• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Kdaj vse lahko uporabimo kanvas poslovnih modelov? | Andro Goblon

Kdaj vse lahko uporabimo kanvas poslovnih modelov? | Andro Goblon. poslovni modeli.

Čas branja: 4 min      

»Ja, poznam, imamo kanvas,« je rekla gospa, ko sem ji odgovoril na vprašanje, s čim se ukvarjam. Med nadaljevanjem pogovora sem ugotovil, da so ga na neki delavnici res naredili in sedaj kot dokaz o tem leži v predalu. Pa ni nujno, da je tako.

Kanvas poslovnih modelov je odlično orodje, ki ga lahko uporabimo v številnih primerih. Oglejmo si, v katerih!

 

 

1. Ocena trenutnega položaja podjetja oz. prva vizualna predstavitev poslovnega modela

 

V mnogih podjetjih še nikoli niso vizualizirali svojega trenutnega modela, kar je v bistvu škoda oziroma neizkoriščena priložnost za odkrivanje izboljšav, ki lahko hitro privedejo k boljšim rezultatom. Osnovno vodilo pri tem je, da ugotovijo, kaj sploh je njihova ponudba vrednosti. To je seveda nekaj drugega kot njihovi izdelki ali storitve, in je tisto, kar morajo najprej ugotoviti. Slaba novica je, da jim v prvem poizkusu to zagotovo ne bo uspelo. Dobra plat tega (pravzaprav odlična) pa je v tem, da potem, ko izluščijo in razumejo ponudbo vrednosti (»value proposition«), to lahko uporabijo tudi v promocijske in tržne namene, pa še strankam bo bolj razumljiva.

 

 

2. Strateško načrtovanje

 

Ko v podjetju s pomočjo kanvasa predstavijo svoj poslovni  model in si vizualno predstavijo, kaj in kako to sploh počnejo, lahko kanvas v nadaljevanju uporabljajo za strateško načrtovanje in razvoj podjetja. Tako imajo pred seboj »trenutni« in »želeni« poslovni model. Če vedo, kam bi radi, bodo hitro našli pot in način, kako do tja, torej lažje pripravili akcijski načrt prehoda.

 

 

3. Izboljšanje sodelovanja med oddelki v podjetju

 

Eno izmed pravil oblikovanja kanvasa poslovnega modela je, da pri tem sodeluje čimbolj heterogena skupina ljudi. To pomeni, da se s tem ne ukvarja – na primer – samo oddelek za marketing ali prodajo, ali pa, da to delo ni prepuščeno tistim, ki se v podjetju ukvarjajo z razvojem. Skupina mora biti sestavljena iz predstavnikov čim več različnih oddelkov, ki kanvas poslovnega modela oblikujejo skupaj, vse to pa vodi tudi k boljšemu razumevanju dela posameznih oddelkov in pomena tega. To seveda velja tudi za druge vrste organizacij, na primer ministrstva.

 

 

4. Inoviranje

 

Vsekakor je kanvas poslovnih modelov zelo priporočljivo uporabiti v zvezi z inovacijsko dejavnostjo v podjetju, saj se s tem lahko izogne nepotrebni porabi sredstev v primeru, da je inovacija tržno neuspešna. Preden se v podjetju nameravajo resno lotiti inoviranja, je smiselno, da na trgu preverijo potrebo po inovaciji. V pomoč pri tem sta še dva kanvasa, in sicer kanvas za vitko inoviranje (»lean canvas«) in kanvas za oblikovanje ponudbe vrednosti (»value proposition canvas«). Možna ovira, ki se lahko pojavi v tem primeru, je, da se pojavi strah pred »krajo ideje«. Vprašanje je, kaj je slabše: testirati idejo na trgu –  ali zapraviti veliko denarja za nekaj, kar trg ne potrebuje …

 

 

5. Zbiranje idej

 

Ko v podjetju dojamejo pomen in delovanje  kanvasa poslovnih modelov, in razumejo, da je vizualni jezik, s katerim je poslovni model predstavljen, lažje razumljiv zaposlenim iz različnih oddelkov (oziroma je lahko skupni jezik razumevanja poslovnih idej), lahko kanvas poslovnih modelov uporabljajo kot predlogo za zbiranje idej.

