• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Komunikacijske skrivnosti

Komunikacijske skrivnosti

komunikacija
Čas branja: 4 min      

Trgovanje v komunikaciji za alfa položaj

Pro-ACT tehnike na področju socialne dinamike vsebujejo tehnike, ki povečujejo zanimanje drugih za nas in hkrati povečujejo naš alfa (dominanten) položaj.

Pomembna tehnika, ki jo je pri tem dobro čim večkrat uporabljati, je trgovanje v komunikaciji. Pri trgovanju uporabljamo nagrade, kar so lahko pozitivni občutki ali darila/storitve. Smisel je v tem, da sogovorniku nekaj damo, hkrati pa ustvarimo okolje, kjer lahko tudi on nekaj da nam. Če dajemo samo mi, je namreč percepcija vrednosti tega, kar dajemo, zelo nizka. Če igramo vedno le prijaznega in ustrežljivega fanta ali punco, ne bo pravega učinka, saj sogovornik ne bo znal ceniti naše energije. Tako na primer nikoli ne dajajmo ničesar, če ona/on ni nekaj naredila za vas. »Dam ti, kar si želiš in pripravim prostor, kjer mi ti lahko daš nekaj, kar si želim jaz.« 

V nasprotnem primeru, če damo nekaj kar tako, ali pod pretvezo implicirane kontrausluge (na primer kupimo ji pijačo), tega ne bo cenil/a. Če sogovornik ne želi narediti tega, kar si želite, potem povečujete vrednost darila in napetost in če še vedno ne želi sodelovati v izmenjavi, zmanjšate pozornost in energijo na svoji strani.

Ena od stvari, zaradi katere je oseba privlačna, je sposobnost prikazovanja čustev do drugih, a tudi tu pozor: čeprav ni zdravo ohraniti občutke zaklenjene v notranjosti, pa si lahko s prekomerno odkritostjo naredimo negativno uslugo. Na primer, če povemo punci: “Mislim, da si super, ti si moja sanjska punca in naredil bom vse…”. S tem namreč dajemo preveč vrednosti, kar velikokrat prinese nekaj privlačnosti do vas (ni pravilno, a tako je, saj ve, da vas ima in da ji ni treba narediti ničesar, da bi vas še pridobila). Nasprotno pa se trgovanje lahko hitro spreobrne v prijetno draženje kot na primer:

Vi: “Če me zmasiraš malo po hrbtu, ti povem skrivnost.” 

Ona: “Ne zanima me tvoja skrivnost.”

Vi: “Te bo tale. Ker je skrivnost trgovanja z občutki…

Tudi če zabavate skupino ljudi, je potrebno, da tudi oni naredijo nekaj za vas (na primer sodelujejo, vam prinesejo pijačo, uredijo prostor). Vse, kar je zastonj, ni zaznano kot nekaj vrednega, saj ljudje ponavadi cenimo samo vrednost, da smo nekaj naredili. 

Nagrade z vaše strani naj ne bodo logične, niti ne ponavljajoče, saj to namiguje na izkoriščanje nagrad za usluge, ki jih želite. Še najbolje deluje tehnika izmenjave, ko sogovornik najprej naredi nekaj za vas (tudi če ste mu to prikrito sugerirali). Tako vas nato bolj posluša in ceni vaše darilo/prispevek, ki sledi iz vaše strani. 

Poznan je rek: najhitreje pridobiš prijatelja, če ta nekaj naredi zate.

 

Prodornost glasu in dihanje

Znanstveniki trdijo, da vsaj 60 % prebivalstva diha preplitvo in se s tem izpostavlja resnim bolezenskim tveganjem. Dihanje je tudi ključnega pomena za dober glas. Naučiti se moramo govoriti s spodnjim delom (trebuhom). Kot pri petju želimo sprostiti mišice okoli diafragme, tako da omogočijo večji dostop zraka. Pozor: ne dihamo z diafragmo, temveč sprostimo diafragmo in s tem omogočimo večjo prostornino. Dihamo s trebuhom, vendar ne na silo – smisel je sprostiti trebuh, kar je sploh velikokrat izziv za ženske. Dober primer so dojenčki, ki zelo dobro dihajo s trebuščkom.

Zvok se namreč ustvarja, ko zrak vibrira ob glasilke. Glas je bolj prodoren in bolj alfa, če je napolnjen z večjo količino zraka (količina) in če je bolj usmerjen (primerno stiskanje glasilk). Da bi lahko izdihali večjo količino zraka, moramo predvsem:

– trenirati globoko dihanje s celotnimi pljuči (trebuh in prsi),

– delati več premorov v našem govoru, ko lahko hitro vdihnemo.

