• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » HLADNI KLIC vs. HLADNI MAIL

HLADNI KLIC vs. HLADNI MAIL. Direktni marketing: katero orodje je boljše za večjo prodajo?.

Čas branja: 4 min      

Hladni klic ali hladni mail?

Ali je po dvajsetih letih množične uporabe elektronske pošte in elektronski sporočil zares konec s hladnimi telefonskimi klici?

 

Ob tem naj spomnimo, da smo nedavno objavili prispevka avtorice Petre Knez Bahor (arhiv je tukaj), ki je izdala knjigo o telefonski prodaji ter prispevek srbske avtorice Aleksandre Popivoda o osnovah telefonske prodaje.

 

Kaj je pred časovno telefonsko prodajo? Hladni klic ali hladni mail?

 

Hladni klic

Če govorimo o hladnih klicih v segmentu B2C, potem se je položaj resnično močno spremenil, saj zelo velik odstotek gospodinjstev nima več stacionarnega priključka s številko v telefonskem imeniku.

 

Lažje je prodajati v B2B segmentu.

Ljudje počasi oblikujejo svoj čas brez telefona in so nedosegljivi, kar se nam je dogajalo tudi s stacionarnimi, pa vseeno vedo, če je potrebno vrniti klic, ali pa dobijo obvestilo o neodgovorjenem klicu po smsu. Nekateri rešujejo to z najavo klica po elektronski pošti, redkeje s tradicionalnim papirnim dopisom. Email je pripraven, če je pričakovati odpor do pogovora. Tako tudi preverijo, ali gre za pravo osebo. In zakaj bi tako komplicirali, namesto da bi preprosto poklicali? Ker je dobljen pogovor običajno zelo blizu končnega uspeha. Klicana oseba – potencialni kupec – je skoraj povsem prepuščen spretnosti prodajnika in njegovim trikom. Na tak način, da poizkusite najprej z mailom ali da neposredno kličete osebo, ki je podrejena neki drugi osebi – odločevalcu, bomo dobili napotek, kako pristopiti do odločevalca in kdo sploh ta je.

 

Hladni mail

Bolj kot kdajkoli je postalo email-anje avtomatiziran postopek pošiljanja tisočev mailov na CRM baze, ki se lahko zgodi v nekaj trenutkih. (Primer sta ameriški MailChimp ali pa slovenski Squalomail.) Seveda obstaja velika verjetnost, da bodo taki, zlasti generični in template maili, končali v spam-u. Potrebno se je bolj potruditi, napisati in oblikovati prodorno sporočilo. Za nekatere produkte (po vrednosti in vsebini) je vsekakor bolje personalizirati maile.

So pa seveda maili veliko manj nadležni od klica, ki je lahko opravljen v neprimernem trenutku, saj lahko maili počakajo na pozornost naslovnika. Res pa je, da se mail v množici zlahka spregleda, ne opazi zaradi neprepričljivosti in izbriše v trenutku. Če pošiljamo ponovno, ali če skušamo ugotoviti, kaj se je zgodilo, vedno vključimo v prepošiljanje tudi originalno sporočilo.

 

Za oba hladna kontakta – klic ali mail – moramo zares proučiti, koga kontaktiramo…

… kateremu podjetju, organizaciji, pošiljamo hladni mail in kateri osebi v organizaciji. Potrebujemo od 5 do 10 minut dela, torej domačo nalogo, brez katere je uspešnost odgovora bistveno manjša. Natančno moramo ugotoviti, kaj podjetje ponuja, kaj je trenutno vroča zadeva (bodisi, da je razprodana ali pa masovno leži po policah in skladiščih), kako se je podjetje v zadnjem času pojavljalo v medijih, ali so sploh plačilno sposobni, koliko ljudi zaposlujejo, kakšna je bila njihova lanska bilanca, kaj počne v prostem času ciljana oseba, ali morda negativno nastopa v medijih zaradi kake afere, obsodbe, ipd., in še bi lahko naštevali.

Le tako lahko personaliziramo mail ali klic.

 

Primer klica:

»‘Bla bla small-talk’…«  » Sem opazil, gospod Kovač, da naju do neke mere družijo iste stvari. Tudi jaz sem sodeloval na ljubljanskem maratonu, no, vi ste tekli nekaj bolje,…«

 

Primer maila:

»V vaših dokumentih sem opazil, da se pripravljate na naskok na bližnjevzhodna tržišča, začenši s Turčijo. Naj povem, da imamo tam veliko svojih ljudi, tudi predstavništvo in spletni medij, če bi morda potrebovali pomoč…«

 

Če ne opravite domače naloge in pošiljate tisoče enakih mejlov brez personalizacije, boste seveda lahko zadovoljni z manj kot enopromilnim odzivom.

 

POZITIVNO GLEDE PRISTOPOV

 

 

NEGATIVNO GLEDE PRISTOPOV

 

Kaj je še zelo pomembno pri obeh hladnih kontaktih?

  • Uvodni stavek, ki se veže na predmet.
  • Hitro je potrebno preiti do bistva.
  • Čim prej govorimo o VI namesto MI – kakšna bo korist za vas od sodelovanja z nami?

Besede, ki odvračajo

Prodajniki smo nagnjeni k uporabi prodajniških besed. Po mnenju številnih strokovnjakov so te zlasti: opomnik, končna ponudba, prodaja, vabljivo, posebno, darilno, brezplačno, pomoč, donacija, vznemirljivo, edinstveno, popust, rešitev, partner, omejeno, edinstveno; in isti jih odsvetujejo.

 

Kateri hladni kontakt je boljši?

Težko je reči, kateri način je boljši in uspešnejši, saj sta odvisna od dobre priprave, ažurnih in kvalitetnih baz podatkov, pa tudi produkta, ki ga ponujamo. Zdi se, da bi moral biti dober prodajnik vešč mojster obojega.

Inštitut Mediapro

 

Naslednjič: kako napišemo email, ki prodaja

 

Sep 20, 2017Inštitut Mediapro
Razširite vsebino:
20 septembra, 2017 Komuniciranjedirektni marketing, email marketing, hladni klic, hladni mail, prodaja, telefonska prodaja, telefonski studio
Inštitut Mediapro

www.mediapro.si

Ali je vaše življenje mavrično? | Lili KnafelcHotelirstvo – posel, ki se dolgo gradi
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Zanimivo 
koreja
Kako poslovati z Republiko Korejo
kupec
Nezadovoljni kupec → zvesta stranka
5 načel učenja | Načelo 1/5: Učenje je proces in ne enkratni dogodek
vodja
Vodja in vrline vodje 4/4
Vodja in vrline vodje
Vodja in vrline vodje: operativec, ki razmišlja strateško
Ustvarite višjo dodano vrednost vaše rešitve | Robert Andolšek
vodja
Vodja in vrline vodje 3 / 4
 Zanimivo 
NAM GROZI ZVIŠANJE DAVKOV? | ‘QUO VADIS, IMPERIUM?’* – Aleš HAUC
PROJEKTNO VODENJE | Zakaj so pomembni standardi in kakšni so? | Tomaž Pavlica
Optimizacija spletnih strani – kaj, kako, zakaj? | Tomaž Gorec
hipnoza
Brezplačna 4-dnevna online delavnica o hipnozi
Načrtovanje je ključno za napredek SME
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetja
Hitro rastoča podjetja
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (11)
  • Finance (92)
  • Izobraževanje (146)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (72)
  • Marketing (35)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (106)
  • Prodaja (59)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (8)
  • Veliko o vsem (145)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetja
Hitro rastoča podjetja
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT