• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Je pomembnejša vsebina ali način? | mag. Špela Munih Stanič

Je pomembnejša vsebina ali način? | mag. Špela Munih Stanič. komunikacija - KAJ ali KAKO?.

vodenje zaposlenih
Čas branja: 4 min      

 

Ste kdaj povedali ali napisali kakšno stvar brez kakršnih koli slabih namenov, a so vaše besede nekoga ranile, užalile ali razburile? Ali pa ste bili kdaj v družbi, kjer je nekdo opisoval dogodek, na katerem sta bila udeležena oba, a ga je prestavil diametralno nasprotno, kot ste ga doživeli sami?

 

Vpliv čustvenega stanja na komunikacijo

Razlog je v tem, da v komunikacijo običajno vstopamo s čustvi in ne z logiko. Naše čustveno stanje vpliva na to, kako bomo v danem trenutku dojeli sporočilo, ki smo ga prejeli ali ga oddajamo. Na drugi strani je čustveno stanje tistega, ki nam sporočilo pošilja.

 

Pojem resnice in realnosti

Predstavljajte si robota: beseda je enoznačna, glas ves čas enak in govorica telesa tudi. Tako bi bilo, če bi v komunikacijo vstopali le z logiko. Lažje in bolj predvidljivo, vendar dolgočasno in nezanimivo.

Če bi poenostavili, bi lahko rekli, da nosimo očala različnih barv. In vse to dela svet raznolik, a težaven.

Velikokrat z gotovostjo trdimo, da je nekaj res in realno. A objektivne resnice ni. Vaša realnost je drugačna od realnosti kogar koli drugega.

Konflikti ali nesporazumi se zgodijo pogosteje, kot bi radi priznali. V konflikt zaidemo, ko zaradi vedenja drugega ne moremo doseči nečesa, kar si želimo. Ko zaznamo konflikt, je situacija še vedno obvladljiva.

Ali lahko preprečimo konflikt? Lahko. Takoj, ko ozavestimo nastajajoč zaplet, lahko iz konfliktne situacije izstopimo, ne da bi bilo pri tem ranjeno dostojanstvo obeh strani, a ob predpogoju  dobrega poznavanja delovanja našega uma in različnosti ljudi.

 

Ni tako pomembno KAJ povemo, kot to, KAKO povemo!

Kdaj se počutimo dobro?  Takrat, ko imamo z nekom dober stik in nam nekaj pove na način, ki je nam domač in sprejemljiv.  Ljudje si namreč zapomnimo, kako smo se počutili ob neki priložnosti. Občutek spoštovanosti dobimo, ko se nam nekdo približa. Nevro-lingvistika nas uči, kako zaznati, kakšno »obutev« nosi sogovornik in znati v trenutku, ko to potrebujemo, obuti njegove čevlje ter tako preprečiti odpor ali jezo. Tuje čevlje obuvamo zato, da prihranimo nelagodje drugi osebi in postanemo zanjo bolj prepričljivi, sami pa ob tem porabimo čim manj energije.

Dober stik in prepričljivost dosežemo, ko smo si s sogovornikom všeč, to pa dosežemo s podobnostjo. Ena od možnosti, ki jo imamo je, da se prilagodimo v delovanju uma.

 

»Komunikacija je edina nefiziološka dejavnost, ki jo delamo vse življenje. V klasičnem smislu komuniciramo z besedami, glasom in govorico telesa. V ozadju so še naši filtri, kanali zaznavanja in mentalni zemljevidi. Ob tem nas seveda vodijo čustva.«

 

Možgani so programirani

Prav tako kot računalnik za svoje delovanje potrebuje programe, je programiran tudi naš um. Motorji, ki vodijo naš um v delovanje, v nevro-lingvistiki poznamo pod imenom »meta programi«. Ti so odgovorni za to, kaj nas spravi v akcijo, kako se odzovemo na spremembe, koliko podatkov potrebujemo, da neko stvar razumemo ali kako dojemamo čas. Znanstveniki so identificirali kar šestdeset meta programov, na komunikacijo pa jih pomembno vpliva štirinajst. Ko poznamo sebe in vemo, kako delujemo in ter kaj nas vodi, postanemo pozorni tudi na druge. Tako dojamemo razlike in jih uporabimo tako, da v komunikaciji postanemo bolj učinkoviti in prijaznejši. Pa poglejmo dva od njih.

 

K cilju ali stran od…

Imate v svojem timu sodelavca, ki pri vsakem projektu poišče le, kaj vse bi lahko šlo narobe in zakaj nečesa ne bi bilo dobro narediti? Seveda. Vsi ga imamo. Če ne v ožjem timu, pa v širšem. Če ne v službi, se najde nekdo doma ali med prijatelji. Včasih na hitro zaključimo, da se z njim ne da delati ali se nam z njim ne da ukvarjati. S takim se ne želimo spopadati, saj se mu tako ne da narediti nič novega. A vse to so le naši zaključki in naša perspektiva. Za kaj gre v ozadju?