 

Spreminjanje dinamike govora in čutni sistemi

Samo spreminjanje dinamike govora ustvarja trans (nezavedno vodenje) in povečuje zanimanje. Kot pri vsaki tehniki pa ne smemo pretiravati, saj lahko dosežemo nasprotni učinek in poslušalca spravimo iz transa v kritično vrednotenje. Spremembe dinamike odražajo tudi različno tipologijo osebnosti občinstva. Kinestetiki v občinstvu si želijo počasnega govora,

polnega sočutja, avditivne osebe večji poudarek na ritmiki in vizualne osebe hitro in slikovito predajanje informacij. Zato je pomembno, da govorec začne počasi in potem povišuje tempo, saj je kinestetiki najlažje izgubiti. Omenjeno sosledje se ponavlja. Priporočljiva je tudi prilagoditev glede na vsebino, kjer počasi govorimo o svojih občutkih in emocijah, srednje hitro govorimo o tem, kar smo slišali in hitro govorimo, ko opisujemo posamezne mentalne slike. Priporočljiva je tudi navezava hitrosti govora z uporabljenimi kinestetičnimi, avditivnimi in vizualnimi predikati.

 

POZOR: Cilj ni pridobiti več ugodja zase, temveč ustvariti boljši odnos. Potrebno je biti pazljiv, da ne delujemo preračunljivi, zato so prikriti ukazi čudovit način, s katerim se lahko izognemo projekciji, da trgujemo.

 

Bolje je narediti malo pravi način, kot veliko stvar slabo. Sokrat

 

prof.dr. Andrej Kovačič

Okt 5, 2021Andrej Kovačič
Razširite vsebino:
5 oktobra, 2021 Komuniciranjekomunikacija
Andrej Kovačič

Doc. dr. Andrej Kovačič ima univerzitetno diplomo iz ekonomije, magistraturo (MBS) in doktorat iz sociologije.

Delal je mednarodno kot vodja prodaje, direktor ali CEO za tri mednarodna podjetja (RE Invest, Salesianer Miettex in AXA Insurance) v Nemčiji, Sloveniji in Angliji. V okviru lastnega podjetja za raziskave in svetovanje CEOS d.o.o. je analiziral več kot 150 raziskav, preko svetovanja in coachinga podpiral več kot 30 slovenskih in mednarodnih podjetij in individualno v več kot 100 osebnih coachingih/terapijah. Leta 2013 je sprejel mesto na Fakulteti za medije.

Je avtor večih akademskih in neakademskih člankov in sedaj kot trener letno naredi več kot 300 ur treningov na treh fakultetah in višji šoli. Vključen je v več neprofitnih dejavnostih znotraj ŠENT-a in drugih neprofitnih društev. Finančno podpira akademsko revijo IIASS. Je aktiven coach in terapevt in podpira večje število klientov, da dosežejo svoj potencial (če potrebujete pomoč se lahko s tem obrazcem prijavite kot posameznik za neplačljivo storitev).

Zadnji dve desetletji dr. Andrej Kovačič deluje kot svetovalec mednarodnim podjetjem in mnogim voditeljem in pri tem konstantno izboljšuje osebne sposobnosti, da bi pomagal zaposlenim in posameznikom ustvariti boljše odnose, boljše rezultate in večji prispevek k boljšemu jutri. Na svoji poti se je učil od najboljših in tehnike dodatno izpolnjeval ter s tem postavil temelje PRO-Aktivnih Komunikacijskih tehnik (PRO-ACT).

Socialna ekonomijaVavčerja – prenos lastništva in okoljski vplivi
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
Prekvalifikacija
Prekvalifikacija
Nadomestilo stroškov – delo na domu
Pogodba o poslovodenju
Pogodba o poslovodenju
Dr. Tine Nagy – Brainstorming – pravila in napake
zivljenjske-modrosti
Življenjske modrosti
5 STVARI O REŠEVANJU POTROŠNIŠKIH SPOROV | Uroš Petohleb
HLADNI KLIC vs. HLADNI MAIL
 Zanimivo 
InstaText – lektorska pomoč umetne inteligence
Pravica do odklopa
SISBIZ
SISBIZ? Grize ne, ampak….
Razpisi za gostinstvo in turizem
video nadzor
Video nadzor delavca
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT