• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Kaj spreminja svet?

Kaj spreminja svet?

Čas branja: 3 min      

Težko je verjeti, da še razmeroma nedavno, ženske niso imele volilne pravice, pravice do vožnje avtomobila ali pravice do izobraževanja.

Steve Wozniak, soustanovitelj Apple Inc., je julija 1976 predstavil prvi prototip Apple I, prvega osebnega računalnika na planetu.

Komaj 46 let je minilo, zdaj pa imamo vsi v žepu računalnike, ki so veliko hitrejši, uporabniku prijazen in nas lahko poveže v globalno omrežje. Prvi komercialni let je bil opravljen leta 1914 na Floridi, pred samo 108 leti.

Svet se spreminja, in to hitro.

Toda kaj ga spremeni? Kakšna sila poganja vse te hitre spremembe?

Za odgovor na takšna vprašanja pogosto uporabljamo besedo “napredek”. A napredek delajo ljudje. Kaj motivira ljudi, ki v svet prinašajo nove tehnološke rešitve, politične koncepte, družbene ideje ali umetnine?

Odgovor se zdi preprost in samoumeven – ljudje, ki počnejo vse te stvari, so po naravi ustvarjalni, proaktivni in entuziastični, zaradi česar premikajo svet naprej.

A če pogledamo v zgodovino, se morda zdi, da se svet premika v določeno smer. Nikoli se ne premika naravnost in včasih naredi nekaj korakov nazaj.

Toda na splošno se spremeni iz neprijetnega in nevarnega kraja, kjer je bila cena človeškega življenja skoraj nič, v tistega, kjer se ljudje spoštujejo in vsaj poskušajo živeti v miru.

Ta svet je daleč od popolnega, a v povprečju uživamo življenje, v katerem se ne bojimo, da bodo naši otroci umrli zaradi lakote, življenje, polno varnosti, udobja in zanimivih priložnosti.

Kako to, da smo se znašli tukaj?

Človeške potrebe

Ljudi žene več osnovnih potreb, vsaj po teoriji, ki jo je uvedel Steven Reiss, ameriški psiholog. Njegov kolega Marshal Rosenberg pa je vztrajal, da imamo ljudje več kot 16 osnovnih želja, vendar se je strinjal z Reissom, da je to število omejeno po naravi.

 

 

 

svet

Na planetu je 8 milijard ljudi, ki si na splošno želijo iste stvari. In kaj počnejo vsi ti proaktivni, kreativni in entuziastični ljudje?

Iščejo način za zadovoljitev teh potreb. Pred stotimi leti so ljudje imeli enak seznam želja, ni pa bilo tehničnih rešitev, družbenih dogovorov ali pripravljenosti nekoga, da izpolni celo nekatere od njih. In svet se razvija od točke, ko je večina potreb ostala neizpolnjenih, v prihodnost, v kateri bo obravnavanih več njih. In temu pravimo “napredek”.

Prepričani smo, da tehnični napredek ustvarjajo geniji. Genij izumi žarnico (mobilni telefon, računalnik, družbeni medij, sintetična tkanina – predlagajte svoj seznam), ljudje rečejo “vau!” in ga začni uporabljati. Vendar na ta način ne gre.

Po podatkih Forbesa »od današnjih 2,1 milijona aktivnih patentov 95 odstotkov ni bilo licenciranih ali komercializiranih«. Zato geniji izumljajo veliko različnih stvari in le redki med njimi najdejo pot na trg. Toda kdo sprejema končne odločitve? Uporabniki. Če čutijo (ali vedo ali verjamejo), da ta posebna naprava (oblačilo, kos pohištva itd.) ustreza nekaterim njihovim osnovnim potrebam, jo želijo preizkusiti. Če ne, jih bo pustilo ravnodušne.

Enake stvari se dogajajo, ko gre za družbena gibanja. Dvomim, da ženske pred več sto leti niso hotele biti svobodne. Toda rešitve tega problema ni bilo, dokler se nekatere pogumne aktivistke niso začele boriti za svoje pravice. Ni bilo lahko in niso takoj zmagale. A takoj ko je bila pridobljena kritična masa žensk, ki so razumele, da to potrebujejo in so se za to pripravljene boriti, se je svet začel spreminjati.

 

Osnovne potrebe za praktično uporabo

Za strateške delavnice uporabljam Reissovo in Rosenbergovo teorijo. Kupce lahko bolje razumemo, če poskušamo stopiti v njihove čevlje in si predstavljati možne potrebe tipičnega potrošnika. Poglabljanje v potrebe strank / kupcev /uporabnikov skupini pomaga pri oblikovanju novih rešitev izdelkov in celo poslovnih modelov.

Osnovne želje lahko uporabimo tudi kot referenčno točko za igro predvidevanja. Analiziramo lahko najbolj relevantne in bistvene želje družbe ali skupine ljudi, v čigar prihodnost želimo pogledati.

In lahko se vprašamo, v kolikšni meri so sedaj izpolnjene?

Katere potrebe so za te ljudi hkrati pomembne in najbolj nezadovoljene? V katero smer se bo ta posebna skupina gibala v želji, da jih nagovori? To nam lahko prinese dragocen vpogled v družbene trende, ki bodo v prihodnosti spremenili krajino te družbe.

 

Svyatoslav Biryulin, 

strateg, futurist, svetovalec iz Ljubljane

Dec 2, 2022Svyatoslav Biryulin
Razširite vsebino:
2 decembra, 2022 Veliko o vsemspremembe, svet
Svyatoslav Biryulin

Svyatoslav Biryulin | MBA iz strateškega managementa; Svyatoslav je nekdanji direktor večih podjetij v državah nekdanje Sovjetske zveze. Od l. 2012 je poslovni svetovalec za marketing in vodenje, s podjetjem deluje v državah bivše SZ; od l. 2015 živi Ljubljani, kjer ima podjetje KVAN Svetovanje.

Obvladovanje perfekcionizmaOdškodninski zahtevki lahko ogrozijo obstoj vašega podjetja
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
komuniciranje
Ne kaj, ampak kako poveš
Glava in Srce – kako najti pravo ravnovesje? | Dr. Matej Miklavec
Nasledstvo v družinskih podjetjih 2/4 | Priprava na krizno situacijo
možganska-nevihta
Več glav, več idej!
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
upokojenci
Upokojenci smejo več delati
FRANŠIZA – priložnost za marsikoga
 Zanimivo 
Metafora
Metafora (v inovativnem komuniciranju)
pogodba o zaposlitvi
POGODBA O ZAPOSLITVI za določen ali nedoločen čas
javni-razpis
Javni razpis za sofinanciranje javnih kulturnih programov
Ecommerce Day 2017 | Ljubljana, 28. in 29. november
franšiziji
Kaj vprašati franšizija?
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT