Samo Krušnik prodaja knjige knjigarnam. Čudno, saj oni jih vendar imajo?
Samo prodaja knjige založbe Primus, da jih knjigarne lahko ponudijo svojim kupcem. In svoje delo opravlja odlično. Srečanje s Samom Krušnikom me je navdušilo, njegova dobra volja in predanost svojemu delu je nalezljiva. Upam, da se tega naleze še kdo ali pa vsaj preizkusi njegov način dela.
Kako dolgo ste že pri založbi Primus?
Že skoraj deset let. Pridružil sem se ji septembra 2012, kot peti član ekipe. V prodajo sem se vključil pred približno štirimi leti. Pred tem sem bil vodja skladišča in še marsikaj drugega. V majhnem kolektivu smo vsi vključeni v skoraj vsa področja delovanja podjetja. Ključ do uspeha je komunikacija med zaposlenimi, organizacija ter realizacija različnih idej. Na terenu sva dva, kolega Danijel in jaz, vendar se s tem izjemno pomembnim področjem na različnih nivojih ukvarjajo skoraj vsi zaposleni.
Ste zadovoljni s svojim delom?
Sem, izjemno sem zadovoljen. Delati s takšno ekipo mi je v čast. Rezultati se vsako leto izboljšujejo, zato se počutim uspešnega. Najbolj sem vesel, ker mi potrditev dajejo sodelavci in poslovni partnerji.
Kje ste dobili potrebno znanje za prodajnika?
Po izobrazbi sicer nisem komercialist, a prodaji sem se hitro našel. Izkušnje iz skladišča in dostava so mi omogočile spoznavanje podjetja na različnih nivojih, specifičnosti poslovanja, predvsem pa dale nove ideje in znanje. Pri pogovorih s poslovnimi partnerji sem spoznal, da je pomembno predvsem dobro prisluhniti njihovim težavam in poiskati rešitev, ki bi vsem odgovarjala. Na podlagi prejetih informacij, usvojenih znanj in lastnih ambicij, da se preizkusim v prodaji, sem izoblikoval svojo vizijo, ki sem jo predstavil direktorju in ponudil mi je priložnost. Da bi še dodatno razširil svoje znanje, sem veliko bral, med drugim tudi članke na portalu podjetnik.net.
Je dejanski delokrog večji, oziroma kaj morda še delate v založbi in zanjo?
V založbi sem vodja prodaje, delokrog p je širok. Pokrivam tudi prodajo pakirnih ovojev za knjige, zastopam in dogovarjam se za digitalni in ofsetni tisk ter opravljam še več drugih nalog. Dnevno komuniciram s številnimi ljudmi – založniki, vodji, knjigarnarji, knjižničarji in tiskarji.
Kaj so največje vrline prodajnika ?
Največje vrline prodajnika so zanesljivost, dobra organizacija in spretna komunikacija. Prav za vsakega poslovnega partnerja si je treba vzeti čas, mu prisluhniti in ponuditi rešitve. Slednje so najbolj pomembne za dobro izpeljan posel.
Ali pogosto obiskujete posamezne kupce ?
Tedensko obiščem vsaj 30 knjigarn, nekatere bolj druge manj pogosto. Vsekakor pa si, če se zaradi poslovnih razlogov nahajam v nekem kraju, vzamem čas in pokukam še v knjigarno.
Menim, da sem z vsemi v dobrih odnosih.
Zakaj je to potrebno?
Pomembno je, da se s strankami srečujemo čim večkrat, da ohranjamo stik ter izmenjujemo ideje. Hkrati prodajna mesta obveščamo o novostih na trgu in medijsko izpostavljenih knjigah ter ostalih projektih. To je naša konkurenčna prednost, saj dobro obveščen knjigarnar, opremljen s pravimi informacijami, kupcem bolje prezentira knjižni program. S tem so tudi prodajni rezultati boljši.
Se angažirate bolj, kot se povprečno ljudje pri podobnem delu?
Pri svojem delu se skrbno posvetim strankam in si za njih vzamem čas. V današnjem času je zelo pomemben oseben stik in pomoč ljudem. Ko sodelujemo in si pomagamo, je vsem boljše in lepše, predvsem pa lažje. Mnogi, ki si želijo sodelovanja z nami, se prvič srečajo z založništvom in knjigotrštvom. Tem zelo rad pomagam s koristnimi informacijami, ki jim olajšajo poslovanje. Posledično pa s tem delo olajšam tudi nam.
Vsak ima svoje prijeme. Pomembno je, da si svojemu delu predan – to je recept za uspešnost. S polovičarskim delom ni resnično uspel še nihče.
Koliko izvodov letno prodate knjigarnam?
Letno izide okoli petdeset novih naslovov, od tega je približno polovica prevodnih del.
Knjigarne predstavljajo polovico skupnega prometa naše založbe, drugo polovico prometa pa ustvarimo z ostalimi poslovnimi partnerji in fizičnimi osebami.
Kako načrtujete in izpeljete prodajo nove knjige?
Nove naslove pri Založbi Primus izberejo urednice skupaj z direktorjem, ki je tudi izvršni urednik, marketinški oddelek pa načrtuje prodajno pot knjige. Tesno sodelujemo z različnimi mediji, ki so ključni za promocijo posameznih projektov in podjetja.
Kaj vam je pri vašem delu v največjo pomoč?
Najprej ekipa Založbe Primus. In da znam prisluhniti vsakomur, obenem pa aktivno spremljam dogajanja in spremembe na trgu. Naš interni slogan je: »Edina konstanta je sprememba«. Zadeve na trgu se tako hitro spreminjajo, da tisto, kar smo počeli pred nekaj meseci, danes skoraj ne velja več. Kaj šele pred letom dni.
Se vam zdi, da je lokacija založnika pomembna za uspešnost prodaje večjim kupcem?
Do neke mere to drži, mogoče zaradi lažjega dela in organizacije, saj se večina dela odvija v Ljubljani in okolici. Vseeno pa menim, da je najbolj pomembno to, kakšna je ekipa v ozadju. Če vsa kolesja v podjetju delujejo tako, kot morajo, tudi lokacija ne predstavlja nobenih težav. Večini partnerjev smo celo še bolj simpatični, saj smo spodnji Štajerci bolj sproščeni. Tudi to šteje.
Pogovarjal se je Vito Komac