Pogovarjali smo se z direktorjem zavoda Mobin, Janom Pelozo.
Od kdaj Zavod Mobin ponuja mladim Evropsko mladinsko kartico?
Evropska mladinska kartica je v Sloveniji že od leta 1999, torej praznujemo naslednje leto 20. obletnico. Kartica je medtem nekajkrat zamenjala imena, morda najbolj znano je bilo obdobje, ko je bilo po kartici veliko povpraševanje zaradi 30% popusta na Slovenskih železnicah, ki ga je omogočala. To je bila EURO<26 kartica, znana imena so bila tudi Ej!kartica in mladinska kartica, zdaj pa je to Evropska mladinska kartica, ki je tako poznano po vsej Evropi.
Kaj si zavod obeta od Evropske mladinske kartice?
Želimo si, da bi bila kartica čim bolj razširjena, primarno pa je namenjena populaciji od 15 do 29 let, ki vključuje 360 tisoč mladih.
Približno koliko kartic je bilo do zdaj že izdanih?
Trenutno imamo 71.000 članov, do leta 2020 pa bomo z do sedaj podpisanimi pogodbami imeli že 95.000. V Evropi je članov okoli 7 milijonov. Od leta 1999 je bilo v Sloveniji izdanih že skoraj pol milijona kartic.
Kako razširjene so ugodnosti za imetnike v Sloveniji in drugje po Evropi?
V Evropi imajo člani – lastniki kartic – ugodnosti pri kar 70.000 ponudnikih blaga in storitev. Poleg osnovnih kartic so v prometu tudi t.i. co-branding kartice. Med temi je najbolj znana z Delavsko hranilnico, t.i. DH EYCA paketni račun za mlade. V Sloveniji imamo trenutno 350 ponudnikov, katerih popusti so bodisi spletni ali fizični. Do spletnih člani pristopajo preko naše mobilne aplikacije, druge popuste pa vnovčijo kar fizično na prodajnem mestu. Med strateškimi partnerji imamo trenutno Mladinsko knjigo, Delavsko hranilnico, Kompas, Avant2Go, GoOpti in Printbox, od nedavnega pa tudi Hostelling International, ki ponuja popuste v preko 4000 hostlih v njihovi mreži po svetu. Prav tako je ogromno tudi popustov po Evropi; tako lahko dobiš popust, denimo, na šolo deskanja na Portugalskem, za vožnjo z Božičkovimi sanmi z jelenjo vprego na Finskem, pa 50% popust za vse javne prevoze na Cipru, brezplačni ogled Louvra, so pa tudi zelo cenjeni popusti za obisk Disneylanda v Parizu.
Kakšne koristi ima podjetje, ki se vključi v sistem popustov evropske mladinske kartice (publiciteta, oglasi, povečan promet,…)?
Za primer bi dal enega od naših spletnih strateških partnerjev. Za njih npr. dnevno omogočimo 5 do 6 transakcij, kjer znaša povprečni nakup od 50 do 100€, mladi s kartico pa imajo od 6 do 8% popusta. Številke povedo, da naši mladi opravijo pri njih kakih 1500 nakupov letno in pri omenjeni povprečni vrednosti nakupa to ni ravno zanemarljiv znesek.
Nek drug strateški partner gradi predvsem na fizičnih popustih, ugotavljamo pa, da je imel že letos preko 5000 nakupov z našo pomočjo, kar je izvrsten podatek. Naši člani so torej digitalno izobraženi, redni uporabniki kartice in bralci naših komunikacij (mobilna aplikacija, socialna omrežja, novičnik, …) in lahko v dokajšnji meri spremljamo njihove nakupe in interese.
Kako uspeva rast uporabnikov Delavski hranilnici, ki ima neke vrste co-branding kartico z vašo in omogoča mladim dostop do prve uporabne bančne kartice?
Naredili smo tržno raziskavo in ugotovili, da je DH že od nekdaj najbolj ugodna banka za mlade, zato smo prvotno stopili ravno do njih – povrh vsega so še slovensko in zelo družbeno odgovorno podjetje. Partnerstvo z njimi smo kar dolgo časa »brusili« in na koncu prišli na najboljši produkt tako za mlade kot za partnerja. Skupna kartica je naredila DH še bolj privlačno za mlade, saj imajo še dodatne ugodnosti. Od prve predstavitve te co-branding kartice na Škisovi tržnici letos število uporabnikov tega produkta lepo raste, izvajamo oz. načrtujemo pa še promocijske dejavnosti ob vpisih na fakulteto, včlanitvah v študentske servise, na poletnih festivalih za mlade in ob registraciji študentskih bonov.
Kakšni so načrti vašega zavoda za prihodnje?
Naše osnovno poslanstvo je omogočiti čim večjemu številu mladih kar se da ugodno preživljanje prostega časa, pa tudi pocenitve vsakodnevnih ali sezonskih potreb, npr. nakupa učbenikov. Skušamo doseči »win-win-win« situacijo med našimi člani, sodelujočimi podjetji s popusti in našo organizacijo. Ne promoviramo profitne komponente, ki jih vidijo vključena podjetja, saj v našem osnovnem delovanju servisiramo povpraševanje s strani članstva. Ob širitvi kartice in števila uporabnikov pa želimo razvijati družbeno odgovornost partnerskih podjetij, saj zelo dobro sodelujemo tudi s CSR Europe in se na tem področju zelo dobro znajdemo, pa tudi prostovoljstvo mladih, kjer upamo, da bomo od naših partnerjev pridobili tudi nagrade za najbolj prizadevne.
Predstavnica Delavske hranilnice Tina Vuleta o kartici pravi:
»Delavska hranilnica je v projekt vstopila z željo, da se še bolj približa ciljni skupini mladih. Skupaj s partnerjem, Zavodom Mobin, smo tako ustvarili atraktiven produkt, ki združuje plačilno in popustniško kartico ter vse ugodnosti iz obeh naslovov. DH EYCA paket mladim ponuja brezplačno vodenje računa, brezplačno dvigovanje gotovine v državah EMU, brezplačno spletno in mobilno banko, brezplačno sms obveščanje za spletno banko, brezplačno plačevanje obveznosti (po formuli 2+2+2) ter brezplačno letno članarino za plačilno kartico MasterCard. Poleg tega pa lahko uporabnik koristi ugodnosti in popuste v Sloveniji in tujini. Odziv mladih je odličen in presega naša pričakovanja.«