 

V ozadju je meta program, ki mu pravimo »k cilju« ali »stran od«. Če ste ob tem v sebi zaslišali: «Saj sem vedel, da je stran od cilja!«, vas bom razočarala. Gre za program »stran od težav«. In ne glede na to, ali delujemo s programom »k cilju« ali »stran od«, to ne pomeni, da cilja nočemo doseči. Pomeni pa, da nas bo v akcijo, za doseganje ciljev, spodbudil ali dosežek, nagrada, cilj sam ali pa to, da ne bo prišlo do težav, problemov, izgube nečesa. Zakaj je to pomembno?

 

Če želimo, da se želja po dobrem izidu pri sogovorniku sproži, moramo cilj komunicirati tako, da bo to slišal in sprejel. Če ponazorim z zelo enostavnim primerom – cilj je, da nekdo vozi po pravilih. Tako bo prvi, ki ima notranji program »k cilju« vozil po pravilih zato, da bo dober zgled otrokom, da bo vozil varno ali da bo ravnal etično. Drugi, ki ima meta program »stran od«, pa bo vozil po pravilih zato, da ne bo povzročil nesreče, da ne bo kršil pravil, da ne bo plačal kazni. Zakaj mu ne bi povedali na njegov način in bili bolj prepričljivi? Konec koncev je pomembno le, da vozi po pravilih. Naš dober namen je, da ga k temu nagovorimo.

 

Z znanjem do fleksibilnosti

Več značilnosti našega uma poznamo, boljši smo v komunikaciji. Znanje nam daje možnost fleksibilnosti v komunikaciji, kar vpliva na zadovoljstvo nas samih in sogovornika. Tako se naslednjič, ko boste želeli čustveno odreagirati na nekaj, kar vas bo zbodlo v ušesih, spomnite na dober namen in na to, da smo različni. Naučite se aktivno poslušati in razbrati sogovornikov namen. Samo 10 % konfliktov nastane kot posledica različnega mnenja in kar 90 % zaradi napačnega tona glasu ali izbire načina.

 

Čeprav smo v osnovi odgovorni za to, kar rečemo in ne za to, kaj drugi razume, je pomembno, da se zavedamo, da čustva in interpretacija obstajajo. Znanje nam pomaga na poti do odličnosti in dobrih odnosov, v katere vlaga tisti, ki zna.  Empatija, ki jo pokažemo skozi komunikacijo, nam odpira ali zapira poti. Hkrati nas dela karizmatične in v očeh drugih inteligentne.

Sep 3, 2021Špela Munih Stanič
Razširite vsebino:
3 septembra, 2021 Komuniciranjekomunikacija, nevrolingvistično programiranje, nevromarketing, NLP
Špela Munih Stanič

Mag. Špela Munih Stanič ima več kot 25-letne vodstvene izkušnje v različno velikih podjetjih in panogah. Primere iz prakse vnaša v svoja predavanja in delavnice.

Leta 2018 je kot generalna direktorica Javnega gospodarskega zavoda Brdo, z več kot 200 zaposlenimi, zavod pripeljala med Gazele, je prejemnica  nagrade Artemida Združenja Manager.

Magistrirala je na Ekonomski fakulteti v Ljubljani ter na Filozofski fakulteti
zaključila pedagoško andragoško izobraževanje. Je mednarodno licencirana
mojstrica praktik nevro-lingvističnega programiranja (INLPTA), svetovalka in certificirana coachinja  za izvajanje
svetovalnega pogovora, terapije ali vodenja skupine po programu Neuroeducation.

Izobražuje v podjetjih, že desetletje predava v rednih višješolskih programih predava o managementu, podjetništvu, kulturi podjetja in organizaciji poslovanja.

Kot govornica je sodelovala tudi na mednarodnih kongresih in okroglih mizah.

Prepričljiva komunikacija: on-line delavnica - 3. 9. 2021!Kdo je coach? Pogovor s Tejo Breznik Alfirev
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
Vito Komac – Zgodbe med poslovnim pogovorom
Sidranje in emocije
Bozicnica
Božičnica 2021
Po interdisciplinarna znanja na MLC Ljubljana
Usposabljanje prodajnikov - prodajno usposabljanje
Usposabljanje prodajnikov in nove veščine.
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
Klepet z znano podjetnico Andrejo Medvedić Aberšek
 Zanimivo 
s.p.
Normiranci in dohodnina 2023
Podpora poslovanju z Microsoft Excel
Ne revolucija, v inovativnost vodi evolucija
SmartED
SmartED – edinstven digitalni marketinški asistent
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podjetja
Hitro rastoča podjetja
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetja
Hitro rastoča podjetja
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si