, želite si svoj produkt razširiti med širšo ciljno publiko, vendar se zavedate močne konkurence na trgu – podobnih linij ekološke kozmetike, kot je vaša, je namreč na tržišču že precej različnih variant.
- Premislite, v čem ste drugačni od ostalih in te prednosti jasno izpostavite.
Morda za pakiranje vaših izdelkov uporabljate izključno okolju prijazno embalažo? Ima morda vaš izdelek določene certifikate, ki bi jih lahko izpostavili in s tem pritegnili ciljno publiko, ki jim te lastnosti kozmetike veliko pomenijo?
Ko boste definirali prednosti in lastnosti, po katerih vaš produkt izstopa iz množice podobnih, boste lahko bolj usmerjeno oblikovali svoje oglaševalske kampanje, z njimi posledično nagovorili pravo ciljno publiko ter hkrati predstavili svoj izdelek na čisto unikaten način.
- V »brainstorming« vključite čim več ljudi iz kolektiva.
Čeprav ima mnogo podjetij ločene oddelke, ki se ukvarjajo s kreativo, je ena izmed najbolj učinkovitih možnosti za pridobivanje kreativnih idej, da v ta proces vključite tudi preostali del kolektiva.
Upoštevanje koncepta »več glav več ve«, oziroma v tem primeru »več glav lahko generira več idej in inovativnih rešitev«, lahko učinkovito prispeva k snovanju izvirnih oglaševalskih in marketinških strategij, poleg tega pa tak način deluje tudi povezovalno na celoten kolektiv.
- Bodite pozorni na vse tisto, kar vas navdihuje – in s tem navdihujte druge.
Vse prevečkrat se v marketingu osredotočamo na digitalno realnost in premalo na tisto, ki je znotraj nas. Osredotočanje na to, kaj želijo naše stranke, je s stališča definiranja oglaševalskih konceptov zagotovo pomembno, a vendar včasih najboljše ideje pridejo iz nas samih povsem spontano, ko se odpremo za navdih v svojem neposrednem okolju.
Ste v zadnjem času morda prebrali knjigo, ki vam je odstrla povsem nov način razmišljanja? Ali pa ste morda zasledili oglas, ki vas je navdihnil na povsem svoj način?
S tem, ko boste postali pozorni na stvari, ki vas navdihujejo, boste lahko te elemente vključili v svoje oglaševalske kampanje in z njimi navdihovali tudi druge. Koncept iskanja kreativnih idej pomaga podjetjem, da ostajajo na trgu relevantna in da znajo s svojimi strankami vzpostaviti posebno vez ter obdržati njihovo zanimanje za vašo blagovno znamko.
- Obdržite »slabe ideje« …
… morda imajo (z nekaj adaptacije) potencial, da postanejo dobre, ali pa vam bodo morda prišle prav pri kakšni drugi oglaševalski kampanji. Iz izkušenj je možno sklepati, da so velikokrat ravno »slabe« ideje tiste, ki sprožijo proces dodatnega razmišljanja in iskanja odgovorov na določene probleme tako v poslovnem, kot tudi v kontekstu kreative v marketingu. Povsem mogoče je, da ideja sama po sebi ni slaba, le implementirana je na napačen način.
Tako kot pravi tudi #Seth Godin: »The problem is that you can’t have good ideas unless you’re willing to generate a lot of bad ones« (https://seths.blog/2009/12/fear-of-bad-ideas/), kar v prevodu pomeni, da dobrih idej pravzaprav ni brez množice slabih.
Kljub temu, pa »slabih« idej v marketinški kreativi ne smemo zamenjevati s slabimi marketinškimi strategijami – to so namreč vse tiste, ki na kakršen koli način delujejo v škodo podjetju oziroma mu ne prinašajo dolgoročne vrednosti.
- Najbolj efektivne kreativne rešitve so personalizirane.
Dober digitalni marketing se zna »dotakniti« ljudi na pravi način, kar je tudi eden od razlogov, zaradi katerih ostajajo stranke zveste določenim blagovnim znamkam, kar potrjuje tudi ena izmed študij iz leta 2017 (https://www.customerthermometer.com/customer-retention-ideas/brand-loyalty-statistics-2017/). Ugotovili so namreč, da je eden izmed glavnih razlogov, da stranka ostane zvesta določeni blagovni znamki, prav ustvarjanje občutka povezanosti strank s podjetjem, kar podjetju tudi pomaga pri uveljavljanju svoje vrednosti na trgu.
Pri generiranju kreativnih rešitev je torej potrebno upoštevati tudi osebnostni vidik. Dejstvo je, da stranke rade sodelujejo s podjetji, ki izražajo skrb za njih in imajo posluh za njihove potrebe in probleme ter le-te rešujejo na učinkovit način.
Zaključek
Rast in razvoj podjetja sta zagotovo odvisna od upoštevanja mnogih komponent. Zaradi potrebe po hitri adaptaciji podjetij na digitalizacijo in z upoštevanjem dejstva, da se je prodaja storitev in produktov praktično v veliki meri preselila na splet (in bo tak način poslovanja pravzaprav vse bolj aktualen), je prav razvijanje kreativnih marketinških rešitev ključno za boljše konkuriranje na trgu in za izboljšanje razvoja prodajnega procesa vašega podjetja, zato si dovolite pri razvijanju kreativnih rešitev pogledati izven okvirjev konvencionalnosti, saj potrošniki danes še posebej cenijo originalen pristop do oglaševanja.
Andreja Šoštarič