• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Kaj pa, če se pri oblikovanju poslovnega modela »zmotimo«? | Andro Goblon

Kaj pa, če se pri oblikovanju poslovnega modela »zmotimo«? | Andro Goblon

Čas branja: 4 min      
Kako sploh vemo, da smo se zmotili oz. nekaj napačno predpostavili? Predvsem na osnovi povratnih informacij, ki jih pridobimo s testiranjem poslovnega modela, o čemer bo tekla beseda v enem naslednjih člankov.

Na kaj je potrebno misliti, da bo napačnih predpostavk poslovnega modela čim manj?

Ko s pomočjo kanvasa oblikujemo poslovni model, v bistvu delujemo na osnovi predpostavk o zaželenosti, izvedljivosti in upravičenosti.

 

Vpliv predpostavk na oblikovanje poslovnega modela

Na spodnji sliki kanvasa poslovnega modela so v različnih barvah prikazana polja, na katera se posamezna vrsta predpostavk nanaša.  Katerakoli od teh predpostavk je lahko napačna. Kje torej lahko naredimo napake?

 

Tabela zasnovana na osnovi: http://www2.hec.unil.ch/wpmu/ypigneur/2016/06/20/desirability-feasibility-and-viability-of-a-business-model/

 

Predpostavke o izvedljivosti poslovnega modela

V tem primeru lahko naredimo napako v napačni izbiri infrastrukture, napačni oceni ključnih virov ali ključnih aktivnosti in napačnih predpostavkah v zvezi s ključnimi partnerji, kar lahko vodi v slabo izvedbo. Ker gre v tem delu oblikovanja kanvasa poslovnega modela za analitično in logično sklepanje, je rešitev v tem, da se dovolj dobro potrudimo. Seveda pa tudi to ne bo dovolj, če nameravamo reševati strankam nepomemben problem in si naše ponudbe vrednosti enostavno ne želijo ali je ne potrebujejo. (To zadnje je napisano bolj v smislu provokacije, saj je jasno, da se tega ne bomo lotili, če bomo že v fazi oblikovanja poslovnega modela ugotovili, da naša ponudba kupca ne zanima.)

 

Predpostavke o zaželenosti ponudbe vrednosti

Lahko se zgodi, da nameravamo delati izdelek ali storitev, ki ga nihče ne potrebuje (kar se lahko zgodi zaradi »zaljubljenosti« v našo idejo),  ali na splošno rečeno, da se ukvarjamo z reševanjem irelevantnega problema potencialnih kupcev. Rešitev je lahko  v tem, da svojo idejo čim prej testiramo na trgu s potencialnimi kupci in po potrebi naredimo ustrezne spremembe ali jo celo povsem opustimo, če se izkaže, da je pomembna le nam. Po terminologiji vitkega inoviranja se temu reče, da naredimo »pivot« ali zasuk od prvotne ideje.

 

Predpostavke o upravičenosti poslovnega modela

Poenostavljeno to pomeni, da lahko napačno ocenimo stroške in precenimo prihodke. Napako lahko naredimo tudi v primeru, da ne izberemo ustreznega prihodkovnega modela ali pa da ne izberemo najugodnejše možnosti za določitev cene za naš izdelek ali storitev, tako za nas, kot za naše stranke.

 

Predpostavke v zvezi s prilagodljivostjo poslovnega modela

To so predpostavke, ki se nanašajo na zunanje vplive na poslovni model, kot so konkurenca, tehnološke spremembe, regulatorni vplivi, družbeni vplivi in tako dalje. Če jih ne upoštevamo in se delamo, da je naš poslovni model ločen od ostalega okolja in sveta in lebdi v nekakšnem milnem mehurčku, se bo skladno s tem nekaj podobnega tudi zgodilo. Milni mehurček se bo slej kot prej razblinil, poslovni model pa bo pristal na (realnih) tleh. Zato je seveda priporočljivo, da takoj, ko naredimo prvo verzijo poslovnega modela, analiziramo še morebitne politične, tehnološke, ekonomske in družbene vplive nanj. Pomagamo si lahko s pomočjo metod SWOT ali PEST in po potrebi naredimo novo verzijo poslovnega modela.

Tabela zasnovana na osnovi: http://www2.hec.unil.ch/wpmu/ypigneur/2016/06/20/desirability-feasibility-and-viability-of-a-business-model/

Zaključek

Ko s pomočjo kanvasa poslovnih modelov oblikujemo poslovni model, to ne pomeni, da imamo poslovni model »za vedno«. Svoje predpostavke, ki smo jih vključili v poslovni model, moramo sproti preverjati, nekatere med njimi (zaželenost ponudbe vrednosti) pa kar takoj, sicer oblikovanje sploh nima smisla. Ves čas pa moramo biti pozorni še na zunanje vplive, ki lahko v hipu naš poslovni model obrnejo na glavo. Nekaj takega se je na primer zgodilo ameriškemu podjetju Blockbuster, ko se je na tržišču pojavil Netflix.

 

Če avtorja kanvasa poslovnih modelov, Alexa Osterwalderja vprašate, kdaj je najprimernejši čas za prenovo poslovnega modela, pravi, da je to takrat, ko gre podjetju najbolje. 

 

»Streho popravljaj takrat, ko sije sonce.« Jack Ma, ustanovitelj podjetja Alibaba

 

Sep 23, 2017Andro Goblon
Razširite vsebino:
23 septembra, 2017 Startupkanvas, poslovni model, poslovni načrt
Andro Goblon

Spletna stran www.mojposlovnimodel.si
LinkedIn Andro Goblon

Andro Goblon se ukvarja s svetovanjem in usposabljanjem na področju uvajanja novih poslovnih orodij, kot so na primer orodje za oblikovanje poslovnih modelov, orodje za oblikovanje ponudbe vrednosti, orodje za inoviranje trendov in druga vizualna orodja, ki omogočajo hitrejše in cenejše pristope k inoviranju in strateške odločitve v podjetju, predvsem pa večjo skladnost med ponudbo podjetja in potrebami trga oz. strank. Pri svojem delu uporablja sodobne pristope in metode (Design thinking, Visual thinking).

Deluje tudi kot projektni vodja in koordinator komunikacijskih aktivnosti v razvojno raziskovalnih projektih EU (pri pripravi vlog in izvedbi projektov), kjer predvsem razpisi, namenjeni malim in srednjim podjetjem velik poudarek dajejo prav inovativnim poslovnim modelom. Podobno je tudi na področju krožnega gospodarstva, ki je tema projekta, s katerim se trenutno ukvarja.

Hotelirstvo – posel, ki se dolgo gradi5 STVARI O REŠEVANJU POTROŠNIŠKIH SPOROV | Uroš Petohleb
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
osebnostna-rast
Osebnostna rast ali 2 minuti, da vas prepričam…
“Nasmeh odpre marsikatera vrata” | Tinkara Fortuna
Plačana čezmejna izmenjava zaposlenih! | Erasmus izmenjava zaposlenih v SME
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
Varstvo podatkov in kartice zvestobe
Z dobrimi idejami Barcaffè espresso pomagaj gostincem polepšati dan!
ime podjetja firma podjetja
Ime podjetja oziroma firma podjetja. Kako izbrati ime podjetja?
 Zanimivo 
Kratek pitch in primer izvedbe
Napake startupov | 3/5 | FINANCIRANJE
BREZPLAČNI SEMINAR : RUSKI TRG – miti in realnost
ŠEF = POŠAST vs. NEMOČNI ZAPOSLENI | Dr. Miklavec
Odvetniške-skrivnosti
Odvetniške skrivnosti – intervju
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si