 

 

6. Kanvas poslovnega modela kot »nadzorna plošča«

 

Vsakemu polju kanvasa poslovnega modela lahko priredimo ustrezne indikatorje za spremljanje realizacije in uspešnosti (toda najprej je potrebno poslovni model oblikovati!). Več o tem, katera polja so to, si lahko preberete v prispevku: https://mybusiness.si/kaj-vsebuje-kanvas/

 

 

7. Izdelava portfelja poslovnih modelov

 

Za različne stranke podjetje lahko oblikuje različne poslovne modele. Prav tako za različno ponudbo vrednosti. (Podjetje ima torej lahko več poslovnih modelov. Tako ima na primer Mercedes popolnoma različen poslovni model za tako imenovane »milenijce«, ki bi avto samo uporabljali, ne pa tudi kupili. Ne bomo rekli, da vsako, a veliko podjetij pa vsekakor lahko premisli o podobnih izzivih in uvede še kak poslovni model za posebno skupino strank.)

 

 

 

8. Razumevanje strank – odjemalcev

 

Kanvas poslovnih modelov podjetju omogoči, da bolje razume lastne potrebe svojih strank. To se zgodi potem, ko podjetje svojo ponudbo izdelkov ali storitev prevede v ponudbo vrednosti. Ko torej najde odgovore na to, katere probleme strank dejansko pomaga odpraviti, ali katero delo jim s pomočjo ponudbe vrednosti pomaga opraviti.

 

 

9. Prenova organizacijske strukture podjetja

 

Povsem možno oz. pričakovano je, da podjetje potem, ko si prvič vizualizira poslovni model, ugotovi, da lahko s spremembo organizacije delovanja dosega boljše rezultate ali na novo definira naloge obstoječih oddelkov.

O ostalih možnostih uporabe si preberite v prihodnjem prispevku.

 

P. s. 1 : Kanvas nam popolnoma nič ne koristi, če se skrit očem valja v kakšnem predalu ali mapi. Biti mora na vidnem mestu- in še bolje je, da je narejen vsaj v formatu velikosti A2.

 

P. s. 2: Kanvas vam bo tudi zelo malo koristil (včasih pa celo škodil!), če ga boste naredili z »globokim ignoriranjem« pravil oblikovanja poslovnega modela. (Ne, ni šala. To se res dogaja.)

Jan 19, 2019Andro Goblon
Razširite vsebino:
19 januarja, 2019 Financekanvas, načrtovanje, poslovni model
Andro Goblon

Spletna stran www.mojposlovnimodel.si
LinkedIn Andro Goblon

Andro Goblon se ukvarja s svetovanjem in usposabljanjem na področju uvajanja novih poslovnih orodij, kot so na primer orodje za oblikovanje poslovnih modelov, orodje za oblikovanje ponudbe vrednosti, orodje za inoviranje trendov in druga vizualna orodja, ki omogočajo hitrejše in cenejše pristope k inoviranju in strateške odločitve v podjetju, predvsem pa večjo skladnost med ponudbo podjetja in potrebami trga oz. strank. Pri svojem delu uporablja sodobne pristope in metode (Design thinking, Visual thinking).

Deluje tudi kot projektni vodja in koordinator komunikacijskih aktivnosti v razvojno raziskovalnih projektih EU (pri pripravi vlog in izvedbi projektov), kjer predvsem razpisi, namenjeni malim in srednjim podjetjem velik poudarek dajejo prav inovativnim poslovnim modelom. Podobno je tudi na področju krožnega gospodarstva, ki je tema projekta, s katerim se trenutno ukvarja.

Slovenci imamo nekaj najboljših restavracij na svetu!Pa vse na firmo, prosim! | Tomaž Sršen
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
pomodoro
Upravljanje časa – metoda »Pomodoro«
Saša Gnezda – Delajmo tako, kot tečemo: premišljeno in na dolge proge
Ecommerce Day 2017 | Ljubljana, 28. in 29. november
Zavarovalni-instrumenti-placil
Zavarovalni instrumenti plačil
Znanje VS inovacije | Dr. Ludovit Garzik, Avstrija
Pogodba o zaposlitvi
Pogodba o zaposlitvi
krizno komuniciranje
Krizno komuniciranje in napake
 Zanimivo 
Zaposlitev novega delavca: kako izbrati pravega kandidata | Milena Pervanje
BLOCKCHAIN THINK-TANK | predstavitev
Obvladovanje komunikacijskih dogodkov
akrobati
Včasih moraš biti hraber
skrbnik-za-srečo
Kaj skrbnik za srečo zaposlenih pravzaprav počne?
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
podjetja
Hitro rastoča podjetja
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si